logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoczyna działalność Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych

  PR 22.09.2023, przeczytano 1030 razy
ilustracjastrzałka

Z inicjatywy prezesów Grupy WP, Ringier Axel Springer Polska, Agory i Interii powstał Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych. Jego głównym zadaniem jest wspólna praca dla rozwoju mediów internetowych oraz reprezentowanie wydawców w procesie tworzenia regulacji prawnych. Prezesem związku został Maciej Kossowski.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczyna-dzialalnosc-zwiazek-pracodawcow-wydawcow-cyfrowych,401459,artykul.html

Sygnatariuszami Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych, oprócz reprezentantów Grupy WP, Ringier Axel Springer Polska i Agory są przedstawiciele Grupy ZPR Media oraz TVN Warner Bros. Discovery. Interia planuje formalnie dołączyć do Związku po jego rejestracji w KRS.

Od razu po powołaniu Związek przystąpił do Konfederacji Lewiatan.

Celem Związku jest reprezentowanie interesów jego członków, przede wszystkim poprzez oddziaływanie na kształt polskiego i europejskiego systemu prawnego. Ramy prawne i regulacje powinny zapewniać krajowym wydawcom równe i sprawiedliwe warunki rozwoju oraz konkurowania na europejskim rynku cyfrowym, zwłaszcza w relacjach z globalnymi firmami technologicznymi.

W planach Związku są również działania w zakresie zbiorowego zarządzanie prawami pokrewnymi. Będzie to możliwe po uchwaleniu ustawy, implementującej unijną dyrektywę w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym z 2019 r. oraz po spełnieniu stosownych wymagań przewidzianych przez właściwe przepisy.

W skład rady nadzorczej Związku wchodzą Jacek Świderski (Grupa WP), Aleksander Kutela (Ringier Axel Springer Polska), Bartosz Hojka (Agora), Katarzyna Białek (Grupa ZPR Media) oraz Dorota Żurkowska (TVN Warner Bros. Discovery). Na prezesa Związku został powołany Maciej Kossowski.

To bardzo ważny moment w historii polskiego rynku mediowego. Istnieje szereg organizacji, które zrzeszają media, ale brakowało instytucji skupionej wyłącznie na cyfrowej działalności wydawniczej, podczas gdy jest już ona największą częścią tego rynku. Czeka na nas wiele istotnych tematów. Polska wciąż nie wdrożyła Dyrektywy o prawie autorskim i prawach pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym, przed nami prace nad dostosowaniem się do rozporządzenia unijnego DSA, w nieodległej przyszłości regulacje dotyczące sztucznej inteligencji. Jestem też przekonany, że rozwój prawnej ochrony prywatności użytkowników i jej konsekwencje biznesowe, jak choćby wycofanie 3rd party cookies, będą wymagały kolejnych regulacji. Wspólny głos wydawców cyfrowych musi być w tej dyskusji wyraźnie słyszany – mówi Maciej Kossowski, prezes Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych.

Maciej Kossowski to menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży mediów cyfrowych. Doświadczenie zdobywał w największych polskich spółkach mediowych. Pełnił m.in. funkcje Członka Zarządu Grupy Onet.pl S.A., VP Sales Strategy i VP Media Product w Grupie Wirtualna Polska S.A., Członka Zarządu w Polska Press Sp. z o.o., Członka Zarządu w Infor PL S.A. Zajmował również stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej IAB Polska.

Źródło: Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Prezydencki Poker” – podcast polityczny Grupy ZPR Media
30 kwietnia premierę ma nowy polityczny podcast „Prezydencki Poker”, w którym dziennikarze polityczni „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) komentują przebieg trwającej właśnie kampanii.
 IMMxDemagog: Zdjęcie Hołowni, Duda za Nawrockim, Sikorski za Trzaskowskim [21–27.04.2025]
W kampanii prezydenckiej emocje nie słabną: Hołownię pogrąża selfie z Watykanu, Duda oficjalnie wskazuje Nawrockiego, a Sikorski hasłem „Cała Polska naprzód!” wspiera Trzaskowskiego. Medialne zasięgi wróciły do poziomu sprzed debat, a TikTok i polityczne gesty zmieniają dynamikę wyścigu o prezydenturę.
Podsumowanie oglądalności Debaty Super Expressu
Debatę prezydencką „Super Expressu” w telewizjach informacyjnych oglądało łącznie 3,4 mln zł. Przez półtora dnia pojawiło się ponad 630 wzmianek o wydarzeniu.
Fajny Żółty Kamper RMF powraca na trasę
Po ubiegłorocznym sukcesie, RMF FM rusza z drugą edycją akcji promocyjnej „Fajny Żółty Kamper RMF”. Start już 30 kwietnia na Podlasiu. W kolejnych dniach zaplanowano objazd po Mazurach i Pomorzu, czyli tam, gdzie Polacy kochają spędzać majówkę. W kamperze pojawią się ulubieni prowadzący RMF FM, a wśród gości i gwiazd,...
2. edycja trasy koncertowej „ESKA Music Tour”
Koncertem w Poddębicach rozpocznie się tegoroczna edycja trasy koncertowej Radia ESKA – „ESKA Music Tour”. Kolejne wydarzenia stacja zorganizuje w między innymi w Chorzowie i Szczecinku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764