logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoczyna działalność Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych

  PR 22.09.2023, przeczytano 652 razy
ilustracjastrzałka

Z inicjatywy prezesów Grupy WP, Ringier Axel Springer Polska, Agory i Interii powstał Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych. Jego głównym zadaniem jest wspólna praca dla rozwoju mediów internetowych oraz reprezentowanie wydawców w procesie tworzenia regulacji prawnych. Prezesem związku został Maciej Kossowski.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczyna-dzialalnosc-zwiazek-pracodawcow-wydawcow-cyfrowych,401459,artykul.html

Sygnatariuszami Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych, oprócz reprezentantów Grupy WP, Ringier Axel Springer Polska i Agory są przedstawiciele Grupy ZPR Media oraz TVN Warner Bros. Discovery. Interia planuje formalnie dołączyć do Związku po jego rejestracji w KRS.

Od razu po powołaniu Związek przystąpił do Konfederacji Lewiatan.

Celem Związku jest reprezentowanie interesów jego członków, przede wszystkim poprzez oddziaływanie na kształt polskiego i europejskiego systemu prawnego. Ramy prawne i regulacje powinny zapewniać krajowym wydawcom równe i sprawiedliwe warunki rozwoju oraz konkurowania na europejskim rynku cyfrowym, zwłaszcza w relacjach z globalnymi firmami technologicznymi.

W planach Związku są również działania w zakresie zbiorowego zarządzanie prawami pokrewnymi. Będzie to możliwe po uchwaleniu ustawy, implementującej unijną dyrektywę w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym z 2019 r. oraz po spełnieniu stosownych wymagań przewidzianych przez właściwe przepisy.

W skład rady nadzorczej Związku wchodzą Jacek Świderski (Grupa WP), Aleksander Kutela (Ringier Axel Springer Polska), Bartosz Hojka (Agora), Katarzyna Białek (Grupa ZPR Media) oraz Dorota Żurkowska (TVN Warner Bros. Discovery). Na prezesa Związku został powołany Maciej Kossowski.

To bardzo ważny moment w historii polskiego rynku mediowego. Istnieje szereg organizacji, które zrzeszają media, ale brakowało instytucji skupionej wyłącznie na cyfrowej działalności wydawniczej, podczas gdy jest już ona największą częścią tego rynku. Czeka na nas wiele istotnych tematów. Polska wciąż nie wdrożyła Dyrektywy o prawie autorskim i prawach pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym, przed nami prace nad dostosowaniem się do rozporządzenia unijnego DSA, w nieodległej przyszłości regulacje dotyczące sztucznej inteligencji. Jestem też przekonany, że rozwój prawnej ochrony prywatności użytkowników i jej konsekwencje biznesowe, jak choćby wycofanie 3rd party cookies, będą wymagały kolejnych regulacji. Wspólny głos wydawców cyfrowych musi być w tej dyskusji wyraźnie słyszany – mówi Maciej Kossowski, prezes Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych.

Maciej Kossowski to menadżer z wieloletnim doświadczeniem w branży mediów cyfrowych. Doświadczenie zdobywał w największych polskich spółkach mediowych. Pełnił m.in. funkcje Członka Zarządu Grupy Onet.pl S.A., VP Sales Strategy i VP Media Product w Grupie Wirtualna Polska S.A., Członka Zarządu w Polska Press Sp. z o.o., Członka Zarządu w Infor PL S.A. Zajmował również stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej IAB Polska.

Źródło: Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
Max, PKOl i Looney Tunes łączą siły przed Igrzyskami Paryż 2024
Platforma Max, na której dostępny będzie każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, została oficjalnym partnerem streamingowym Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Warner Bros. Discovery Global Consumer Products i PKOl wraz z firmą LPP ogłosiły również współpracę, której efektem jest specjalna kolekcja ubrań z ukochanymi postaciami znanymi z Looney...
Lato RMF na koncertach i festiwalach
W tym roku RMF FM bawić się będzie wraz ze słuchaczami na największych festiwalach w kraju i koncertach najpopularniejszych artystów, m.in. sanah, Eda Sheerana, Lenny’ego Kravitza czy Justina Timberlake’a. Będzie też zabawa SMS-owa w nowej odsłonie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764