logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoczyna się plenerowa wystawa prac Papcia Chmiela w warszawskim Koneserze

  PR 11.10.2021, przeczytano 401 razy
ilustracjastrzałka

Od 5 października do 14 listopada na stołecznym placu Konesera będzie można podziwiać plenerową, bezpłatną wystawę poświęconą twórczości Henryka Chmielewskiego, czyli popularnego Papcia Chmiela. Wydarzenie organizowane jest w 55. rocznicę ukazania się pierwszej książkowej wersji komiksu Tytus, Romek i A’Tomek. Oprócz wystawy przewidziane są pokazy filmowe i warsztaty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczyna-sie-plenerowa-wystawa-prac-papcia-chmiela-w-warszawskim-koneserze,393326,artykul.html

64 lata temu, w październiku 1957 r., w czasopiśmie „Świat Młodych” po raz pierwszy ukazał się komiks Tytus, Romek i A’Tomek. Jego autor, Henryk Chmielewski, po sukcesie pierwszych publikacji zdecydował się na tworzenie kolejnych animowanych przygód. Po latach stały się one najdłuższą, polską serią komiksową, liczącą kilkadziesiąt księg. Papcio Chmiel zmarł w styczniu br. i wciąż jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich autorów komiksowych. Właśnie dlatego w Centrum Praskim Koneser zorganizowano bezpłatną, plenerową wystawę, przybliżającą zarówno twórczość, jak i życiorys artysty.

– Prezentujemy zwiedzającym pomysłowość i kreatywność Papcia Chmiela, uwidaczniającą się w przygodach bohaterów, ciekawych dialogach czy wynalazkach pojawiających się w komiksach. Skupiamy się zwłaszcza na pierwszych księgach komiksu Tytusa, Romka i A‘Tomka, bo dzięki nim widzowie przypomną sobie lub dowiedzą się, jaki był początek kultowej serii. Bardzo ważne są także dla nas księgi historyczne, pokazujące doskonałe zorientowanie Henryka Chmielewskiego w historii Polski oraz jak ciekawie interpretował i popularyzował dzieje naszego kraju w swoich komiksach – podkreśla Piotr Kułak, kurator wystawy, Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego.

Wystawie towarzyszyć będą dodatkowe wydarzenia, w tym m.in. poranki dla dzieci z pokazami filmów, a także warsztaty kreatywne pod tytułem „Rysuj z Tytusem”.

Organizatorami wystawy są Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego i Centrum Praskie Koneser, a partnerem wydawnictwo Prószyński i S-ka.

Źródło: Centrum Praskie Koneser

www.koneser.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764