logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoznawanie obrazów – przełom w marketingu e-commerce

  PR 25.03.2019, przeczytano 286 razy
ilustracjastrzałka
Rozpoznawanie obrazów SaveCart na przykładzie butiklatika.pl, który oferuje modne ubrania dla kobiet.

Funkcjonalność wykorzystywana do tej pory jedynie przez światowych gigantów e-commerce jest teraz dostępna dla wszystkich właścicieli e-sklepów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoznawanie-obrazow-%E2%80%93-przelom-w-marketingu-e-commerce,381799,artykul.html

Kupujemy wzrokiem. Dlatego w e-commerce najlepiej sprawdzają się działania marketingowe wykorzystujące zdjęcia produktów. Wiele e-sklepów korzysta już z silnika rekomendacji, który podpowiada klientom, co kupili lub oglądali inni użytkownicy. Światowi giganci e-commerce stawiają jednak na bardziej precyzyjny system, bazujący na technologii image recognition, czyli rozpoznawania obrazów. W ten sposób, pokazują klientom dokładnie te produkty, których szukają. Funkcjonalność, do tej pory zarezerwowaną jedynie dla największych światowych graczy, jako pierwszy w Polsce wprowadza do swojej oferty SaveCart.

Jak to działa?

System wykorzystuje algorytm, który porównuje ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient lub klientka oglądają czarne, wełniane spodnie, silnik rekomendacji pokaże im wszystkie inne, podobnie wyglądające spodnie z całego asortymentu sklepu – zaczynając od tych o najbardziej zbliżonym kroju i kolorze. Dzięki temu, użytkownik łatwiej znajdzie to, czego szuka. Proces wyszukiwania staje się prostszy i przyjemniejszy, co zwiększa szansę na to, że wizyta w sklepie zakończy się zakupami.

Szerokie możliwości

Funkcjonalność SaveCart otwiera przed właścicielami e-sklepów nowe możliwości działań marketingowych, szczególnie w branży modowej oraz wnętrzarskiej. Rozwinięciem funkcji rozpoznawania obrazów może być na przykład wirtualny stylista, który będzie podpowiadał klientowi inne, komplementarne produkty, idealnie dopasowane do tego, co już ma w koszyku lub wirtualny projektant wnętrz, który zasugeruje, jakie poduszki najlepiej pasują do wybranej kanapy.

Fashion i design to również dwa obszary, w których szczególnie ważne jest filtrowanie produktów na podstawie kolorów, które obecnie bywa frustrujące. Dzięki rozpoznawaniu obrazów, klient, który szuka idealnej bluzki w panterkę lub płytek podłogowych z konkretnym rzucikiem, nie będzie musiał przekopać się przez setki wyników, zanim znajdzie to, czego szuka.

- Wprowadzenie silnika rekomendacji opartego o rozpoznawanie obrazów to dopiero początek. Chcemy stworzyć cały wachlarz produktów wykorzystujących tę technologię. Kolejny krok to możliwość wyszukiwania za pomocą obrazu – wystarczy, że klient z wykorzystaniem chatbota zintegrowanego z Messengerem prześle nam zdjęcie produktu, a my na tej podstawie przefiltrujemy dla niego cały asortyment współpracujących z nami sklepów. Pracujemy też nad rozwiązaniem, które pozwoli nam na uruchomienie zupełnie nowego kanału sprzedaży dla e-commerce, poprzez rekomendacje produktów na dowolnych portalach. Ktoś, komu podoba się stylizacja ulubionej gwiazdy na zdjęciu lub w serialu, będzie mógł od razu zobaczyć, w jakim sklepie może kupić podobne buty lub kurtkę. - Rafał Gawłowski, CEO SaveCart

Źródło: SaveCart

www.savecart.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Węc PR nagrała swój Hot16challenge2
Akcja hot16challenge2 cieszy się dużą popularnością wśród polskich internautów.  W społeczną inicjatywę zaangażowali się celebryci i politycy, a nawet znane brandy. Nominacje dotarły również do branży kreatywnej. Specjaliści z agencji WĘC PR podjęli rękawicę i zarapowali, by wesprzeć medyków w walce z koronawirusem.
Kampania społeczna marki Ambition
Czas izolacji, ograniczenie kontaktów z bliskimi, niepewna przyszłość to nowa rzeczywistość, z którą w ostatnich miesiącach przyszło nam się zmierzyć. Wszechobecne zakazy bezpośrednio przemodelowały nasz dotychczasowy sposób życia, jednak to, co naprawdę ważne powinno pozostać niezmienne. Marka Ambition, w swojej nowej kampanii zachęca odbiorców do podtrzymania wiary w...
Nowe przenośne projektory LCD Panasonic
Firma Panasonic ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek dwóch ekonomicznych serii projektorów LCD, które wyróżniają się niewiarygodnie długim cyklem eksploatacji przy jej jednoczesnym niskim całkowitym koszcie. Główne zalety produktów to wysoka jakość i duży kontrast wyświetlanych obrazów. Nowe serie, które doskonale nadają się...
Aplikacje Photo Gallery i AiFoto debiutują w nowych wersjach. Producent gruntownie przemodelował interfejs i dodał szereg nowych funkcji. Mają one sprawić, że organizacja, przeglądanie i udostępnianie zdjęć będą prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Agencja marketingu zintegrowanego Communication Unlimited jest odpowiedzialna za stworzenie strategii komunikacji firmy, doradztwo komunikacyjne, zarządzanie relacjami z mediami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764