logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoznawanie obrazów – przełom w marketingu e-commerce

  PR 25.03.2019, przeczytano 210 razy
ilustracjastrzałka
Rozpoznawanie obrazów SaveCart na przykładzie butiklatika.pl, który oferuje modne ubrania dla kobiet.

Funkcjonalność wykorzystywana do tej pory jedynie przez światowych gigantów e-commerce jest teraz dostępna dla wszystkich właścicieli e-sklepów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoznawanie-obrazow-%E2%80%93-przelom-w-marketingu-e-commerce,381799,artykul.html

Kupujemy wzrokiem. Dlatego w e-commerce najlepiej sprawdzają się działania marketingowe wykorzystujące zdjęcia produktów. Wiele e-sklepów korzysta już z silnika rekomendacji, który podpowiada klientom, co kupili lub oglądali inni użytkownicy. Światowi giganci e-commerce stawiają jednak na bardziej precyzyjny system, bazujący na technologii image recognition, czyli rozpoznawania obrazów. W ten sposób, pokazują klientom dokładnie te produkty, których szukają. Funkcjonalność, do tej pory zarezerwowaną jedynie dla największych światowych graczy, jako pierwszy w Polsce wprowadza do swojej oferty SaveCart.

Jak to działa?

System wykorzystuje algorytm, który porównuje ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient lub klientka oglądają czarne, wełniane spodnie, silnik rekomendacji pokaże im wszystkie inne, podobnie wyglądające spodnie z całego asortymentu sklepu – zaczynając od tych o najbardziej zbliżonym kroju i kolorze. Dzięki temu, użytkownik łatwiej znajdzie to, czego szuka. Proces wyszukiwania staje się prostszy i przyjemniejszy, co zwiększa szansę na to, że wizyta w sklepie zakończy się zakupami.

Szerokie możliwości

Funkcjonalność SaveCart otwiera przed właścicielami e-sklepów nowe możliwości działań marketingowych, szczególnie w branży modowej oraz wnętrzarskiej. Rozwinięciem funkcji rozpoznawania obrazów może być na przykład wirtualny stylista, który będzie podpowiadał klientowi inne, komplementarne produkty, idealnie dopasowane do tego, co już ma w koszyku lub wirtualny projektant wnętrz, który zasugeruje, jakie poduszki najlepiej pasują do wybranej kanapy.

Fashion i design to również dwa obszary, w których szczególnie ważne jest filtrowanie produktów na podstawie kolorów, które obecnie bywa frustrujące. Dzięki rozpoznawaniu obrazów, klient, który szuka idealnej bluzki w panterkę lub płytek podłogowych z konkretnym rzucikiem, nie będzie musiał przekopać się przez setki wyników, zanim znajdzie to, czego szuka.

- Wprowadzenie silnika rekomendacji opartego o rozpoznawanie obrazów to dopiero początek. Chcemy stworzyć cały wachlarz produktów wykorzystujących tę technologię. Kolejny krok to możliwość wyszukiwania za pomocą obrazu – wystarczy, że klient z wykorzystaniem chatbota zintegrowanego z Messengerem prześle nam zdjęcie produktu, a my na tej podstawie przefiltrujemy dla niego cały asortyment współpracujących z nami sklepów. Pracujemy też nad rozwiązaniem, które pozwoli nam na uruchomienie zupełnie nowego kanału sprzedaży dla e-commerce, poprzez rekomendacje produktów na dowolnych portalach. Ktoś, komu podoba się stylizacja ulubionej gwiazdy na zdjęciu lub w serialu, będzie mógł od razu zobaczyć, w jakim sklepie może kupić podobne buty lub kurtkę. - Rafał Gawłowski, CEO SaveCart

Źródło: SaveCart

www.savecart.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania i film z udziałem artystki Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej innowacyjnego, definiującego gatunek podejścia do stylu – rewolucji towarzyszącej narodzinom marki i dającej jej siłę trzy dekady później. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez...
„Historie, które uskrzydlają” – Każdy z nas może poczuć to #niesamowiteuczucie
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Odrobina koloru i nie tylko: aktualizacja Androida
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych...
Samsung wynosi fotografię mobilną na wyższy poziom dzięki pierwszej matrycy światłoczułej 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics, światowy lider w dziedzinie zaawansowanej technologii półprzewodnikowej, zaprezentowała 108¬ megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764