logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoznawanie obrazów – przełom w marketingu e-commerce

  PR 25.03.2019, przeczytano 566 razy
ilustracjastrzałka
Rozpoznawanie obrazów SaveCart na przykładzie butiklatika.pl, który oferuje modne ubrania dla kobiet.

Funkcjonalność wykorzystywana do tej pory jedynie przez światowych gigantów e-commerce jest teraz dostępna dla wszystkich właścicieli e-sklepów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoznawanie-obrazow-%E2%80%93-przelom-w-marketingu-e-commerce,381799,artykul.html

Kupujemy wzrokiem. Dlatego w e-commerce najlepiej sprawdzają się działania marketingowe wykorzystujące zdjęcia produktów. Wiele e-sklepów korzysta już z silnika rekomendacji, który podpowiada klientom, co kupili lub oglądali inni użytkownicy. Światowi giganci e-commerce stawiają jednak na bardziej precyzyjny system, bazujący na technologii image recognition, czyli rozpoznawania obrazów. W ten sposób, pokazują klientom dokładnie te produkty, których szukają. Funkcjonalność, do tej pory zarezerwowaną jedynie dla największych światowych graczy, jako pierwszy w Polsce wprowadza do swojej oferty SaveCart.

Jak to działa?

System wykorzystuje algorytm, który porównuje ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient lub klientka oglądają czarne, wełniane spodnie, silnik rekomendacji pokaże im wszystkie inne, podobnie wyglądające spodnie z całego asortymentu sklepu – zaczynając od tych o najbardziej zbliżonym kroju i kolorze. Dzięki temu, użytkownik łatwiej znajdzie to, czego szuka. Proces wyszukiwania staje się prostszy i przyjemniejszy, co zwiększa szansę na to, że wizyta w sklepie zakończy się zakupami.

Szerokie możliwości

Funkcjonalność SaveCart otwiera przed właścicielami e-sklepów nowe możliwości działań marketingowych, szczególnie w branży modowej oraz wnętrzarskiej. Rozwinięciem funkcji rozpoznawania obrazów może być na przykład wirtualny stylista, który będzie podpowiadał klientowi inne, komplementarne produkty, idealnie dopasowane do tego, co już ma w koszyku lub wirtualny projektant wnętrz, który zasugeruje, jakie poduszki najlepiej pasują do wybranej kanapy.

Fashion i design to również dwa obszary, w których szczególnie ważne jest filtrowanie produktów na podstawie kolorów, które obecnie bywa frustrujące. Dzięki rozpoznawaniu obrazów, klient, który szuka idealnej bluzki w panterkę lub płytek podłogowych z konkretnym rzucikiem, nie będzie musiał przekopać się przez setki wyników, zanim znajdzie to, czego szuka.

- Wprowadzenie silnika rekomendacji opartego o rozpoznawanie obrazów to dopiero początek. Chcemy stworzyć cały wachlarz produktów wykorzystujących tę technologię. Kolejny krok to możliwość wyszukiwania za pomocą obrazu – wystarczy, że klient z wykorzystaniem chatbota zintegrowanego z Messengerem prześle nam zdjęcie produktu, a my na tej podstawie przefiltrujemy dla niego cały asortyment współpracujących z nami sklepów. Pracujemy też nad rozwiązaniem, które pozwoli nam na uruchomienie zupełnie nowego kanału sprzedaży dla e-commerce, poprzez rekomendacje produktów na dowolnych portalach. Ktoś, komu podoba się stylizacja ulubionej gwiazdy na zdjęciu lub w serialu, będzie mógł od razu zobaczyć, w jakim sklepie może kupić podobne buty lub kurtkę. - Rafał Gawłowski, CEO SaveCart

Źródło: SaveCart

www.savecart.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764