logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozrywka, edukacja - firmy i instytucje umilają czas w domu

  PR 24.03.2020, przeczytano 247 razy
ilustracja

Wirtualne wycieczki po muzeach świata, warsztaty teatralne, audiobooki, streaching czy lekcje obróbki zdjęć… Firmy i instytucje dostarczają nam darmową rozrywkę i wiedzę. Eksperci Bluerank sprawdzili, jak marki wspierają nas w czasie koronawirusa i jak ta pomoc przekłada się na ich wizerunek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozrywka%2C-edukacja---firmy-i-instytucje-umilaja-czas-w-domu,386236,artykul.html

Akcja #zostańwdomu działa. Świadomi Polacy starają się nie opuszczać mieszkań i, zostając w swoich gniazdach, szukają aktywności. Oglądamy seriale, nadrabiamy zaległości ze świata gier komputerowych, wracamy do nauki języków. Wybór mamy bardzo duży, a firmy dzielą się swoimi zasobami za darmo. Niektóre - bo tak chcą, stawiając nacisk na działania wizerunkowe. Inne - niestety – także dlatego, że standardową działalność musiały zawiesić.

Muzea, opery, warsztaty teatralne

Budzisz się rano. Czas na poranną rozgrzewkę? Poćwicz z aktorami Teatru Muzycznego w Łodzi. - Kilka podskoków na początek. Dodaj ręce, w przód i w bok – zachęca Anna Julia Dębowska, tancerka.

W nagranym przez siebie video, we własnym mieszkaniu i w stroju fitness, zaprasza do wspólnej porannej gimnastyki.

To tylko jedna z atrakcji online, na które zaprasza Teatr Muzyczny. Zawiesił spektakle z udziałem publiczności, jednak udostępnia nagrane występy aktorów i oferuje wirtualne warsztaty. Te ostatnie prowadzą aktorzy Joanna Wiśniewska i Szymon Nygard.

Jeśli teatr rozbudzi nasz apetyt na kulturę i sztukę, możemy odbyć wirtualne spacery po światowych muzeach. Zaprasza na przykład Guggenheim Museum w Nowym Jorku. Funkcja Google Street View pozwala zobaczyć słynne spiralne schody Guggenheima oraz dzieła sztuki z epoki impresjonizmu, postimpresjonizmu, współczesności.

Za mało? Po więcej możemy przenieść się do Musée d’Orsay w Paryżu, British Museum w Londynie czy National Gallery of Art w Waszyngtonie. Bezpłatne streamingi prowadzą też Metropolitan Opera oraz nasza Opera Narodowa.

Warto pamiętać, że – szczególnie lokalnym firmom – możemy się za dostarczoną rozrywkę odwzajemnić. Wiele instytucji kultury, siłowni, klubów fitness – oferuje karnety na kolejne miesiące, gdy sytuacja się unormuje i wrócą do standardowego trybu działania. Ale bilety kupić można już dziś.

Darmowe e-booki i audiobooki

Biblioteka „wolne lektury” zachęca do czytania i słuchania audiobooków. Teraz, gdy zamknięte są szkoły, korzysta z niej codziennie 85 tys. czytelników. W zbiorach znajduje się ponad 5 tys. utworów, w tym wiele lektur szkolnych. Jest kilkaset audiobooków, czytanych przez takich aktorów jak: Danuta Stenka, Jan Peszek czy Andrzej Chyra.

Z pomocą przybył też Empik. Udostępnił za darmo na dwa miesiące usługę Empik Premium. To 60 dni na odkrywanie tysięcy audiobooków i e-booków oraz dostęp do szerokiej oferty słuchowisk i podcastów.

Czy takie działania wzbudzają zainteresowanie? Sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszyła się fraza „empik audiobooki” w ciągu ostatnich 30 dni:

ilustracjastrzałka

Gdy o ofercie zaczęło był głośno, a zainteresowani udostępniali sobie informację o możliwości pobrania bezpłatnie audiobooków, popularność marki i produktu zdecydowanie wzrosła.

- Działania Empiku doskonale pokazują, jak biznes może zagrożenia przekuć w szanse, zwłaszcza, jeśli jego asortyment wpasowuje się w popularne hashtagi i narracje - w tym przypadku #stayhome. Obserwujemy obecnie wzrost zainteresowania klientów określonymi kategoriami, jak - co oczywiste - leki i suplementy na odporność, ale też złoto jako produkt inwestycyjny czy służąca do zabezpieczeń w sklepach pleksi. Tylko od marek zależy, w jaki sposób przekują te naturalne wzrosty, wyrażone choćby w liczbie wyszukań w Google, na wzmocnienie własnej pozycji i czerpanie z pozyskanego share of voice w czasach po recesji. Tym, na co zawsze warto znaleźć miejsce w budżecie, jest optymalizacja strony pod kątem mobile i wyposażenie jej w unikalne, wartościowe treści. To zaprocentuje nie tylko w widoczności dla robota Google, ale też dodatkowo przykuje uwagę użytkowników, jeśli do strategii contentowej podejdziemy w duchu real-time. - Aleksandra Lisiecka, SEO Analyst w Bluerank

Także lokalne instytucje otwierają online swoje zbiory. Biblioteka Miejska w Łodzi uruchomiła dostęp do 60 tys. e-booków

Zainteresowanie nową usługą jest bardzo duże. Tylko w ciągu dwóch pierwszych godzin funkcjonowania systemu, zarejestrowało się 150 osób.

Domowy fit i darmowy e-learning

Wiele siłowni i klubów fitness oferuje darmowe zajęcia online. Ponieważ treningi w realu nie są możliwe, trenerzy nagrywają filmiki w domu lub prowadzą transmisje na żywo. FitFabric przygotował nawet harmonogram zajęć. Każdy zainteresowany może wybrać, o której godzinie chce dołączyć, z którym trenerem ćwiczyć oraz czy potrzebuje „shape” czy „streaching”.

Klub stworzył hasztag #cFFiczeWdomu i mimo, że cierpi z powodu braku klientów na siłowni, to promuje też #zostańwdomu.

Firmy mają jednak nadzieję, że osoby, z którymi teraz nawiążą relacje online, staną się klientami w realu.

- Wyjątkowe okoliczności wymagają wyjątkowego podejścia. Dla wielu osób sport to styl życia, sposób na rozładowanie napięć i utrzymanie ciała w dobrej kondycji w związku z pracą siedzącą. Darmowe treningi, prowadzone przez sprawdzonych instruktorów, mogą wpłynąć pozytywnie na lojalność obecnych klientów, a także zachęcić tych, będących w fazie rozważania, do zainteresowania ofertą marki. Wiele osób, które czuły opór przed odwiedzeniem klubu fitness mogą rozpocząć swoją przygodę w domowym zaciszu. Dzięki treningom streamowanym w social mediach potencjalni klienci mogą oswoić się z ćwiczeniami, zbudować kondycję i wyrobić nawyk, a także przełamać opór przed wykupieniem karnetu i regularnym udziałem w zajęciach w późniejszym czasie. Tego typu działania udowadniają także, że próg wejścia na zajęcia w klubie wcale nie jest tak wysoki. Formuła treningów na żywo buduje społeczność na fanpage’u FitFabric, podnosi zaangażowanie na profilu oraz wpływa pozytywnie na świadomość i  wizerunek marki. Inicjatywa FitFabric jest także świetną reakcją i odpowiedzią na aktualny trend, ponieważ w ostatnim czasie użytkownicy poszukują inspiracji treningowych, w wyszukiwarce Google temat trenduje. - Klaudia Włodarczyk, Social Media Specialist w Bluerank

ilustracjastrzałka

Oprócz treningów ruchowych, marki oferują nam zajęcia edukacyjne. Robią to firmy szkoleniowe, doradcze i szkoły wyższe.

Uczelnie z elitarnej grupy Ivy League - Brown, Harvard, Cornell, Princeton, Dartmouth, Yale, Columbia i Pennsylvania - oferują kilkaset darmowych kursów online. Możemy uczyć się od ekspertów, a zakres tematyczny jest bardzo szeroki – od nauk ścisłych, przez sztukę, design i nauki społeczne, po literaturę.

Bezpłatne kursy udostępniła też platforma Udemy. Excel, budowanie stron www, programy do obróbki zdjęć – każdy znajdzie coś dla siebie.

Podsumowując, mamy czas, który możemy przeznaczyć na rozwój, naukę i rozrywkę. Korzystajmy z bezpłatnych warsztatów teatralnych i treningów fitness. Pamiętajmy jednak o markach już po „czasach koronawirusa”. Wtedy będzie okazja, by spotkać się z nimi w realu!

- Nie możemy zmienić kierunku wiatru, ale możemy zmienić ustawienie żagli. Ogromny szacunek należy się markom oraz ludziom, którzy postanowili zmienić hals i dać oparcie populacji w przetrwaniu pandemii. Uważam, iż wszystkie inicjatywy skupione wokół akcji #zostańwdomu, zaprocentują w perspektywie długoterminowej. Jakkolwiek to nie zabrzmi, historia niejednokrotnie pokazała, że nic tak nie jednoczy jak...tragedia. Pandemia jest dobrym momentem do wykreowania, a także wzmocnienia pozycji marek i influencerów w domach milionów ludzi, gdzie w ostatnich dniach znacznie wzrosła konsumpcja treści online. W świecie środków masowego przekazu internet wygrywa swoim "człowieczeństwem" - możliwością okazywania emocji w czasie rzeczywistym. Po wielu dniach obserwowania świata zza okna większość użytkowników z pewnością przełoży swoje hobby do świata offline - ile można czytać książkę na małym ekranie smartfona, czy oglądać operę bez dreszczy, które zapewnia nam odpowiednia akustyka gmachu? :) - Marta Kusowska, Senior Paid Search & Programmatic Specialist w Bluerank

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rock Radio wspiera akcję #pomagamyszpitalom i zbiórkę pieniędzy na posiłki dla personelu medycznego
Trwa internetowa zbiórka pieniędzy na akcję #pomagamyszpitalom! Fundacji KURONIÓWKA wspierającej osoby, które w trudnych chwilach niosą nam wszystkim pomoc. Dzięki działaniom Fundacji pracownicy szpitali otrzymują wzmacniające posiłki zapewniające odpowiednią regenerację. Rock Radio patronuje tej akcji i informuje o niej na swojej antenie, zachęcając...
Grupa Domodi wspiera sklepy
Wraz z ogłoszeniem pandemii COVID-19 sytuacja na rynku sprzedażowym zaczęła się dynamicznie się zmieniać. W odpowiedzi na ten stan Grupa Domodi wystartowała z akcją #GrupaDomodiWspieraSklepy. Jest to szereg działań dedykowanych małym i dużym sklepom, które mają na celu poprawić ich sytuację na rynku e-commerce w tym trudnym okresie.
Najstarszy kanał sportów walki w Polsce, Fightklub, oraz cieszący się dużą popularnością wśród fanów koszykówki i motorsportu Sportklub, przedłużają współpracę z Canal+. Oba kanały będą dostępne na wyłączność w DTH.
Wystartowała strona Dzialajmyrazem.pl – serwis ułatwiający przedsiębiorcom pomoc w ratowaniu życia
Wiele firm przeżywa teraz najgorszy czas w swojej historii. Nie oznacza to jednak, że nie chcą już pomagać. Ciągle słyszymy o wielkich i małych gestach. Od korporacji, które przeznaczają miliony na wsparcie służby zdrowia, po lokale gastronomiczne oferujące darmowe posiłki dla opieki medycznej – każdy wspiera, jak tylko może.
„Gazeta Wyborcza” ponownie dołączyła do Google News Initiative Fellowship, programu organizowanego przez European Jornalism Centre (EJC). Dzięki tej inicjatywie jedna osoba, wybrana spośród zgłoszonych kandydatów, odbędzie ośmiotygodniowy płatny staż dziennikarski w “Wysokich Obcasach”. Aplikacje do tegorocznej edycji programu można przesyłać...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764