logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozstrzygnięcie konkursu „Bramy Kraju”

   25.04.2006, przeczytano 3967 razy
ilustracjastrzałka
Nagroda w kategorii Witacz istniejący AMS

W dniu 24 kwietnia 2006 r. w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie konkursu „Bramy Kraju”, zorganizowanego przez firmy AMS i Eskadra.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozstrzygniecie-konkursu-bramy-kraju,3865,artykul.html

Konkurs ogłoszono 15 grudnia 2005 roku podczas konferencji „Bramy Kraju”, dotyczącej marketingu miast i regionów. Był on poświęcony witaczom, czyli konstrukcjom promocyjno-reklamowym, ustawianym przy wjeździe i wyjeździe z miast. W zamyśle organizatorów rywalizacja o najlepsze witacze mogłaby zapoczątkować cykl konkursów na temat marketingu miejskiego, promujących najlepsze rozwiązania w tej dziedzinie.

Na konkurs zgłoszono 56 prac w trzech kategoriach:

- witacze istniejące
- witacze projektowane
- komercyjny produkt turystyczny

Podczas oceny jurorzy brali pod uwagę następujące cechy:

- estetyka (20%)
- kreatywność (30%)
- komunikatywność (20%)
- efektywność (30%)

W kategorii „Witacz istniejący” nagrodę zdobyło miasto Gdynia za witacz „Uśmiechnij się – jesteś w Gdyni”. Nagrodą jest kampania reklamowa na nośnikach AMS.

W kategorii „Witacz projektowany” nagrodę zdobyło miasto Bełchatów za witacz „Bełchatów – daj się skusić”. Nagrodą jest 20 000 zł na realizację projektu.

kliknij aby powiększyć

W kategorii „Komercyjny produkt turystyczny” nagrodzono gminę Kartuzy za projekt zagospodarowania turystycznego „Złotej Góry” w Brodnicy Górnej.
Nagrodą jest opracowanie kampanii promocyjnej od agencji Eskadra.

kliknij aby powiększyć

Organizatorzy dodatkowo przyznali specjalne wyróżnienie dla Ostrowa Wielkopolskiego za istniejące witacze z hasłem „Tu mieszkam” i postaciami znanych osób – mieszkańców Ostrowa.

Przedstawiciele zwycięskich miast i gmin otrzymali dyplomy i wyjątkowe statuetki ze szkła i granitu.

Piotr Parnowski, Prezes AMS i przewodniczący jury, tak podsumował konkursowe zmagania samorządów:

„Kiedy pierwszy raz postanowiliśmy przyjrzeć się polskim witaczom, wydawało się, że wprawdzie tego typu konstrukcji jest w kraju mnóstwo, ale najczęściej są one zaniedbane i nieciekawe. Konkurs pokazał, że jest całkiem sporo miast i gmin, w których myśli się jednak o witaczach i chce jak najlepiej powitać przyjezdnych. Zobaczyliśmy też, jak istotną rolę odgrywa otoczenie i kontekst, w którym jest usytuowany witacz.
Nie zawsze i nie wszystkim udaje się trafić w dziesiątkę, ale widać wyraźnie, że poszukiwania trwają. I o to przecież chodzi. Prace nadesłane na nasz konkurs uzmysławiają też, jak trudną sztuką jest wymyślenie, a potem zbudowanie dobrego, skutecznego marketingowo witacza.
Jak na pierwszy konkurs o tej tematyce, napłynęło bardzo dużo prac, co oznacza, że zainteresowanie marketingiem miejscowości jest spore. Gminy szukają sposobów na skuteczną promocję i warto im w tym pomagać.”
Konkurs „Bramy Kraju” nagradza najlepsze rozwiązania kreatywne w promocji miast, regionów i produktów turystycznych. Ma też zapoczątkować mądrą modę na inwestowanie w promocję zewnętrzną miejsc i skuteczne zarządzanie przestrzenią miejską. Przedsięwzięcie jest skierowane do jednostek zajmujących się zawodowo lub zainteresowanych promocją miast i miejsc, głównie samorządów.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w dziesiątej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ Professional i Basic.
Najpopularniejsi wydawcy gazetek i katalogów z promocjami w Polsce
W IV edycji programu AdRetail Inspirio (AdRI) spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono najaktywniejsze marki w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje. W ramach tego sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń, w tym m.in. odsłon, wejść i kliknięć w treści i produkty. Za najlepsze wyniki w całym ubiegłym roku nagrodzono takie...
Aldi z nominacją w konkursie „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
Modernizacja zabytkowych budynków dawnej ujeżdżalni koni w Toruniu, którego inwestorem była sieć ALDI została nominowana w tegorocznej edycji ogólnopolskiego konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w”, który odbywa się pod patronatem min. Ministerstwa Infrastruktury. Celem konkursu jest promocja dokonań w zakresie modernizacji, adaptacji i renowacji obiektów dziedzictwa...
23 Edycja Konkursu Golden Arrow
Do 7 maja można zgłaszać projekty marketingowe, które będą rywalizować w 23 edycji konkursu Golden Arrow.
Firma Nikon nawiązała współpracę z organizacją CIWEM (Instytut gospodarowania zasobami wodnymi i zarządzania ochroną środowiska, z ang. Chartered Institution of Water and Environmental Management) oraz platformą WaterBear, aby zorganizować kolejną edycję konkursu Environmental Photographer of the Year, do którego już teraz można przesyłać zgłoszenia. W dorocznym konkursie,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764