logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozszerzona rzeczywistość w aplikacji Adidas

  PR 21.05.2019, przeczytano 1230 razy
ilustracjastrzałka

W ramach kampanii promującej nowy model Nite Jogger po hasłem “Nigdy nie jest zbyt późno”, marka adidas wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości, łącząc ją z pracami graficznymi artystów. W efekcie powstała aplikacji CreatorsByNite, dzięki której można zobaczyć prace 3D Augustynki, Nawera i Oesu w przestrzeni miejskiej. Za koncept kreatywny oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon (Group One), prowadząca komunikację marki adidas od stycznia 2019.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozszerzona-rzeczywistosc-w-aplikacji-adidas,382547,artykul.html

adidas od dawna stawia kreatywność i oryginalność jako fundament swojej komunikacyjnej strategii. Dlatego do działań angażuje wyjątkowe osobowości ze świata mody, muzyki i sztuki. Tym razem zaproszono do współpracy troje grafików: Anię Augustynowicz, Łukasza Habierę oraz Oskara Podolskiego. Po raz pierwszy jednak marka zdecydowała się na tak nowatorskie rozwiązanie w lokalnej kampanii nowego produktu.

Model Nite Jogger, bo o niego właśnie chodzi, komunikowany był przez influencerów i media. Teraz przyszła kolej na artystów. Augustynka, Nawer i Oesu zainspirowani hasłem ‘Nigdy nie jest zbyt późno’, przyświecającym całej kampanii, stworzyli innowacyjne grafiki 3D w wirtualnej rzeczywistości. Zaprojektowali je za pomocą Google Tilt Brush - aplikacji VR do tworzenia modeli 3D, która umożliwia zastosowanie przeróżnych technik malarskich i graficznych, wybór struktur, tekstur i kolorów oraz prostych animacji.

ilustracjastrzałka

Zamiast standardowo stosowanych przez nich narzędzi, zostali wyposażeni w gogle HTC Vive oraz dwa kontrolery. W efekcie powstały trzy interpretacje claimu It’s never too late: kolaż z wykorzystaniem zdjęć ambasadorów marki - Maffashion i Żabsona, streetartowy but 3D, oraz typograficzny kubik z butem. Proces tworzenia grafik został zarejestrowany i zmontowany w formie krótkiego wideo składającego się z ujęć POV (podglądu z gogli VR), materiału z wykorzystaniem techniki greenbox oraz animowanych modeli 3D.

Po raz pierwszy grafiki zostały zaprezentowane w wirtualnej galerii sztuki podczas kwietniowego eventu newonce by Nite połączonego z otwarciem newonce.bar. Teraz można je zobaczyć w każdym miejscu dzięki aplikacji CreatorsByNite, przygotowanej specjalnie na potrzeby kampanii Nite Jogger. Dzięki niej możliwe jest wyświetlenie wszystkich grafik dokładnie tam gdzie chcemy. Marka wykorzystała do tego technologię rozszerzonej rzeczywistości.

ilustracjastrzałka

Dodatkowo adidas przygotował konkurs, którego szczegóły komunikowało troje artystów i influencerzy związani z marką m.in.: @dziarmadziarma, @porcjafrytek, @romekgelard i @teamhypetalk. Za koncepcję kreatywną oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon, prowadząca komunikację marki adidas od stycznia 2019.

Źródło: adidas

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764