logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozwiązania JUST Normlicht w Wydawnictwie Bauer

  PR 24.11.2006, przeczytano 2338 razy
ilustracjastrzałka

W polskim oddziale Wydawnictwa Bauer rozpoczęły w ostatnim czasie pracę kolejne, dostarczone tu przez Zakłady Artystyczne ART, urządzenia niemieckiej firmy JUST Normlicht. Dwa nowe systemy oświetleniowe – proofStation 20, stanowiące jedno stanowisko, umożliwiają przeglądanie prac składających się z 16 i więcej arkuszy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozwiazania-just-normlicht-w-wydawnictwie-bauer,4795,artykul.html

Swoje miejsce znalazły one w dziale produkcji, stanowiącym nadrzędną komórkę kontrolną na drodze przepływu prac pomiędzy wydawnictwem a drukarniami. Podobne urządzenia posiada coraz więcej redakcji Bauera, co umożliwia im odpowiedni dobór i ocenę barw. Jest to niezmiernie istotny element wpływający na jakość końcowego produktu.

Wydawnictwo Bauer to jedno z największych wydawnictw prasowych działających w naszym kraju. Rocznie wydaje ponad 30 tytułów i około 50 wydań specjalnych. Posiada własne drukarnie w Ciechanowie i Wykrotach oraz współpracuje z wieloma innymi zakładami poligraficznymi w Polsce. Tak wielki rząd produkcji wymaga od działu produkcyjnego wydawnictwa wysokiego poziomu zarządzania oraz najwyższej jakości urządzeń. Wśród wielu innych swoje stałe miejsce mają tu systemy oświetleniowe firmy JUST Normlicht. Jednym z kluczowych elementów całego procesu produkcji, co pokazały nam nasze wieloletnie doświadczenia – mówi Janusz Iwanowski, dyrektor produkcji w Wydawnictwie Bauer - jest stałe znormalizowane natężenie światła, umożliwiające w codziennej pracy odpowiedni dobór i ocenę barw. Jest ona możliwa przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi. Takimi od połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy to zakupiliśmy pierwsze systemy, są urządzenia firmy JUST Normlicht.

Na właściwe zarządzanie kolorem w procesie produkcji wydawnictwa od tamtego momentu wpłynęły trzy zasadnicze elementy: przeszkolono w zakresie przygotowalni wszystkie redakcje, wprowadzono odpowiednio skalibrowane monitory oraz systemy oświetleniowe firmy JUST. Ten ostatni element spowodował, że w całym procesie produkcji zachowane są odpowiednie warunki oświetleniowe. Gwarancją tego są standardy i normy, jakie przestrzegane są obecnie na każdym etapie pracy w wydawnictwie - od monitora komputera używanego przez grafika, poprzez proofery udostępnione redakcjom, aż po finałowy wydruk w drukarni. Praca w obydwu drukarniach Wydawnictwa Bauer oraz w zakładach z nim współpracujących (zarówno wklęsłodrukowych, jak i offsetowych) oparta musi być o takie same systemy oświetleniowe, gwarantujące przestrzeganie ustalonych norm, a co za tym idzie właściwe zarządzanie kolorem. Postawiliśmy sobie przed laty bardzo wysoko poprzeczkę – wspomina Janusz Iwanowski, prekursor wszystkich zmian w zakresie zarządzania kolorem w wydawnictwie. – Taką samą poprzeczkę postawiliśmy również drukarniom, które realizowały naszą produkcję, ale dziś widzimy tego efekty – nasze wydawnictwa to produkty z najwyższej półki jakościowej.

Niewątpliwie na ten sukces, co podkreśla Janusz Iwanowski, obok wielu innych narzędzi i czynników, wpłynął również fakt, że systemy oświetleniowe firmy JUST Normlicht to urządzenia niezawodne, charakteryzujące się wysoką jakością. Podkreśla również przy tej okazji bardzo dobrą współpracę z ich dostawcą - Zakładami Artystycznymi ART oraz zwraca uwagę na profesjonalną obsługę tej firmy.

Zakupione przez Wydawnictwo Bauer stoły oświetleniowe to najnowszej generacji systemy kontroli jakości koloru. Charakteryzują się wyrównanym poziomem emisji światła, zapewniają jasne, pozbawione cienia, refleksów, błysków i odbicia środowisko oświetleniowe. Wyposażone są w pięć różnych modułów oświetleniowych oraz elektroniczny sterownik. Umożliwiają prace zdalną, co ma szczególnie znaczenie, kiedy, tak jak ma to miejsce u Bauera, niemal wszystkie prace przesyłane są przez Intranet oraz Internet. Systemy proofStation – mówi Janusz Iwanowski - wyposażone są nie tylko we wszystkie najnowsze technologie jakości oświetlenia, ale również w nowe możliwości odpowiadające wymaganiom najnowszych systemów proofingu.

Firma JUST Normlicht to jeden z liderów w produkcji znormalizowanych technologii oświetleniowych – dodaje Sławomir Wojtaś, dyrektor w Zakładach Artystycznych ART - będąca prekursorem wszystkich pulpitów, jakie produkowane są na świecie. Wiadomym jest, że zjawisko, zwane metameryzmem znacząco wpływa na szacowanie kolorów i jest szczególnie ważne w produkcji poligraficznej, zwłaszcza, że w coraz większym zakresie następuje tu przepływ prac przez Internet. Potrzebne są więc precyzyjnie określone standardy, jakie muszą spełniać wszystkie urządzenia oświetleniowe. Taką rolę spełnia norma ISO 3664:2000; budują ją cztery elementy, które brane są tu pod uwagę: jakość światła, rodzaj otoczenia, jasność i równość oświetlanej powierzchni a także zapobieganie błyszczeniu. Urządzenia JUST Normlicht spełniają wszystkie kryteria tej normy dotyczące jakości światła, a co za tym idzie umożliwiają odpowiedni dobór i ocenę barw na każdym etapie produkcji poligraficznej.

Źródło: Zakłady Artystyczne Art

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Podczas odbywających się właśnie wirtualnych targów Innovate Textile & Apparel 2020 firma Sun Chemical prezentuje swoje doświadczenia w obszarze tworzenia atramentów inkjetowych w połączeniu z bogatą ofertą rynkową i wiedzą na temat cyfrowego druku na tekstyliach ze strony niedawno przejętej spółki Sensient Imaging Technologies. Mariaż ten ma zapewnić odpowiednie wsparcie dla...
Seria Ricoh Pro C9200 w drukarni Totem
Drukarnia Totem ponownie zdecydowała się na instalację produkcyjnych cyfrowych systemów drukujących na papier cięty od Ricoh. Nowe modele z serii Pro C9200 zastąpiły dwa systemy z poprzedniej edycji – Pro C9100. Rozwiązania Ricoh są wykorzystywane  m.in. do druku wymagających okładek – dotyczy to głównie prac niskonakładowych.
„Wszystko co pokazalibyśmy na targach Fespa i Printing United” – prezentacje rozwiązań Agfa dedykowanych wielkoformatowemu drukowi inkjetowemu
Wobec odwołania dwóch istotnych imprez targowych, dedykowanych drukowi cyfrowemu – Fespa i Printing United – firma Agfa podjęła decyzję o zaprezentowaniu przygotowanych z myślą o nich rozwiązań w sposób wirtualny. W dniach 6-9 października br. w jej centrali w Mortsel odbył się cykl webinariów pod wspólną nazwą Studio 5D10 (nawiązano w ten...
„Let’s pack” – podróż po świecie opakowań z Konica Minolta i maszyną Accuriojet KM-1
„Let’s pack” – to hasło najnowszej kampanii promocyjnej Konica Minolta, prezentującej wszechstronność i szerokie możliwości maszyny inkjetowej AccurioJet KM-1 w zakresie produkcji opakowań wraz z ich uszlachetnieniem na urządzeniu MGI JetVarnish 3D EVO oraz z zastosowaniem aplikacji genARate, wykorzystującej technologię  rozszerzonej rzeczywistości. Ma...
Konica Minolta Business Solutions Europe ogłosiła swoją decyzję o wycofaniu się z udziału w targach Drupa 2021.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764