logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rozwój AI w Europie pod kontrolą: komentarz Netskope

  PR 12.02.2024, przeczytano 654 razy

Państwa członkowskie Unii Europejskiej zaakceptowały treść przepisów regulujących AI. Państwa członkowskie Unii Europejskiej zaakceptowały treść przepisów regulujących AI. Przyjęto go jednogłośnie. Według przedstawicieli Netskope, lidera w dziedzinie SASE (Secure Access Service Edge) oraz cyberbezpieczeństwa, który od ponad roku działa także na polskim rynku, to dobre przepisy z jednej strony regulujące korzystanie ze sztucznej inteligencji a z drugiej wprowadzanie innowacji przez firmy i przedsiębiorstwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozwoj-ai-w-europie-pod-kontrola%3A-komentarz-netskope,403080,artykul.html

Neil Thacker, CISO EMEA at Netskope,

Wraz z rosnącą obecnością sztucznej inteligencji we wszystkich aspektach codziennego życia, kwestia ram prawnych stała się pilna i konieczna do uregulowania w zakresie jej zastosowań i ochrony danych. Istotne jest jednak, aby odbywało się to w oparciu o precyzyjne i przejrzyste zasady prawne, które ewoluują wraz z technologiami, tak abyśmy znaleźli właściwą równowagę w umożliwianiu wprowadzania innowacji przy jednoczesnym poszanowaniu zasad etycznych.

Ustawa o sztucznej inteligencji ma szeroki zakres, starając się zapewnić wytyczne i ochronę w wielu obszarach, na które sztuczna inteligencja będzie miała wpływ w nadchodzących latach. Dla przeciętnego, niespecjalistycznego przedsiębiorstwa są to odniesienia do systemów AI ogólnego przeznaczenia (GPAI), na które powinny zwrócić uwagę na początku ich stosowania. Nowe przepisy obejmują wymogi dotyczące przejrzystości, w tym dokumentację techniczną i zgodność z unijnymi przepisami dotyczącymi praw autorskich, a w przypadku, gdy informacje te nie są dostępne, przedsiębiorstwa będą zobowiązane do kontrolowania wykorzystania takich systemów w swojej organizacji. Szczególnie ucieszyły mnie wyraźne wymogi dotyczące szczegółowych podsumowań treści wykorzystywanych do szkolenia AI zawarte w przepisach.

Świadome podejmowanie decyzji ma kluczowe znaczenie dla wdrożenia sztucznej inteligencji, która musi być etyczna i spełniać wymogi nowego prawa. Znajomość i dokumentowanie wykorzystania zarówno uczenia maszynowego, jak i systemów sztucznej inteligencji w organizacji to prosty sposób na zrozumienie i przewidywanie luk w zabezpieczeniach danych o krytycznym znaczeniu dla firmy, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji".

Ilona Simpson, CIO EMEA

"Nowa unijna ustawa o sztucznej inteligencji jest pierwszym na świecie międzysektorowym i transgranicznym aktem prawnym dotyczącym sztucznej inteligencji, ale chodzi w niej o znacznie więcej niż tylko współpracę państw członkowskich w ważnych kwestiach, które teraz są rozstrzygane Rozporządzenie kładzie nacisk na bezpieczeństwo i zasady etyczne w samym sercu innowacji w zakresie sztucznej inteligencji i jest wyraźnym sygnałem, że rządy poważnie traktują implikacje etyczne - i wynikającą z nich konieczność zarządzania - w samym sercu tych szybkich postępów.

Grzywny nakładane za nieprzestrzeganie przepisów są zgodne z dobrze ugruntowanym modelem egzekwowania RODO. Ograniczają się do 7% obrotu firm i przedsiębiorstw w porównaniu z 4% w ramach RODO, co oznacza. To mocne zapisy, które pokazują, że nowe prawa trzeba przestrzegać.

Ustawodawcy dołożyli wszelkich starań, aby stworzyć równowagę między nowymi regulacjami a innowacjami. Ustawa jest pierwszą, jaką widziałem, która aktywnie zachęca startupy i MŚP do innowacji - w rzeczywistości zawiera wyraźne przepisy promujące korzystanie z zapisów regulacyjnych ustanowionych przez organy krajowe. Zapewni to, że UE będzie w stanie wspierać postęp techniczny bez ograniczania go nadmiernymi ograniczeniami regulacyjnymi".

Źródło: Netskope

netskope.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Krótka forma, długie wrażenie – czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy
Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami,...
PR w erze AI: komunikacja, która łączy, a nie tylko informuje
Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę w komunikacji, autentyczność staje się nieodzownym elementem budowania zaufania do marki. Według raportu Global Communications Report, aż 87% specjalistów PR uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich praca będzie wyglądać zupełnie inaczej – z naciskiem na integrację...
Kondycja komunikacji korporacyjnej w dobie digitalu, influencerów i rozwoju AI: Komentarz
Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca liczba kanałów dystrybucji treści oraz internetowych liderów opinii w sposób istotny zmieniają i na nowo kształtują krajobraz komunikacyjny. Dzisiejszy odbiorca czerpie wiedzę z Internetu i mediów społecznościowych kosztem gazet, radia i TV. Autorem treści może być każdy, kto...
Czy Europa zmieni podejście do ESG?
ESG, trzy litery, które w ostatnich latach zdecydowanie zmieniły myślenie o biznesie. Environmental, Social, Governance, trzy słowa, które kazały przedsiębiorcom zwrócić większą uwagę na wpływ ich działalności na ludzi i otoczenie. 2024, 2025, 2026, trzy lata, w ciągu których obowiązkiem raportowania działań w zakresie ESG miało zostać objętych co...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764