logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rozwój e-commerce w sektorze MŚP dzięki sprzedaży zagranicznej

  PR 02.03.2022, przeczytano 398 razy
ilustracja

Ponad 92% sprzedawców zrzeszonych w PrestaShop Million Club przewiduje wzrost wartości sprzedanych produktów w roku 2022. Członkowie klubu, skupiającego e-sprzedawców na świecie, osiągających ponad milion GMV rocznie, podkreślają istotną rolę handlu międzynarodowego w rozwoju sektora e-commerce. Aż 75% badanych uważa, że sprzedaż zagraniczna w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu ich dochodów w ciągu najbliższych miesięcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozwoj-e-commerce-w-sektorze-msp-dzieki-sprzedazy-zagranicznej,394962,artykul.html

Sprzedaż zagraniczna – przepis na sukces w e-commerce

Cyfryzacja wynikająca z nowych trendów zakupowych oraz pandemii COVID-19 ułatwiła średnim sklepom online rozwój i rywalizację z dużymi graczami na rynku e-commerce. Aż 9 na 10 sprzedawców z sektora średnich przedsiębiorstw, skupionych w PrestaShop Million Club przewiduje wzrost wartości sprzedaży w najbliższym roku. Co trzeci badany, w tym np. Hyperbook.pl i Ubierzswojesciany.pl, spodziewa się przyrostu w granicach od 10 do 20%. Zdaniem niemal 1/3 sprzedawców może to być nawet więcej niż 20%. Taki optymistyczny scenariusz przewidują między innymi sklepy Guliwerkids.pl, Darwina.pl czy Koszulkowy.pl.

– Sprzedawcy z PrestaShop Million Club są bardzo pewni siebie w nadchodzącym roku i wcale mnie to nie dziwi. Mając dostęp do wydajnych narzędzi dostępnych dla handlu elektronicznego, mogą konkurować z gigantami, poszerzać udziały w rynku i sprzedawać za granicą w każdym kraju – tłumaczy Mateusz Osiecki, Country Manager na Polskę w PrestaShop.

Kluczowy dla wysokich wyników w 2022 r. ma być zdaniem sprzedawców handel międzynarodowy. Aż 75% badanych deklaruje, że już sprzedaje lub planuje uruchomić w tym roku sprzedaż za granicę. Przedstawiciele saketos.pl oraz centrumelektroniki.pl przewidują, że transakcje zagraniczne zapewnią im ponad 60% przychodu w najbliższym roku.

– Niewątpliwie to właśnie cross-border od kilku lat pomaga nam osiągać dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Z roku na rok obserwujemy coraz większy udział zakupów transgranicznym i jesteśmy pewni, że nie inaczej będzie również w obecnym roku – podkreśla Daniel Mochnal, właściciel saketos.pl.

Tradycyjne „święta zakupowe”

Badani sprzedawcy spodziewają się znacznych wzrostów w okolicach Black Friday (ponad 30% badanych) i Świąt Bożego Narodzenia (24%). Polscy sprzedawcy liczą zwłaszcza na okres przedświąteczny.

–  W okolicach Black Friday i Świąt Bożego Narodzenia realizujemy około 60 procent. sprzedaży w drugim półroczu. Przekłada się to na budżet reklamowy – sprzedajemy więcej, ale na reklamę też wydajemy więcej. W naszym przypadku to dokładnie trzy okresy: Black Friday, Święty Mikołaj i Boże Narodzenie – zwraca uwagę Szymon Ciba, Ecommerce Manager w Guliwerkids.pl

SEO – główna strategia marketingowa

Osiągnięcie wysokich wyników finansowych nie byłoby możliwe bez odpowiednich strategii marketingowych. Dla niemal połowy badanych, w tym np. Equishop.pl i Hyperbook.pl, pozyskiwanie klientów stanowić będzie główne tegoroczne wyzwanie. Wśród planowanych strategii najczęściej wymieniane było SEO − wskazało na nie ponad 45% ankietowanych. Na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach chcą oni przeznaczyć 30% swojego budżetu marketingowego.

Prawie 43% badanych sprzedawców zadeklarowało zainteresowanie trendami związanymi z Marketing Automation. Popularne okazały się również CRO (Conversion Rate Optimization) i social selling – odpowiednio 24% i 14% wskazań.

– Sprzedawcy z segmentu średnich przedsiębiorstw są bardzo otwarci na wszystko, co może im pomóc w rozwoju biznesu. To oni tworzą nowe trendy. Możliwość towarzyszenia tym inspirującym markom oraz dostarczania im narzędzi jest dla PrestaShop bardzo stymulująca – mówi Mateusz Osiecki.

Ekologiczne opakowania

Trendy związane z ekologią i zrównoważonym rozwojem silnie kształtują dzisiejszy rynek e-commerce. Ponad połowa badanych sprzedawców, w tym Chodniki.com i Medpak.com,jest zainteresowana ekologicznymi opakowaniami, a 23% ekologicznym transportem. O sprzedaży towarów używanych lub odnowionych myśli 15% badanych.

– W Polsce intensywnie rozwija się zwłaszcza trend związany z ekologicznymi opakowaniami. Na zainteresowanie nimi wskazują przedstawiciele niemal wszystkich sklepów, które ankietowaliśmy – zauważa Osiecki.

Źródło: PrestaShop

www.prestashop.com

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzone w formie ankiety internetowej, w dniach 8-11 lutego 2022 r. wśród 122 sprzedawców PrestaShop Million Club we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce i Ameryce Łacińskiej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dentsu Polska i Fundacja Digital University pomagają zrozumieć świat
20 września dentsu Polska wraz z Fundacją Digital University ruszają z nowym projektem edukacyjno-społecznym skierowanym do uczniów w wieku od 10 do 15 lat, nauczycieli oraz rodziców. Na kanale YouTube ukaże się seria filmów poruszających istotne i aktualne tematy ze świata digitalu. Celem przedsięwzięcia jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu tego, co dzieje się wokół...
11. edycja Dotykam=Wygrywam oficjalnie rozpoczęta
Kampania Dotykam=Wygrywam, promująca profilaktykę raka piersi i noszenie odpowiednio dopasowanego biustonosza, została zainaugurowana we wtorek 20 września w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.
Nowe możliwości w pracy i po robocie - kampania Pracuj.pl
Od 19 września kandydaci i pracodawcy z całej Polski mogą śledzić najnowszą odsłonę kampanii „W środowisku Pracuj.pl”. Zwierzęcy bohaterowie, symbolizujący zawody i wyzwania spotykane na ścieżce kariery, powracają w animowanych spotach i w formie internetowych avatarów. Nowością towarzyszącą jesiennej kampanii jest inicjatywa „Po Robocie”, w...
W telewizji pojawił się drugi spot w ramach nowej kampanii Credit Agricole. Tym razem u boku Dawida Podsiadło występuje Jarosław pashaBiceps Jarząbkowski. Bank w spocie zachęca do wspólnej walki z nadmiarem jednorazowego plastiku. Promuje swoją kartę z ekotworzywa i premię 555 zł za otwarcie Konta dla Ciebie.
Bank Millennium zachęca do oszczędzania energii i wyłącza swoje szyldy
Bank Millennium w okresie jesienno-zimowym po godzinach pracy wyłączy tablice świetlne w swoich oddziałach oraz biurach w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. Tym samym zachęca do oszczędzania i ograniczania zużycia energii elektrycznej w obliczu potencjalnych trudności na rynku energii. Działanie jest też wyrazem niezmiennej troski o środowisko naturalne i wynika z potrzeby...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764