logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rtb House: Sezon świąteczny w e-commerce

  PR 18.12.2018, przeczytano 485 razy

Za nami Black Friday – jeden z najważniejszych dni w branży e-commerce. Nie jest to jednak koniec ,,boomu” w tym sektorze, przed nami Święta Bożego Narodzenia, czyli największy sezon zakupowy w roku. Według analizy RTB House aktywność konsumentów w internecie jest największa w pierwszej połowie grudnia, a także dzień po świętach Bożego Narodzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rtb-house%3A-sezon-swiateczny-w-e-commerce,380561,artykul.html

RTB House, globalna firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zbadała zachowania użytkowników internetu w grudniu – jednym z najgorętszych okresów zakupowych w branży e-commerce. Przeprowadzona analiza została wykonana na podstawie skumulowanych danych z kampanii w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i regionie Pacyfiku, Bliskim Wschodzie oraz Afryce i USA1.

Wyniki pokazują, że polscy konsumenci najchętniej odwiedzają sklepy online i finalizują zakupy około dwa tygodnie przed Wigilią świąt Bożego Narodzenia. W zeszłym roku punkt kulminacyjny nastąpił 11 grudnia – konsumenci odwiedzali wtedy e-sklepy nawet 20 proc. częściej niż średnia miesięczna, dokonując nawet o 59 proc. więcej zakupów niż wyniosła średnia dla grudnia.

Z kolei w drugiej połowie grudnia, około tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt i zakupów w e-sklepach spada, osiągając najniższy poziom w Wigilię świąt Bożego Narodzenia. W tym dniu użytkownicy odwiedzali sklepy niemal 40 proc. rzadziej niż średnio w grudniu. Liczba transakcji jest mniejsza niż średnia dla tego miesiąca o prawie 75 proc.

- Można zauważyć, że w grudniu konsumenci zazwyczaj kupują w pierwszej połowie miesiąca, a nie na ostatnią chwilę. Te zakupy dokonywane są już raczej w tradycyjnych sklepach. - podsumowuje Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland. - W związku z tym warto przyspieszyć część działań marketingowych, aby dodatkowo podnieść poziom zaangażowania użytkowników i zwiększyć sprzedaż w pierwszej połowie miesiąca. Sezon świąteczny jest również idealną okazją do zadbania internautów, którzy odwiedzili nasz sklep kilka tygodni wcześniej i nie dokonywali zakupów przez jakiś czas. Retargeting pozwala spersonalizować komunikat reklamowy, dotrzeć do niedawno aktywnych klientów i przekonać ich do ponownych zakupów.

W Polsce liczba wizyt w sklepach internetowych wzrasta tuż po Wigilii świąt Bożego Narodzenia. Już 27 grudnia użytkownicy odwiedzali sklepy internetowe prawie 10 proc. częściej niż wynosi średnia miesięczna.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

Dodatkowe informacje:

1. Dane pochodzą z kampanii prowadzonych w grudniu 2017 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764