logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza 27. edycja Festiwalu Golden Drum

   31.03.2021, przeczytano 276 razy
ilustracja

Festiwal Golden Drum w nowej odsłonie: zgłaszanie projektów do dwóch lat wstecz, obniżone opłaty za wczesne (aż do czerwca) zgłoszenie udziału (Early Bird), przyjmowanie zgłoszeń do 13 sierpnia 2021!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-27.-edycja-festiwalu-golden-drum,390864,artykul.html

Wystartowało zgłaszanie prac do tegorocznej edycji Golden Drum. W konkursie można zgłaszać projekty z 38 krajów, które zostały wdrożone lub opublikowane między 1 stycznia 2019 a 1 września 2021 roku. Organizatorzy oferują także uczestnikom zniżki w ramach programu Early Bird, zniżki dla zgłoszeń 10 lub więcej prac oraz 50% rabat na zgłoszenia w kategorii Covid-19.

Nowa struktura konkursu

Zmuszeni do odwołania festiwalu w 2020 roku, organizatorzy Golden Drum uruchamiają Re:Start i – we współpracy z międzynarodowymi ekspertami – wprowadzają fundamentalne zmiany w konkursie: w tegorocznej edycji można zgłaszać prace kreatywne z okresu ostatnich dwóch lat. Miha Bevc, Dyrektor Konkursu: „po trudnym dla branży i dla świata roku wszyscy musimy się na chwilę zatrzymać i Prze:myśleć kierunek na przyszłość. Zespół Golden Drum wykorzystał ten czas by Prze:budować nasz konkurs tak, by lepiej adresował obecne i przyszłe trendy komunikacyjne. Prze:kształciliśmy i podwoiliśmy liczbę jury. Sekcje, grupy i kategorie również zostałyOd:świeżone i uwzględniają teraz takie kategorie jak Creative Business Excellence oraz Grupę Covid-19 – w tej ostatniej zgłoszenia prac (które powstały w odpowiedzi na pandemię) objęte są 50% rabatem. To wszystko – a nawet więcej – zostało przeprowadzone w jednym celu. By Zre:startować przyszłość naszej ukochanej branży, która nawet w obliczu pandemii wciąż wspina się na wyżyny kreatywności. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę minione dwa lata z perspektywy Waszych, jak zawsze, inspirujących prac”.

Sekcje CO (WHAT) oraz DLACZEGO (WHY) zostały zastąpione czterema nowymi sekcjami branżowymi: Creative Business Excellence Drum, Craft Drum, One-Channel Drum oraz Omni-Channel Drum.

Sekcja CREATIVE BUSINESS EXCELLENCE DRUM jest przeznaczona dla projektów, które wprowadziły wyjątkowe rozwiązania, przekształcające branżę, której dotyczą. Zgłoszenia będą oceniane przez 16-osobowe jury składające się ze światowej sławy marketingowców i przedstawicieli agencji, których wyróżnia nie tylko doświadczenie w branży kreatywnej, ale także duża wiedza biznesowa.

Sekcja CRAFT DRUM wyróżnia wyjątkową kreatywność oraz genialną egzekucję w kluczowych obszarach produkcji reklamowych i komunikacyjnych. Nagrody w tej kategorii wyróżniają najlepsze praktyki, które pomogły podnieść poprzeczkę standardów branżowych.

Sekcja ONE-CHANNEL DRUM skupiona jest na projektach, wykorzystujących jeden kanał komunikacji z rynkiem. Zgłoszone do tej kategorii projekty wyróżnia kreatywne podejście do jednokanałowej komunikacji, osiągnięte rezultaty i skuteczność.   

Sekcja OMNI-CHANNEL DRUM wyróżnia kampanie, które wykorzystały różne kanały komunikacji. Zgłoszenia powinny wykazywać kreatywne wykorzystanie tych kanałów, ich integrację oraz skuteczność we wdrażaniu rozwiązań komunikacyjnych.

Shortlisty w kategoriach GENIUS LOCI/LOCAL SPIRIT, SOCIAL GOOD, COVID-19 będą przygotowane przez zespół wszystkich jurorów festiwalu. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez czterech przewodniczących jury. To kategorie, które stały się wyróżnikiem festiwalu Golden Drum: doceniają najlepsze projekty skupione na kwestiach lokalnych, tematach społecznych oraz powstałych w odpowiedzi na COVID-19.

Nowe Nagrody

Nagroda Bronze Drum oraz Najlepszy w kategorii Covid-19 zostały dodane do listy tegorocznych wyróżnień. 58 uznanych ekspertów z branży z 28 krajów będzie oceniać tegoroczne zgłoszenia w konkursie Golden Drum

Jury Creative Business Excellence Drum

Ömür Kula Çapan, przewodnicząca Jury w tej kategorii, jest współzałożycielką Primer Project oraz prezeską Stowarzyszenia Reklamowego Turcji. Jest uznaną w branży liderką agencyjną, z ponad 15-letnim doświadczeniem. Zajmowała się projektami uwzględniającymi design produktu, strategię marki, marketing oraz komunikację. Prowadzi także zajęcia z marketingu i komunikacji na Uniwersytecie Sabanci, Uniwersytecie Bilgi, Uniwersytecie Bahçeşehi oraz na Uniwersytecie Boğaziçi. Ömür zasiada w zarządzie Inicjatywy na Rzecz Reformy Edukacji.

Do Jury pod przewodnictwem Ömür dołączyli:  Sara Cosgrove, European Communications Director, DDB Worldwide, UK; Živa Čižman, wiceprezes marketingu, Outfit7, Słowenia; Esteban Davalos, Senior Regional Marketing Director, LEGO REEMEA; Eynat Guez, Chief Executive Officer oraz współzałożyciel Papaya Global, Izrael; Andrea Henao, Managing Director, 360 Agency Berlin oraz 360 Agency Europe, Niemcy; Igor Kirikchi, Chief Executive Officer, BBDO Moskwa oraz Dyrektor Zarządzający BBDO Russia Group, Rosja; David Kušanić, Head of Strategic Planning, Alpine F1 Team, Francja; Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing and Communications, Mastercard Europe; Gabriela Lungu, Global Creative Director, VMLY&R Commerce and Founder, WINGS Creative Leadership Lab, UK; Fernando Machado, Global Chief Marketing Officer, Restaurant Brands International, USA; Mona Opran, Director of Development, Junior Achievement and Business Transformation Consultant, Rumunia; David Pivk, Senior Director, Consumer Direct Marketing, Nike EMEA; Blake Price, Vice-President Marketing & Artist Partnerships, Universal Music Group for Brands, UK; Alexandre Tan, Vice President Advertising, Gameloft, France and Lauri Toivonen, Senior Vice President Marketing, S-group, Finland.

Jury Craft Drum

Damisa Ongsiriwattana, przewodnicząca Jury kategorii Craft Drum jest współzałożycielką oraz Executive Creative Director w SOUR Bangkok, pierwszej niezależnej tajskiej agencji, skoncentrowanej na komunikacji skierowanej do kobiet. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w branży. SOUR Bangkok trzykrotnie (2018-2020) została uznana za Butikową Agencję Roku w regionie Azji Południowowschodniej w konkursie Campaign.

W ocenie prac konkursowych wspierać Damisę będą: Silviu Antohe, Executive Creative Director, MullenLowe Rumunia; Pemra Ataç Açıktan, Partner and Executive Creative Director, RABARBA, Turcja; Sophie Chapman-Andrews, Head of Integrated Production, Craft London, UK; Luissandro Del Gobbo, Chief Creative Officer, Havas Milan, Włochy; Jelena Fiškuš, Creative Director, współwłaściciel oraz współzałożyciel Studio Sonda, Chorwacja; Stefanie Golla, Art Director, Demner, Merlicek & Bergmann, Austria; Miloš Ilić, Creative Partner, o5 Transformation Design Consultancy, Serbia; Klara Kralickova, Managing Director, Stink Films Prague, Czechy, Egor Petrov, współzałożyciel oraz Creative Director, Banda, Ukraina; Moti Rubinstein, Creative Director oraz Head of Design, ACW - GREY Tel Aviv, Izrael; Yang Yeo, Creative Officer, Hakuhodo International, Japonia oraz Vera Zvereva, Art Director, Depot branding agency, Rosja.

Jury One-Channel Drum

Eva Santos, przewodnicząca jury konkursowego tej kategorii, jest CO Chief Creative Officer oraz założycielką Delirio & Twain, kreatywnej agencji konsultingowej w Hiszpanii. Wcześniej pełniła m.in. funkcję Global Chief Creative Officer w Proximity VW. W minionym roku Eva została uznana za Osobowość Roku branży reklamowej w Hiszpanii, znalazła się też w gronie 100 Kreatywnych Forbes. W tym roku została uznana za jedną z top 10 liderek, które przekształciły branżę reklamową w Ameryce Łacińskiej. Eva była jurorką na najważniejszych festiwalach kreatywności, a w trakcie swojej kariery zdobyła ponad 350 międzynarodowych nagród.

Do Jury pod przewodnictwem Evy dołączyli: Richard Axell, Creative Director, Ogilvy, Czechy; Davide Boscacci, Executive Creative Director, Publicis Mediolan, Włochy; Martina Gršković, Social Media Director, 404 agency, Chorwacja; Ayça Güneş Ocak, Co-Founder and Managing Director, HAUS Stambuł, Turcja; Pauline Marie Korp, Art Director, hasan & partners, Finlandia; Tine Lugarič, współzałożyciel i Creative Director, Trampolin, Słowenia; Álvaro Rodrigues, Chief Executive Officer oraz partner założycielski, Made Rio, Brazylia; Vlad Sitnikov, Chief Creative Officer, POSSIBLE Group Moscow, Rosja; Róbert Slovák, założyciel i Creative Director, Slovak&Friends, Słowacja; Rita-Maria Spielvogel, Creative Director oraz członkini Zarządu, PKP BBDO, Austria; Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer oraz partner, VMLY&R Polska; Balázs Tőrös, Head of Creative, Fastbridge, Węgry; Ioana Zamfir, Executive Creative Director, MRM Rumunia oraz Zvezdana Žujo, współwłaścicielka i dyrektorka, Communis agency Sarajewo, Bośnia i Hercegowina.

Jury Omni-Channel Drum

Fadi Yaish, przewodniczący Jury tej kategorii jest założycielem oraz Chief Creative Officer ‿ and us, konsultantem Kreatywnego Zarządu Facebook EMEA oraz założycielem BWReport.org. Wyróżniony tytułem „Szef Kreatywny dekady w regionie MENA” przez Forbes ME. Fadi znany jest z tego, że o jego klientach, agencjach i regionie jest głośno, w najlepszym tego słowa znaczeniu. Jego praca została doceniona poprzez ponad 700 branżowych nagród. Wielokrotnie zasiadał oraz przewodniczył jury konkursów branżowych na całym świecie.

W Jury pod przewodnictwem Fadiego znajdą się również: Ana Balan, Creative Director, Porter Novelli Public Relations, Rumunia; Ergin Binyildiz, Chief Creative Officer, Havas Turcja; Jasna Dugalić, Deputy Managing Director, DIRECT MEDIA United Solutions, Serbia; Tatiana Fedorenko, Creative Director, TBWA/Ukraina; Milena Jakovljević, Strategic Director and Partner, DROM agency, Słowenia; Patrycja Lukjanow, Creative Director, Saatchi & Saatchi Polska; Doris Partl, Freelance Creative Director, Austria; Balázs Pőcze, Creative Director oraz partner, Mito, Węgry; Ilya Pryamilov, Creative Director, Leo Burnett Moskwa, Rosja; Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Praga, Czechy; Stefania Siani, Chief Executive Officer & Chief Creative Officer, Serviceplan Włochy; Petr Vlasák, Creative Director, Comtech CAN, Czechy oraz Yordan Zhechev, Regional Creative Director, guts&brainsDDB, Bułgaria.

Wszyscy członkowie Jury wymienieni są TUTAJ.

Darmowy trzydniowy Event oraz Uroczystość Wręczenia Nagród Golden Drum

Darmowy Festiwal Golden Drum na żywo odbędzie się w dniach 13-15 października 2021 r. Światowej sławy mówcy przedstawią najnowsze trendy; czekają nas warsztaty, wywiady, spotkania przy “okrągłym stole” rozmowy, prezentacje oraz wiele innych atrakcji, które pojawią się na naszych ekranach już w październiku. Wystarczy się zarejestrować i zaznaczyć daty w kalendarzu!

  • 13 października: Akcelerator Kreatywności z tematycznymi warsztatami przeznaczonymi dla Young Drummers – uczestników festiwalu poniżej 30 roku życia.
  • 14-15 października: Z naszej branży i nie tylko; historie, trendy i porady dla wszystkich, którzy chcą pozostać kreatywni.
  • 15 października: Gala wręczenia nagród Golden Drum, z prezentacją najbardziej kreatywnych prac, zgłoszonych do 27 edycji konkursu.

Najważniejsze informacje o konkursie:

  • Ostateczny termin na zgłaszanie prac konkursowych: 13 sierpnia 2021
  • Ogłoszenie short-list: 13 października 2021
  • Uroczysta Gala Golden Drum online: 15 października 2021
  • Instrukcja zgłaszania prac konkursowych TUTAJ[PDF]
  • Zgłaszanie prac konkursowych TUTAJ
  • Opłaty
  • Międzynarodowy ranking: Jeden z 8 regionalnych konkursów uwzględnionych w rankingach WARC oraz Creative 100

Źródło: MSL GROUP

www.mslgroup.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cupra Formentor nagrodzona Red Dot Award: Product Design 2021
Wyróżnienie CUPRY Formentora w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów designerskich wyznacza ważny moment w historii młodej marki. O nagrodzeniu pierwszego autorskiego modelu CUPRY zadecydowało 50-osobowe jury złożone z ekspertów z całego świata. CUV łączy codzienną praktyczność z emocjami i wyrazistym designem samochodu sportowego.
Dariusz Maciołek – Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas został nagrodzony tytułem AD Marketer Roku w tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu AD WO/MAN Roku 2020. Wyniki zostały ogłoszone 8 kwietnia.
Ad Wo/Man 2020: Gaworski, Góralska, Waśko, Sawicki i Maciołek nagrodzeni
Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Ewa Góralska (MullenLowe MediaHub), Hanna Waśko (Big Picture) i Kacper Sawicki (Papaya Films) – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2020. AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).
Marketing w czasie pandemii – Golden Arrow 2021
Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najbardziej efektywne projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy obejmuje ona przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r. Jak to wpłynęło na kampanie marketingowe, dowiemy się już w czerwcu.
Kampania #mniejplastiku wyróżniona w konkursie Instytucja Roku
Kampania edukacyjna #mniejplastiku zdobyła wyróżnienie w konkursie Instytucja Roku, jako jedna z najlepszych inicjatyw społecznych zrealizowanych przez instytucje finansowe w 2020 r. Kampanię prowadzą wspólnie: bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764