logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza 4. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

   18.10.2005, przeczytano 1240 razy

"Wszyscy jedziemy na jednym wózku", to hasło 4. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. W Polsce żyje około 5 milionów osób niepełnosprawnych. Najprostsze sprawy w codziennym życiu stanowią dla nich poważny problem. Zadaniem uczestników 4. edycji konkursu jest zaprojektowanie plakatu przedstawiającego nie tylko trudną sytuację osób niepełnosprawnych, lecz także sposoby aktywnej pomocy, służące poprawie jakości ich życia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-4.-edycja-konkursu-galerii-plakatu-ams,3153,artykul.html

Temat został wyłoniony w ramach konkursu pracowniczego. „AMS jest Zakładem Pracy Chronionej i naturalne było, że problem niepełnosprawności będzie tematem jednej z edycji Galerii Plakatu AMS, tym bardziej, że 3 grudnia jest Światowym Dniem Osób Niepełnosprawnych. Mam nadzieję, że ten temat zainteresuje konkursowiczów i tym samym razem będziemy działać na rzecz wyrównywania szans osób niepełnosprawnych.” – mówi Piotr Parnowski, Prezes Zarządu AMS.

Nowością tej edycji konkursu jest dwustopniowe głosowanie jury. W pierwszym etapie każdy z członków jury otrzyma płytę CD z wglądówkami wszystkich zgłoszonych do konkursu projektów i wybierze 10 najlepszych plakatów. W drugim etapie, spośród wstępnie wybranych plakatów, jury wybierze prace nagrodzone nagrodą główną i nagrodą specjalną oraz prace wyróżnione. W jury tradycyjnie zasiadają przedstawiciele środowiska reklamowego, akademickiego i działający na rynku graficy.

Nowością jest także powołanie niezależnego audytora. Jego zadaniem będzie zebranie nadsyłanych prac oraz przyglądanie się pracom jury podczas ich obrad.

Patronem honorowym tej edycji konkursu jest Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. „Trzeba jeszcze wiele zrobić, aby poprawić sytuację osób niepełnosprawnych, aby uwolnić się od stereotypów. Mamy nadzieję, że temat 4. edycji konkursu pobudzi do refleksji Polaków i wpłynie na to, że inaczej będziemy patrzeć na osoby niepełnosprawne.” – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Stowarzyszenie ufundowało dla autora najlepszego plakatu nagrodę specjalną w wysokości 1,5 tys. zł. Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzymuje nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Wybrane prace będą eksponowane na nośnikach typu citylight w całej Polsce po rozstrzygnięciu konkursu, który nastąpi w grudniu w 2005 r. Podobnie jak przy poprzedniej edycji wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych.

Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 1 grudnia 2005 r.
www.ams.com.pl

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764