logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza 6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

   23.10.2006, przeczytano 1384 razy
ilustracjastrzałka
fot. Andras Deak

„Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu”, to hasło 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie oryginalnego plakatu promującego środki komunikacji miejskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-6.-edycja-konkursu-galerii-plakatu-ams,4640,artykul.html

Z roku na rok rośnie liczba samochodów. Niestety, wielkie aglomeracje nie są przystosowane do takiego natłoku aut. W efekcie gigantyczne korki paraliżują ruch, zwłaszcza w godzinach szczytu. Dojazd do pracy zamienia się w długą wyprawę, a problemy z zaparkowaniem to chleb powszedni kierowców. Oprócz tego duża liczba samochodów zatruwa powietrze, zwiększa hałas, prowadzi do kolizji i wypadków. Życie w mieście staje się po prostu męczące. Aby dać odetchnąć miastu, wystarczy zostawić samochód w garażu i skorzystać z autobusu, metra albo tramwaju. To zazwyczaj nie tylko najszybszy sposób, by przedostać się z jednego krańca miasta na drugi, ale i najtańszy, a do tego ekologiczny. Pomagając miastu, pomagamy sobie. Korzystanie z komunikacji miejskiej uwalnia nas od stresu wywołanego zakorkowanymi ulicami, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu zachęcającego do korzystania ze środków komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów, metra i tramwajów. Plakat nie ma promować zdrowego trybu życia, ścieżek rowerowych, pieszych wędrówek ani ekologii, jak również nie może być wyłącznie krytyką samochodu jako środka transportu.

Hasło „Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu” zostało wybrane jedynie do celów promocji konkursu, zatem organizatorzy nie oczekują, że nadesłane prace będą jego dosłowną ilustracją. Na plakacie może znaleźć się inne hasło, zaproponowane przez autora. Można zgłosić projekt typograficzny, w którym litery odgrywają główną rolę, lub przedstawić pracę bez liter, posługując się samym obrazem.

Projekt musi być zgodny z zasadami projektowania reklamy zewnętrznej. Nośniki reklamowe typu citylight zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty znajdują się na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z treścią plakatu.

Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej.

Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 27 listopada 2006 r.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najlepsze kreacje reklamowe 2023 nagrodzone przez Biuro Reklamy TVP
Biuro Reklamy TVP po raz dziewiąty wyróżniło najlepsze kreacje reklamowe wyznaczające najwyższe standardy językowe w przekazach komercyjnych oraz odgrywające istotną rolę społeczną i kulturalną. Wśród laureatów tegorocznego finału konkursu Złota Mowa Reklamowa znalazły się: Fundacja Avalon, Jerónimo Martins Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna. Wyróżnienia otrzymały...
Kaufland: Klip „Balon” wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”
Połączenie działań komunikacyjnych Kaufland z pasją jednego z pracowników zostało nie tylko pozytywnie odebrane przez internautów, ale także docenione przez ekspertów HR i employer brandingu. Utwór „Balon” został wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu OLX „Liderzy Rekrutacji”, a sami odbiorcy okrzyknęli go mianem...
Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
Cover Awarts 2023: trwają zgłoszenia do konkursu
Zgłoszenia do Cover awArts 2023, organizowanych przez Decybele Dizajnu są już na półmetku. Coroczny konkurs na najlepszą okładkę i oprawę graficzną albumu muzycznego odbywa się już po raz jedenasty, a jego zwieńczeniem ponownie będzie prezentacja zwycięskich projektów na wystawie, połączonej z rozdaniem nagród – kultowych już statuetek Cover awArts, a w tym roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764