logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza 6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

   23.10.2006, przeczytano 1285 razy
ilustracjastrzałka
fot. Andras Deak

„Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu”, to hasło 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie oryginalnego plakatu promującego środki komunikacji miejskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-6.-edycja-konkursu-galerii-plakatu-ams,4640,artykul.html

Z roku na rok rośnie liczba samochodów. Niestety, wielkie aglomeracje nie są przystosowane do takiego natłoku aut. W efekcie gigantyczne korki paraliżują ruch, zwłaszcza w godzinach szczytu. Dojazd do pracy zamienia się w długą wyprawę, a problemy z zaparkowaniem to chleb powszedni kierowców. Oprócz tego duża liczba samochodów zatruwa powietrze, zwiększa hałas, prowadzi do kolizji i wypadków. Życie w mieście staje się po prostu męczące. Aby dać odetchnąć miastu, wystarczy zostawić samochód w garażu i skorzystać z autobusu, metra albo tramwaju. To zazwyczaj nie tylko najszybszy sposób, by przedostać się z jednego krańca miasta na drugi, ale i najtańszy, a do tego ekologiczny. Pomagając miastu, pomagamy sobie. Korzystanie z komunikacji miejskiej uwalnia nas od stresu wywołanego zakorkowanymi ulicami, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu zachęcającego do korzystania ze środków komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów, metra i tramwajów. Plakat nie ma promować zdrowego trybu życia, ścieżek rowerowych, pieszych wędrówek ani ekologii, jak również nie może być wyłącznie krytyką samochodu jako środka transportu.

Hasło „Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu” zostało wybrane jedynie do celów promocji konkursu, zatem organizatorzy nie oczekują, że nadesłane prace będą jego dosłowną ilustracją. Na plakacie może znaleźć się inne hasło, zaproponowane przez autora. Można zgłosić projekt typograficzny, w którym litery odgrywają główną rolę, lub przedstawić pracę bez liter, posługując się samym obrazem.

Projekt musi być zgodny z zasadami projektowania reklamy zewnętrznej. Nośniki reklamowe typu citylight zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty znajdują się na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z treścią plakatu.

Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej.

Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 27 listopada 2006 r.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nagrody IAB MIXX Awards 2021 rozdane
2 grudnia poznaliśmy zwycięzców w konkursie IAB MIXX Awards. Najlepszą kampanią digitalową okazał się projekt „Najmłodszy headhunter na świecie” przygotowany przez Publicis Worldwide Polska dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW.
Kompania Piwowarska oraz jej dwie marki docenione w konkursie KTR
Podczas gali KTR i Innovation 2021 kampanie dwóch marek Kompanii Piwowarskiej: Tyskie i Żubr otrzymały łącznie 11 nagród. Lider polskiego rynku piwa otrzymał tytuł Reklamodawcy Roku.
Platige Image i Dobro z prestiżowymi nagrodami
W trakcie zeszłotygodniowej gali shots Awards EMEA 2021 cinematic Platige Image, zapowiadający grę Resident Evil Village zdobył Bronze Award w kategorii AD: Animacja 3D. Produkcje Platige nominowane były łącznie w dwóch kategoriach, dwie produkcje rywalizowały w kategorii Animacja 3D, a jedna w kategorii VFX. Platige po raz trzeci z rzędu otrzymał tytuł studio postprodukcyjne roku...
Dagmara Witek-Kuśmider, Chief Creative Officer, Publicis Worldwide Poland będzie reprezentować Polskę w jury Gerety Awards 2022.
Aż cztery nagrody w Konkursie Twórców Reklamy 2021 w kategorii Komunikacja oraz brąz w Konkursie Innovation 2021 w kategorii Innowacje w komunikacji, zdobyła kampania „Gdzie są nasze Patronki?” Banku BNP Paribas. Nominację do „miecza” KTR otrzymała także kampania „Bank zmieniającego się świata”. Bank zdobył również nagrodę główną w kategorii Kampania...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764