logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza 6. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

   23.10.2006, przeczytano 1422 razy
ilustracjastrzałka
fot. Andras Deak

„Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu”, to hasło 6. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie oryginalnego plakatu promującego środki komunikacji miejskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-6.-edycja-konkursu-galerii-plakatu-ams,4640,artykul.html

Z roku na rok rośnie liczba samochodów. Niestety, wielkie aglomeracje nie są przystosowane do takiego natłoku aut. W efekcie gigantyczne korki paraliżują ruch, zwłaszcza w godzinach szczytu. Dojazd do pracy zamienia się w długą wyprawę, a problemy z zaparkowaniem to chleb powszedni kierowców. Oprócz tego duża liczba samochodów zatruwa powietrze, zwiększa hałas, prowadzi do kolizji i wypadków. Życie w mieście staje się po prostu męczące. Aby dać odetchnąć miastu, wystarczy zostawić samochód w garażu i skorzystać z autobusu, metra albo tramwaju. To zazwyczaj nie tylko najszybszy sposób, by przedostać się z jednego krańca miasta na drugi, ale i najtańszy, a do tego ekologiczny. Pomagając miastu, pomagamy sobie. Korzystanie z komunikacji miejskiej uwalnia nas od stresu wywołanego zakorkowanymi ulicami, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu zachęcającego do korzystania ze środków komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów, metra i tramwajów. Plakat nie ma promować zdrowego trybu życia, ścieżek rowerowych, pieszych wędrówek ani ekologii, jak również nie może być wyłącznie krytyką samochodu jako środka transportu.

Hasło „Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu” zostało wybrane jedynie do celów promocji konkursu, zatem organizatorzy nie oczekują, że nadesłane prace będą jego dosłowną ilustracją. Na plakacie może znaleźć się inne hasło, zaproponowane przez autora. Można zgłosić projekt typograficzny, w którym litery odgrywają główną rolę, lub przedstawić pracę bez liter, posługując się samym obrazem.

Projekt musi być zgodny z zasadami projektowania reklamy zewnętrznej. Nośniki reklamowe typu citylight zlokalizowane są w ciągach intensywnego ruchu ulicznego, w wiatach przystankowych i pasażach handlowych. Oświetlenie nośników sprawia, że plakaty reklamowe są tak samo dobrze widoczne w nocy, jak i w dzień. Citylighty znajdują się na wysokości oczu odbiorcy – sprzyja to uważnemu kontaktowi z treścią plakatu.

Laureat nagrody głównej tradycyjnie otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7 tys. zł od AMS. Podobnie jak przy poprzednich edycjach wybrani laureaci konkursu będą mieli możliwość odbycia staży w wiodących agencjach reklamowych. Nagrodę specjalną w wysokości 4 tys. zł ufundował w tej edycji współorganizator konkursu: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej.

Konkurs ma charakter otwarty. Prace można składać do 27 listopada 2006 r.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Klinika Optegra: konkurs na projekt ściany
Wystartował specjalny konkurs dla artystów, ilustratorów, grafików i twórców sztuki wizualnej. Klinika Okulistyki Optegra Warszawa Centrum zaprasza do zaprojektowania niebanalnej, interaktywnej instalacji artystycznej, która stanie się integralną częścią wnętrza kliniki. Organizatorzy konkursu poszukują oryginalnych koncepcji, które w kreatywny sposób połączą estetykę z...
Bank Pekao S.A. został laureatem prestiżowej nagrody digitalowej Performance Marketing Diamonds EU 2025 w kategorii „The Most Effective Sales Campaign” za internetową kampanię performance Konta Przekorzystnego.
DesignEuropa Awards 2025: sześciu finalistów, w tym z Polski
Sześć wybitnych europejskich projektów zakwalifikowało się do finału konkursu. Holenderska projektantka Hella Jongerius zdobywa Nagrodę za Całokształt Osiągnięć za swój wizjonerski wkład we współczesne wzornictwo. Jeden z nominowanych projektów pochodzi z Polski. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23.09
McCANN Poland z głównymi nagrodami festiwalu The One Show
McCANN Polska zdobyła łącznie 11 nagród na prestiżowym festiwalu The One Show 2025 za kampanie „Room for Everyone” i „Where to Settle” zrealizowane dla Mastercard. Wśród wyróżnień znalazły się 2 złote, 3 srebrne i 4 brązowe statuetki Pencil oraz 2 wyróżnienia Merit – to potwierdzenie światowego poziomu kreatywności McCANN...
Bluerank z nagrodami na European Search Awards i Performance Marketing Diamonds
Za nami uroczyste gale European Search Awards oraz Performance Marketing Diamonds, prestiżowych konkursów branżowych, które honorują projekty z obszarów Search, Performance Marketingu, Content Marketingu, innowacyjnych rozwiązań AI oraz kreatywnych kampanii digitalowych. Bluerank, we współpracy ze swoimi Partnerami, został w tym roku uhonorowany łącznie pięcioma statuetkami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764