logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza Gdynia Design Days 2021

   05.07.2021, przeczytano 1358 razy
ilustracjastrzałka

Festiwal zainaugurowało Forum GDD, podczas którego Agata Nowotny zaprosiła swoich gości do dyskusji na temat tegorocznego hasła – Solidarni. Dyskusję otworzyły dwa wykłady. Pierwszy poprowadziła Ingrid Van Der Wacht, członkini Dutch Design Foundation oraz członkini zarządu World Design Weeks. Prelegentka zdradziła, jak rozumie solidarne projektowanie, prezentując przykłady. Dzień zakończył wykład Roberta Thiemanna, założyciela i dyrektora Frame, globalnej platformy społecznościowej zajmującej się projektowaniem wnętrz.  Lepsza normalność to próba zastanowienia się, jak design może być katalizatorem kształtowania nowej ery, lepszej dla ludzi i planety. Drugi dzień upłynął pod hasłem Gdy przyszłość zaczyna się dziś. Samuel Huber opowiedział o Planet Centric Design, czyli odpowiedzi na projektowanie skoncentrowane na człowieku, które doprowadziło świat na skraj licznych kryzysów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-gdynia-design-days-2021,392158,artykul.html

Co jeszcze przed nami?

Każdy dzień zacznie się od rozmowy z gdyńskimi specjalistami, którzy wprowadzą nas w tematykę danego dnia, nadając jej lokalny kontekst. 5 lipca skoncentrujemy się na działaniu w najbliższym otoczeniu. Blok Gdy miasto to mikro skala globalnych wyzwań to między innymi wykład Huberta Trammera na temat miasta jako elementu solidarnego świata oraz Adriana Krężlika, który z kolei skoncentruje się na funkcjonowaniu miast w obiegu zamkniętym.

Gdy ciągły wzrost staje się niemożliwy, czyli hasło czwartego dnia festiwalu, to próba zastanowienia się nad tym, dokąd doprowadziła nas chęć ciągłego postępu. Mattia Bernini, reprezentujący grupę Precious Plastic, opowie o tym, jak działa to najpopularniejsze w sieci miejsce propagujące recykling plastiku.

7 lipca  zrewidujemy działania świata projektowego pod hasłem Gdy projektowanie jest etyczne. Tego dnia poznamy innowacyjne projekty mające na celu poprawę zdrowia psychicznego oraz poznamy tajniki ekologii cyfrowej.

Czwartek to dzień poświęcony inicjatywie New European Bauhaus, podczas którego podążymy ścieżką projektów, które wpisują się jej założenia. Podczas wykładu dr Magdaleny Głogowskiej zastanowimy się,  po co miastom innowacje oraz dlaczego są tak ważne, a także dowiemy się, co Europejski Zielony Ład wniesie do projektowania i strategii biznesowych.

Design talks Business Summit

To już szóste spotkanie w międzynarodowym gronie przedsiębiorców i projektantów, którego celem jest kreowanie lepszej teraźniejszości i przyszłości. W tym roku czeka nas zupełnie nowa odsłona. Wybierać można spośród dwóch pakietów: Basic lub Premium. Pakiet Basic daje możliwość wysłuchania wykładów, case studies i debat pogłębiających w 3 blokach tematycznych. Premium pozwala słuchać, ale także działać poprzez udział w wybranych warsztatach. Dodatkowo w obu wariantach uczestnicy wezmą udział w śniadaniu online, czyli porannym networkingu przy kawie. To idealny początek dnia pełnego inspiracji i motywacji do działania.

Wystawy i spacery

Tym razem czeka nas wyjątkowa odsłona wystaw, dostosowana do aktualnej sytuacji. Wszystkie oglądać można przez witryny. Dwie z wystaw – Nowa generacja i Urok wiedzy – dają możliwość wejścia do środka. Liczba osób, mogących jednocześnie przebywać w pomieszczeniu, jest ograniczona. Solidarni. Jak to robią drzewa? to instalacja land-artowa ulokowana na świeżym powietrzu. Tutaj także istnieje możliwość bezpośredniego odbioru ekspozycji.

ilustracjastrzałka

Fot. Michał Algebra

Spacery

Spacery to nowy punkt w programie festiwalu, który stanowi z jednej strony uzupełnienie wystaw, a z drugiej idealny sposób na relaks i spędzenie czasu na świeżym powietrzu.

Pokazy filmowe

Zwieńczeniem każdego dnia będzie pokaz filmowy wyselekcjowany z repertuaru Festiwalu Filmowego Millennium Docs Against Gravity Projekcje filmów dokumentalnych są odpowiedzią na hasło tegorocznej edycji GDD - Solidarni - i staną się próbą spojrzenia na przyszłość w dobie nowej rzeczywistości.

Manuba

Podczas festiwalu nie mogło zabraknąć także kolekcji GDD. W tym roku odpowiada na hasło festiwalowe Solidarni, odnosząc się do spotkania przy stole. To miejsce celebracji relacji z najbliższymi, w ostatnich miesiącach jedna z niewielu okazji do spędzenia czasu wspólnie.

Współpraca z instytucjami miejskimi

Wraz z lokalnymi partnerami przygotowano szereg imprez towarzyszących. To między innymi wystawa Eryka i Jan Drostowie. Polskie Projekty Polscy Projektanci, organizowana przez Muzeum Miasta Gdyni, warsztat gier kooperacyjnych oraz panel dyskusyjny o literaturze i nauce organizowane przez Bibliotekę Gdynia, wykład Substancje endokrynnie czynne organizowany przez Centrum Nauki Experyment, a także cykl Lato na Patio, którego organizatorem jest Gdyńskie Centrum Filmowe.

Chcąc wziąć udział w wydarzeniach Gdynia Design Days, należy utworzyć konto Moje GDD. Dostęp do wykładów tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

ilustracjastrzałka

Fot. Michał Algebra

Źródło: PPNT Gdynia | Centrum Designu

www.gdyniadesigndays.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764