logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Rusza Hydrostacja.fm

  PR 21.11.2023, przeczytano 393 razy
ilustracjastrzałka

Dentsu Polska i Zarząd Zieleni m.st Warszawy uruchomiły pierwszą hydrostacją w Polsce - radio, w którym rośliny mają głos. Hydrostacja.fm to rozgłośnia radiowa napędzana wodą. To medium i przestrzeń do dialogu pomiędzy ekspertami i roślinami. To również platforma edukacyjna, gdzie wypowiadają się naukowcy i ekolodzy, a rośliny nie tylko tworzą muzykę na żywo i piszą hAIku, ale także przeprowadzają eksperymentalne wywiady.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-rusza-hydrostacja.fm,402157,artykul.html

Woda niezmiennie jest najistotniejszym zasobem na Ziemi. Dlatego autorzy projektu chcą zwrócić uwagę na problem jej wykorzystania. W tym celu stworzyli unikalną instalację hydroponiczną, która jest zarazem stacją radiową napędzaną roślinami – Hydrostacja.fm.

Stan polskich rzek pozostawia wiele do życzenia. Zanieczyszczanie, osuszanie terenów, liczne powodzie. To tylko kilka przykładów złego gospodarowania zasobami wodnymi w Polsce. A przecież równowaga ekosystemu wodnego jest kluczowa dla rozwoju i ludzi, i roślin. Uznaliśmy, że czas coś z tym zrobić. Tak nawiązaliśmy stałą współpracę z Zarządem Zieleni Warszawy i stworzyliśmy Hydrostację – ogród botaniczny i rozgłośnię radiową w jednym – komentuje Anna Nowak, Creative Technology Director, Dentsu Creative.

Muzyka nadawana w stacji radiowej powstaje w oparciu o hodowane przez pracowników dentsu Polska warzywa - m. in. szpinak, sałatę i rzodkiewkę. Do tego celu wykorzystany został, stworzony przez ekspertów od kreatywnej technologii, algorytm przypisujący odpowiednie wartości słów i liter sygnałom przekazywanym przez rośliny, wykorzystując model językowy GPT do stworzenia spójnej narracji. - Hydrostacja to połączenie najnowocześniejszej technologii z pozytywnym wpływem społecznym. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia oblicze branży reklamowej i przynosi realne korzyści naszej społeczności wpisując się w nasze działania z obszaru „Social Impact”. Wierzymy, że razem możemy zmienić bieg historii – dodaje Anna Nowak.

Hydrostacja to także instalacja edukacyjna, która pozwala nam uczyć się od najlepszych ekspertów - roślin. Z hydrostacji.fm można się dowiedzieć m.in. o tym, jak oszczędzać wodę, jak ją optymalnie wykorzystywać, jak doceniać jej znaczenie dla ekosystemu, ale i jak stworzyć własną uprawę hydroponiczną.

Dzielni Ludzie Dzielnicy Wisła wiedzą jak mało kto, że wszyscy musimy dbać o wodę, która jest najistotniejszym zasobem na Ziemi. Wspólnie z pomysłodawcami, nie tylko w ramach kampanii Dzielnica Wisła, ale znacznie szerzej, chcemy zwrócić uwagę na problem oszczędzania i zrównoważonego wykorzystywania wody w naszym najbliższym otoczeniu – mówi Jan Piotrowski, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Wisły.

Jak zapowiadają autorzy, to dopiero początek działań. W przyszłości planują udostępnić bliźniacze modele Hydrostacji oraz stworzyć materiały edukacyjne dla szkół w ramach pilotażowego programu nauczania o polskich rzekach, tworząc interaktywne doświadczenie dla uczniów i narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli.

Źródło: Dentsu Creative

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Roland DG zaprezentuje nowe plotery na targach Fespa 2024
Firma Roland DG z przyjemnością powróci na targi FESPA Global Print Expo, które odbędą się w Amsterdamie w dniach  19-22 marca  2024 r., gdzie zaprezentuje zupełnie nową linię urządzeń wraz z najbardziej popularnymi i wszechstronnymi rozwiązaniami firmy.
Glenfiddich: opakowania inspirowane naturą i powrotem znaku Smoka
Z okazji tegorocznego Chińskiego Nowego Roku (zwanego też Księżycowym Nowym Rokiem) marka Glenfiddich stworzyła wyjątkową, prezentową edycję limitowaną. W jej skład wchodzi 21 letnia whisky typu single malt, Glenfiddich Gran Reserva Rum Cask 21YO, w nowym, świątecznym opakowaniu. Współpracując z artystą Raku Inoue, marka stworzyła design opakowania, które...
Vive XR Elite Business Edition - VR dla przedsiębiorstw
HTC VIVE, czołowy gracz w segmencie premium rzeczywistości wirtualnej (VR), ponownie podnosi poprzeczkę w dziedzinie technologii XR dla biznesu i konsumentów. Firma wprowadziła zestaw oprogramowania, który przyczynił się do stworzenia pierwszego działającego systemu VR w warunkach mikrograwitacji.
Agencja Ro dołącza do SAPR
Agencja Ro dołączyła do Stowarzyszenia Agencji Public Relations jako 39. agencja.
Kerris dla Mola: kampania „Będzie ups...”
Mola, marka należąca do Metsä Tissue, uruchomiła nową odsłonę platformy komunikacyjnej. Najnowsza kampania „Będzie UPS. Mola zrobi porządek!” wychodzi naprzeciw codziennym sytuacjom, podkreślając gotowość produktów Mola do przywracania porządku w każdej sytuacji. Za nową komunikację marketingową marki Mola odpowiada agencja KERRIS.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764