logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza inicjatywa Ad Goes Green

  PR 12.11.2019, przeczytano 206 razy
ilustracjastrzałka

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna inicjatywę ekologiczną Ad Goes Green, pomysłodawcą jest Klub Producentów Reklamowych. Pierwszy cel: zmniejszenie wpływu produkcji filmów reklamowych na środowisko naturalne. Pierwsza aktywność: zbadanie świadomości ekologicznej uczestników procesu produkcji reklam (reklamodawców, agencji reklamowych, domów produkcyjnych). Ad Goes Green otwarte dla całej branży komunikacji marketingowej. Wśród partnerów znaleźli się United Nations Environmental Programme/Global Resource Information Database (UNEP/GRID)-Warszawa i Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-inicjatywa-ad-goes-green,384683,artykul.html

- Ad Goes Green to pierwszy ważny krok na drodze do zmian modeli funkcjonowania firm w całej branży komunikacji marketingowej. Cieszę się, że producenci, którzy dostrzegli realne problemy w swoim sektorze, postanowili działać. Jestem przekonany, że ich śladem pójdą inni a SAR będzie aktywnie wspierał ten projekt już teraz i na dalszych etapach - powiedział Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Dzisiaj plany filmów reklamowych często realizowane są bez należytej eko-świadomości i wrażliwości. Siedem domów produkcyjnych działających w ramach KPR ze wsparciem SAR, GRID i FOB postanowiło to zmienić i wspomóc modyfikację sposobów, w jakich powstają filmy. Ale na tym nie koniec. W zamierzeniu inicjatorów przedsięwzięcia, te zmiany mają wywołać szerszą dyskusję i inspirować działania w całej branży, a Ad Goes Green ma stać się platformą wspierającą wszystkie takie procesy.

Dlaczego jako branża nie podjęliśmy dotąd systemowo tematów ekologicznych? Przecież także i my prowadząc działalność wpływamy na środowisko. A nawet więcej - wspierając firmy w ich wzroście mamy udział w tym, jak robią to inni. Być może świadomość tej zależności nie jest dzisiaj dla naszej branży tak ewidentna. Jednak czy to znaczy, że mamy nie robić nic? Razem z producentami działającymi w KPR uznaliśmy, że wprost przeciwnie. Aby zrobić coś dużego, należy zacząć od małych, ale konkretnych kroków. Należy zacząć od siebie - powiedział Dariusz Andrian, prezes SAR.

Tym małym krokiem, który każdy może wykonać już teraz jest udział w badaniu, które od dziś prowadzone jest na stronie www.adgoesgreen.org.pl. Jego celem jest sprawdzenie z czym według uczestników branży komunikacji marketingowej wiążą się takie zmiany.

Wystarczy poświęcić 5 minut i odpowiedzieć na pytania, których celem jest zrozumienie wyzwań i właściwe planowanie dalszych kroków. Do udzielania anonimowych odpowiedzi zachęcani są wszyscy, którzy mają związek z produkcją filmów reklamowych - pracownicy agencji, reklamodawców i domów produkcyjnych.

- Dla agencji reklamowych ta inicjatywa jest bardzo korzystna. Zależy nam, żeby nasze filmy były produkowane z poszanowaniem środowiska, ale wciąż brakuje wytycznych i informacji co to dokładnie znaczy. Liczymy, że Ad Goes Green dostarczy odpowiedzi na te pytania, choć zapewne w ich miejsce pojawi się wiele innych wyzwań. Na szczęście inicjatorzy to rozumieją. Całym sercem wspieram tę inicjatywę, nasza agencja weźmie udział w rozpoczynającym się właśnie badaniu i będziemy uważnie przyglądali się rozwojowi tego przedsięwzięcia - powiedział Piotr Piętka, CEO Publicis Media Poland.

Ad Goes Green ma służyć wszystkim, którzy widzą potrzebę zmian ekologicznych w branży komunikacji marketingowej i chcą się do niej przyczynić. Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu, które potrwa do połowy listopada oraz wysyłania pomysłów i pytań dotyczących inicjatywy. Na pierwsze opracowane rekomendacje branża może liczyć na początku 2020 roku.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Lexmark ogłosiła, że Vishal Gupta dołączył do jej zespołu wykonawczego jako starszy wiceprezes i dyrektor ds. Informatyki i technologii, zastępując Toma Eade, który przechodzi na emeryturę. Na tym stanowisku będzie odpowiedzialny za korporacyjne IT, strategię korporacyjną oraz całe oprogramowanie i analizy stanowiące podstawę oferty Lexmarka.
„Zobacz mnie” – Kampania 1% Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Każdego roku tysiące dzieci w Polsce doświadcza przemocy i odrzucenia. Niewidoczne dla otoczenia, pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, dzieci zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu osamotnienia i bezsilności. To właśnie z myślą o nich powstała nowa kampania SOS Wiosek Dziecięcych. Akcja ma na celu zachęcanie do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych...
Galeria Młociny zagra razem z Hutnikiem Warszawa
Klub sportowy Hutnik Warszawa podpisał umowę sponsoringową z Galerią Młociny. Współpraca potrwa przez rundę wiosenną sezonu 2020/2021 z możliwością jej dalszego przedłużenia. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano m.in. aktywizację środowiska kibicowskiego poprzez szereg eventów oraz akcji promocyjnych.
Nowe Frugo Energy z kampanią Dooobry Wariat
Agencja mediowa Havas Media zwyciężyła w przetargu na obsługę kampanii TV firmy Food Care. Dziś startuje pierwsza wspólna kampania, która promuje nowe Frugo Energy.
Krakowska agencja More Bananas w lutym br. nawiązała współpracę z kolejnym klientem. Tym razem będzie odpowiedzialna za kampanię promocyjną aplikacji medycznej terapiabezsennosci.pl
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764