logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!”

  PR 26.03.2021, przeczytano 217 razy

Konieczność poprawy jakości powietrza to dziś wyzwanie cywilizacyjne. Wszyscy, niezależnie od wieku czy poglądów, oddychamy tym samym powietrzem i każdy z nas powinien dbać o to by spełniało ono określone normy. Nowa kampania informacyjno-edukacyjna „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” zachęcając Polaków do korzystania z dotacyjnego programu Czyste Powietrze odpowiada na to wyzwanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-_czyste-powietrze---zdrowy-wybor.-twoj-wybor%21_,390814,artykul.html

- Polska to nasz wspólny dom, a poprawa jakości powietrza to nasz wspólny cel. To jak szybko go osiągniemy, zależy m.in. od tego kiedy z polskich domów znikną nieefektywne i wysokoemisyjne źródła ciepła. Mając świadomość jak ważną rolę w tym procesie odgrywają działania informacyjne i edukacyjne realizujemy kampanię „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór! – powiedział minister Michał Kurtyka.

Edukacja społeczna jest jednym z elementów przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza. Wzrost świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa, ma bezpośrednie przełożenie na większą troskę o jakość powietrza i tym samym jego poprawę, a to nadrzędny cel przyświecającym działaniom Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Poprzez kampanię „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” resort klimatu wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Stowarzyszeniem Program Czysta Polska edukuje Polaków w zakresie działań mających na celu ograniczenie smogu w kraju.

- Problem zanieczyszczenia powietrza dotyczy niemal całej Polski, ale szczególnie dotkliwy jest w regionie małopolski, województwie śląskim oraz dolnośląskim. Widzimy powagę sytuacji i konieczność prowadzenia działań na różnych płaszczyznach, w tym poprzez kampanie edukacyjne – zaznaczył Bartłomiej Orzeł, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. programu Czyste Powietrze.

Po szeregu wielostronnych konsultacji i analiz, w maju 2020 r. program „Czyste Powietrze” został przebudowany m.in. uproszczone zostały zasady przyznawania dotacji oraz wniosku o dotację. Niemniej jednak nawet najprostsze wnioski mogą stanowić barierę w ubieganiu się o dotacje przez np. osoby starsze. Dlatego przez realizowaną kampanię, chcemy inspirować do niesienia pomocy innym. Współpraca, wsparcie i pomoc sąsiedzka to elementy, które wyróżniają tą kampanię od poprzednich.

- Program Czyste Powietrze jest największym projektem proekologicznym w polskiej historii i jednocześnie najważniejszym projektem służącym skutecznej walce ze smogiem w naszym kraju. Dotychczas w ramach programu złożono już ponad 222 tys. wniosków na łączną kwotę ponad 4 mld zł. Wierzę, że dzięki uruchomieniu kampanii te liczby będą jeszcze większe, co tym samym przełoży się na korzyści dla domowych budżetów i przede wszystkim wpłynie na poprawę jakości powietrza, którym oddychamy – mówi wiceprezes NFOŚiGW Paweł Mirowski.

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna realizowana jest wspólnie przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Stowarzyszenie Program Czysta Polska. W ramach kampanii przewidziano emisję spotów telewizyjnych i radiowych oraz liczne działania edukacyjne skierowane m.in. do jednostek samorządu terytorialnego, pracowników gmin oraz ekspertów ds. termomodernizacji.

Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Hochland: akcja edukacyjna dla rodziców i dzieci dotyczącą gier wideo
Według badania IQS Game Story 2 w Polsce aż 87% nastolatków w wieku 12-18 lat gra w gry minimum raz w tygodniu. Nie brakuje dowodów na to, że ta forma rozrywki może mieć pozytywny wpływ na rozwój dziecka. Konieczna jest do tego jednak odpowiednia edukacja młodych graczy oraz ich rodziców. Właśnie do nich jest skierowana akcja edukacyjna organizowana przez...
Badanie przeprowadzone przez BravoKupony, platformę sprzedażową oferującą kody rabatowe i kupony przeanalizował kraje OECD w ramach badania Smart Shopper Index, który porównuje rozsądne zachowania konsumenckie oraz wydatki mieszkańców poszczególnych krajów EOCD. Polska została sklasyfikowana na samym końcu rankingu.
Moliera 2: artystyczny mural zrealizowany w centrum Krakowa
Historyczne kamienice, Katedra Wawelska czy balon widokowy - w lipcu br. w ścisłym centrum Krakowa zaprezentowany został najnowszy, wielkoformatowy mural Moliera 2  z użyciem architektonicznej iluzji. Wyjątkowe malowidło ścienne o powierzchni blisko 170 m2 stworzone zostało ręcznie przez grupę artystów, a prace nad nim trwały 110 godzin. Co najważniejsze, doskonale...
Inspiracje produktowe na platformie ESB
Każdego tygodnia na łamach ESB Online publikowanych jest około 50 nowych inspiracji produktowych, które wyświetlają się na stronie głównej.
Wyjazdowe stroje Manchesteru City na sezon 2021/2022
PUMA zaprezentowała dziś komplet wyjazdowy Manchesteru City na sezon 2021/22. Stroje zostały wyprodukowane w specjalnym procesie produkcyjnym, ograniczającym wykorzystanie wody Dope Dye, aby zwrócić uwagę na problem nadmiernego jej zużywania. Stworzone w ten sposób koszulki, stanowią hołd dla globalnej inicjatywy charytatywnej klubu, Cityzens Giving, która...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764