logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania „Energia z wiatru = energia wolności”

  PR 02.08.2022, przeczytano 518 razy
ilustracja

Od 1 sierpnia rusza ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Energia z wiatru = energia wolności”. Ma ona za zadanie podkreślić znaczenie odnawialnych źródeł energii w Polsce, szczególnie energetyki wiatrowej – źródła czystej i najtańszej energii na rynku, która zapewni bezpieczeństwo energetyczne kraju. Kampanię wspólnymi siłami przeprowadzą Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej oraz Cityboard Media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-_energia-z-wiatru-%3D-energia-wolnosci_,396786,artykul.html

Troska o środowisko naturalne i przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu to aktualnie największe wyzwania stojące przed światem. Potrzeba pozyskiwania czystej i taniej energii będzie coraz większa, bo nieubłaganie wyczerpują̨ się zasoby kopalnych źródeł energii. Energia z wiatru nie jest zależna od dostępności paliw konwencjonalnych – jest surowcem bezpłatnym i niewyczerpanym. Koszt energii elektrycznej z turbin wiatrowych, w przeciwieństwie do tradycyjnych źródeł energii, będzie malał. Wynika to z rozwoju technologicznego, w tym zwiększającej się wydajności turbin. Rozwój energetyki wiatrowej to sprawdzona droga w kierunku poprawy bezpieczeństwa energetycznego. W obliczu wojny w Ukrainie w najlepiej pojętym interesie narodowym Polski jest nadanie priorytetu rozwojowi energetyki odnawialnej, bo im więcej OZE w systemie, tym mniejszy import surowców zza granicy.

- Odpowiedzią na obecne wyzwania w tym względzie jest energetyka wiatrowa, która nie tylko zmniejsza krajowe zapotrzebowanie na import surowców energetycznych, ale również oferuje koszt wytworzenia elektryczności, który jest 3 – 3,5 krotnie niższy niż z paliw kopalnych. Ponadto, energetyka wiatrowa tworzona jako źródła rozproszone jest mniej podatna na zagrożenia fizyczne, a tym samym dużo bezpieczniejsza niż duże i scentralizowane źródła wytwórcze. Dziś przyspieszenie transformacji i umożliwienie nowych inwestycji w OZE jest nie tylko koniecznością wynikającą z ochrony klimatu, czy szansą dla gospodarek, ale przede wszystkim koniecznością z punktu widzenia suwerenności Polski i jej interesu narodowego – mówi Janusz Gajowiecki, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Kampania „Energia z wiatru = energia wolności” ma na celu zachęcić ludzi do skorzystania z fachowej wiedzy na temat energii wiatrowej, wokół której krąży wiele mitów. Społeczna akceptacja dla wiatraków jest kluczowa, aby zgodnie z nową propozycją rządu, powstawały nowe inwestycja wiatrowe, które oprócz czystej energii gwarantują nowe miejsca pracy, rozwój gospodarczy i znaczące wpływy do lokalnych budżetów.

Jak wynika z najnowszego badania Social Changes (lipiec 2022) 81% Polaków popiera rozwój lądowych elektrowni wiatrowych, 75% uważa, że wiatraki na lądzie przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa energetycznego i zmniejszenia zależności od paliw kopalnych, a 85% badanych sądzi, że prawo w Polsce powinno wspierać rozwój i korzystanie z odnawialnych źródeł energii, w tym elektrowni wiatrowych. Wyniki potwierdzają jak ważne dla społeczeństwa są wprowadzane właśnie zmiany liberalizujące ustawę odległościową, dopuszczając dla chętnych gmin zmniejszenie odległości minimalnej od zabudowań do 500 metrów.

- Polacy dostrzegają potrzebę rozwoju energetyki wiatrowej na lądzie i mają świadomość płynących z tego korzyści. Cieszymy się, że potrzebę tę również dostrzegają rządzący – przyjęta przez rząd nowelizacja ustawy odległościowej, która zakłada liberalizację niesławnej zasady 10H pozwala na ponad 25-krotne zwiększenie dostępności terenów pod inwestycje wiatrowe. Warto zaznaczyć, że wpisane obecnie w ustawie 500 m odległości wiatraka od zabudowań jest w pełni bezpieczne, dokładnie ta odległością posługuje się niemal cała Europa – dodaje prezes PSEW, Janusz Gajowiecki.

- Cieszymy się, że możemy wspierać inicjatywę PSWE w zakresie popularyzacji odnawialnych źródeł energii. Rozwiązania ekologiczne są nam bliskie, więc z chęcią realizujemy tę kampanię – mówi Marcin Stan, Członek Zarządu Cityboard Media.

Kampania będzie miała charakter outdoorowy i digitalowy. Zaplanowana jest na 100 nośnikach cityboard (6x3 metra). Plakaty od początku sierpnia zawisną w 10 największych miastach w Polsce. W kampanii wykorzystane będą 2 różne motywy graficzne z hasłami „Energia z wiatru, energia wolności” oraz „Energia z wiatru, energia dla Polski”. Kampania outdoorowa będzie wsparta działaniami w social mediach.

ilustracjastrzałka

Źródło: Cityboard Media Sp. z o.o.

www.cityboard.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ING z nową kampanią w zakresie cyberbezpieczeństwa
ING Bank Śląski w nowej kampanii wspiera Polaków w lepszym dbaniu o bezpieczeństwo w internecie. Bank promuje dodatkowe, innowacyjne zabezpieczenia w „Strefie bezpieczeństwa” w aplikacji Moje ING i pokazuje, że można robić swoje, bezpieczniej.
Ukraiński artysta dla Prologis Park Warsaw-Żerań
Na fasadzie magazynu Prologis w Warszawie, streetartowy malarz ukraiński Alex Maksiov, stworzył ogromny mural 3D przedstawiający cztery sikorki.
Hard Rock Cafe poszerza współpracę ze światową legendą piłki nożnej Lionelem Messim i prezentuje najnowszą wersję cieszącego się powodzeniem wśród fanów burgera Messi Burger - Champion's Edition. Burger Messi Burger Champion's Edition dostępny w restauracjach Hard Rock Cafe na całym świecie, odpowiedni dla najlepszego gracza wszech czasów, jest teraz dostępny z trzema...
Żywiec wciąż zachęca, by doceniać to, co w życiu ważne i skupiać się na relacjach z bliskimi, zwłaszcza przed Świętami. Idei drugiego Ż nie mogłoby więc zabraknąć w zimowej komunikacji marki. Na półki trafiły już piwa Żywiec w opakowaniach nawiązujących do wzorów świątecznych swetrów. Akcji towarzyszy konkurs, w którym do wygrania są...
Velobank z kampanią „Świat bardziej Velo”
VeloBank wdrożył nową strategię, zaprezentował logotyp i ruszył z promocją odmienionej marki. Hasłem kampanii jest „Świat bardziej Velo”, które ma pokazać, że bank poprzez swoje wartości, produkty i jakość obsługi tworzy bankowość bardziej dopasowaną do współczesnego klienta. 16 listopada wystartowała kampania teaserowa, a 21 listopada kampania wizerunkowa...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764