16 sierpnia ruszyła nowa kampania Fundacji DKMS promująca ideę dawstwa szpiku. Główną bohaterką jest Hania, która żyje dzięki dawcy szpiku. Za przeprowadzenie akcji promocyjnej odpowiada krakowska agencja Eskadra, która zajęła się kompleksową obsługą kampanii. W ramach wygranego przetargu Eskadra przygotowała m.in. koncepcję kreatywną i materiały do kampanii online, a także zajęła się produkcją spotu. Kampania obejmuje telewizję, działania digitalowe oraz outdoor.
Fundacja DKMS to niezależna organizacja, której misją jest, aby każdy pacjent na świecie potrzebujący przeczepienia szpiku od dawcy niespokrewnionego, znalazł swojego „bliźniaka genetycznego”. Fundacja edukuje i rejestruje potencjalnych dawców szpiku – już teraz jest ich ponad 1,7 mln osób, gotowych pomagać chorującym na nowotwory krwi. Aby zostać dawcą szpiku, wystarczy zamówić pakiet rejestracyjny przez internet na www.dkms.pl, pobrać wymaz, uzupełnić formularz i raz odesłać pakiet z powrotem do fundacji, na jej koszt.
Fundacja po raz kolejny przeprowadziła kampanię społeczną, uświadamiającą jak ważna jest ratująca życie idea dawstwa szpiku. Z pomocą Eskadry, która zajęła się kompleksowym przygotowaniem kampanii rozpowszechnianej pod – wyjątkowo aktualnym dziś – hasłem „Bez względu na dystans, łączą nas geny”. Kampanię promuje spot z udziałem dawców szpiku oraz Hani – pacjentki, która dzięki znalezieniu „bliźniaka genetycznego” dostała szansę na nowe życie. W ramach wygranego przetargu krakowska agencja zajęła się opracowaniem koncepcji kreatywnej oraz produkcją spotu. Eskadra przygotowała także materiały do kampanii digitalowej i outdoorowej oraz opracowała key visual kampanii. Kampania wystartowała 16 sierpnia.
- Współpraca z Fundacją DKMS to bardzo istotny element naszej pracy agencyjnej. Kampanie na rzecz ochrony zdrowia to ważny element komunikacji społecznej, który zasługuje na szczególne wsparcie – zarówno ze strony biznesu jak i NGO. W Eskadrze od lat rozwijamy nasze kompetencje społeczne, m.in. jako element know-how wypracowywanego w ramach ruchu open eyes economy, i z satysfakcją zauważam, że te tematy spotykają się z coraz większym zainteresowaniem. Bardzo cieszę się również, że kolejny raz zostaliśmy obdarzeni zaufaniem Fundacji DKMS, jednak największą radość sprawia mi świadomość, że dołożymy naszą małą cegiełkę do tego, aby uratować komuś życie. I to jest absolutnie bezcenne – mówi Jakub Sadecki, Prezes Zarządu Eskadry
Kampania „Bez względu na dystans, łączą nas geny” to kolejna akcja społeczna przeprowadzona dla DKMS przez Eskadrę. Wcześniej krakowska agencja była odpowiedzialna m.in. za przygotowanie wyjątkowo udanej kampanii „Pomożesz? Bo możesz. Masz to w genach!”, w której po raz pierwszy wystąpili autentyczni bohaterowie, którzy otrzymali pomoc dzięki działaniu Fundacji DKMS.
Źródło: Grupa Eskadra sp. z o.o.