logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania Fundacji Ocalenie, wspierającej uchodźców i imigrantów

  PR 05.04.2022, przeczytano 523 razy
ilustracja

Przeszli naprawdę sporo, zarówno metaforycznie – nosząc w sobie ogromny bagaż trudnych doświadczeń – jak i dosłownie, przemierzając długą i wyboistą drogę. Jak długą? Trudno to dziś nawet oszacować, ale teraz zbierają siły na kolejny, duży krok. W stronę bezpiecznego życia, zdrowia, kontynuacji edukacji czy uregulowanej sytuacji prawnej. Uchodźcom i uchodźczyniom pomaga w tym Fundacja Ocalenie, która od 15 marca br. rusza z kampanią „Wspieramy tych, którzy przeszli najwięcej”, zachęcającą do przekazania 1% podatku na rzecz wsparcia potrzebujących, którzy przybyli do naszego kraju. A ich liczba błyskawicznie się zwiększa – jak podaje Straż Graniczna, od początku inwazji Rosji na Ukrainę polską granicę przekroczyło ponad milion osiemset tysięcy osób.[1]


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-fundacji-ocalenie%2C-wspierajacej-uchodzcow-i-imigrantow,395382,artykul.html

Trwający miesiącami kryzys na polsko-białoruskiej granicy czy wojna w Ukrainie, która z dnia na dzień w gwałtowny sposób zaczęła obejmować kolejne obszary kraju, pokazują tylko, że nie musimy szukać daleko, by znaleźć miejsca, w których ludzie nie mogą czuć się bezpiecznie. Uchodźczynie, uchodźcy, imigranci i imigrantki, którym od 2000 roku pomaga Fundacja Ocalenie, to osoby, które wiele przeszły, by nie przebywać codziennie w cieniu zagrożenia. Ich droga przekłada się na rozmaite dystanse, ale zmierza w jednym kierunku – stabilnego, bezpiecznego życia, umożliwiającego dostęp do pracy, opieki zdrowotnej i edukacji. Dlatego organizacja startuje z najnowszą kampanią, zachęcającą do przekazania 1% podatku na rzecz pomocy jej klientkom i klientom. Dzięki zebranym środkom będą oni mogli postawić kolejny krok, tj. uzyskać potrzebną pomoc prawną, przebrnąć przez niezbędne formalności, zapisać dzieci do szkoły czy znaleźć pracę. A takie wsparcie może się teraz okazać ważniejsze niż kiedykolwiek.

– Jako fundacja w ciągu lat działalności udzieliliśmy pomocy dziesiątkom tysięcy osób z doświadczeniem migracji, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. To zarazem zbiór historii, które dzięki wsparciu w różnych obszarach, mogły zakończyć się pozytywnie. Osoby, które skorzystały z naszej pomocy, mogły bowiem wykonać kolejny, ważny krok w stronę stabilnego, bezpiecznego życia – tłumaczy Kalina Czwarnóg, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.

– Jednak zdajemy sobie sprawę, że na nasze wsparcie czeka jeszcze wielu potrzebujących, zwłaszcza z uwagi na dramatyczną sytuację w Ukrainie. Nasze linie nieustannie pozostają przeciążone, skrzynki mailowe pękają w szwach, a wolontariusze i wolontariuszki wykonują ogromną pracę w terenie, świadcząc doraźną pomoc m.in. na granicy. I to się w najbliższym czasie nie zmieni. Dlatego tegoroczna kampania pozostaje dla nas kluczowa – dzięki 1% z deklaracji podatkowych będziemy w stanie udzielić wsparcia na większą skalę – dodaje Anna Chmielewska, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.

Dużo przeszli, by móc stworzyć bezpieczny dom

Na potrzeby kampanii, opatrzonej hasztagiem #KOLEJNYKROK, powstał spot w formie animacji, do którego głos podłożyła znana aktorka Magdalena Różczka. W materiale możemy zobaczyć dziecko, które rozpoczyna długą drogę, w trakcie której dołącza dorosła osoba. Przez cały ten dystans widzimy jedynie ich nogi oraz tło zmieniające się na kolejnych etapach trasy – od wojennych obrazków, po lasy i morze. Ostatecznie docierają oni do Polski, gdzie mają swoje bezpieczne miejsce do życia. Twarzy bohaterów spotu jednak nie ujrzymy – w podobnej, trudnej i wymagającej wsparcia sytuacji może bowiem znaleźć się każdy z nas.

– Tworząc koncepcję najnowszej kampanii, wraz z towarzyszącym jej spotem, chcieliśmy zwizualizować, jak ogromne, dosłownie i metaforycznie, bywają dystanse pokonywane przez uchodźczynie i uchodźców i z jakim wysiłkiem to się wiąże. A także pokazać, że nawet pomimo dramatycznych przejść, z pewną pomocą, można dotrzeć do celu i znaleźć spokojne, stabilne miejsce do życia. Muszę przyznać, że kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad tegoroczną kampanią, nie spodziewaliśmy się z czym przyjdzie nam się mierzyć już za chwilę – mówi Piotr Bystrianin, Prezes Zarządu Fundacji Ocalenie.

Na krok składa się wiele działań

Na metaforyczny kolejny krok, który uchodźcy i uchodźczynie pokonują tak w kampanii, jak w rzeczywistości, składa się tak naprawdę wiele elementów, dlatego Fundacja Ocalenie świadczy wielowymiarową pomoc. Organizuje działania adaptacyjno-integracyjne, warsztaty antydyskryminacyjne czy lekcje języka polskiego. Zapewnia również pomoc psychologiczną i prawną. Tworzy świetlice dla dzieci, a także aranżuje miejsca pobytowe. Jednocześnie fundacja dostarcza paczki żywnościowe oraz ubraniowe. Prowadzi również Centrum Pomocy Cudzoziemcom w Warszawie i w Łomży, a wolontariusze i wolontariuszki organizacji wspierają także potrzebujących w pobliżu polsko-białoruskiej granicy. Obecnie fundacja mocno angażuje się w pomoc osobom przybywającym z Ukrainy. Wszystko po to, aby uchodźczynie, uchodźcy, imigranci, imigrantki, repatriantki i repatrianci mogli zbudować nowe, godne życie w Polsce.

W jaki sposób przekazać swój 1% podatku?

Od 2019 roku Urząd Skarbowy sam rozlicza za nas PIT-37 lub PIT-38. Każda osoba płacąca podatek może zobaczyć przygotowany dla siebie dokument i samodzielnie wprowadzić w nim zmiany, np. zgłosić przysługujące jej ulgi lub też wskazać organizację pożytku publicznego, którą chciałaby wesprzeć 1% podatku. Wśród nich do wyboru jest Fundacja Ocalenie. Wystarczy zalogować się na www.podatki.gov.pl i kliknąć opcję „Wybierz organizację” lub „Zmień organizację” w swoim dokumencie e-PIT. Następnie wybrać zaś z listy nr KRS Fundacji Ocalenie, czyli 0000030279. Nie trzeba wskazywać przy tym celu szczegółowego – wówczas osoby pracujące w fundacji same ocenią, na które działania środki są obecnie najbardziej potrzebne. Co ważne, osoby, które wsparły fundację w zeszłym roku, nie muszą wprowadzać jej danych ponownie – zostanie ona automatycznie wpisana w tegorocznym zeznaniu podatkowym.

Koncepcję kreatywną kampanii opracowało K2 Create. Za działania PR-owe odpowiada agencja 24/7Communication. Produkcją spotu zajęła się Grupa Vidoq.

Źródło: Fundacja Ocalenie

www.ocalenie.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Straż Graniczna na Twitterze, https://twitter.com/Straz_Graniczna/status/1503634696764370944 (dostęp 15.03.2022).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764