logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania Fundacji Ocalenie wspierającej uchodźców i imigrantów

  PR 21.03.2022, przeczytano 539 razy
ilustracja

Przeszli naprawdę sporo, zarówno metaforycznie – nosząc w sobie ogromny bagaż trudnych doświadczeń – jak i dosłownie, przemierzając długą i wyboistą drogę. Jak długą? Trudno to dziś nawet oszacować, ale teraz zbierają siły na kolejny, duży krok. W stronę bezpiecznego życia, zdrowia, kontynuacji edukacji czy uregulowanej sytuacji prawnej. Uchodźcom i uchodźczyniom pomaga w tym Fundacja Ocalenie, która od 15 marca br. rusza z kampanią „Wspieramy tych, którzy przeszli najwięcej”, zachęcającą do przekazania 1% podatku na rzecz wsparcia potrzebujących, którzy przybyli do naszego kraju. A ich liczba błyskawicznie się zwiększa – jak podaje Straż Graniczna, od początku inwazji Rosji na Ukrainę polską granicę przekroczyło ponad milion osiemset tysięcy osób.[1]


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-fundacji-ocalenie-wspierajacej-uchodzcow-i-imigrantow,395193,artykul.html

Trwający miesiącami kryzys na polsko-białoruskiej granicy czy wojna w Ukrainie, która z dnia na dzień w gwałtowny sposób zaczęła obejmować kolejne obszary kraju, pokazują tylko, że nie musimy szukać daleko, by znaleźć miejsca, w których ludzie nie mogą czuć się bezpiecznie. Uchodźczynie, uchodźcy, imigranci i imigrantki, którym od 2000 roku pomaga Fundacja Ocalenie, to osoby, które wiele przeszły, by nie przebywać codziennie w cieniu zagrożenia. Ich droga przekłada się na rozmaite dystanse, ale zmierza w jednym kierunku – stabilnego, bezpiecznego życia, umożliwiającego dostęp do pracy, opieki zdrowotnej i edukacji. Dlatego organizacja startuje z najnowszą kampanią, zachęcającą do przekazania 1% podatku na rzecz pomocy jej klientkom i klientom. Dzięki zebranym środkom będą oni mogli postawić kolejny krok, tj. uzyskać potrzebną pomoc prawną, przebrnąć przez niezbędne formalności, zapisać dzieci do szkoły czy znaleźć pracę. A takie wsparcie może się teraz okazać ważniejsze niż kiedykolwiek.

– Jako fundacja w ciągu lat działalności udzieliliśmy pomocy dziesiątkom tysięcy osób z doświadczeniem migracji, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. To zarazem zbiór historii, które dzięki wsparciu w różnych obszarach, mogły zakończyć się pozytywnie. Osoby, które skorzystały z naszej pomocy, mogły bowiem wykonać kolejny, ważny krok w stronę stabilnego, bezpiecznego życia – tłumaczy Kalina Czwarnóg, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.

– Jednak zdajemy sobie sprawę, że na nasze wsparcie czeka jeszcze wielu potrzebujących, zwłaszcza z uwagi na dramatyczną sytuację w Ukrainie. Nasze linie nieustannie pozostają przeciążone, skrzynki mailowe pękają w szwach, a wolontariusze i wolontariuszki wykonują ogromną pracę w terenie, świadcząc doraźną pomoc m.in. na granicy. I to się w najbliższym czasie nie zmieni. Dlatego tegoroczna kampania pozostaje dla nas kluczowa – dzięki 1% z deklaracji podatkowych będziemy w stanie udzielić wsparcia na większą skalę – dodaje Anna Chmielewska, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.

Dużo przeszli, by móc stworzyć bezpieczny dom

Na potrzeby kampanii, opatrzonej hasztagiem #KOLEJNYKROK, powstał spot w formie animacji, do którego głos podłożyła znana aktorka Magdalena Różczka. W materiale możemy zobaczyć dziecko, które rozpoczyna długą drogę, w trakcie której dołącza dorosła osoba. Przez cały ten dystans widzimy jedynie ich nogi oraz tło zmieniające się na kolejnych etapach trasy – od wojennych obrazków, po lasy i morze. Ostatecznie docierają oni do Polski, gdzie mają swoje bezpieczne miejsce do życia. Twarzy bohaterów spotu jednak nie ujrzymy – w podobnej, trudnej i wymagającej wsparcia sytuacji może bowiem znaleźć się każdy z nas.

– Tworząc koncepcję najnowszej kampanii, wraz z towarzyszącym jej spotem, chcieliśmy zwizualizować, jak ogromne, dosłownie i metaforycznie, bywają dystanse pokonywane przez uchodźczynie i uchodźców i z jakim wysiłkiem to się wiąże. A także pokazać, że nawet pomimo dramatycznych przejść, z pewną pomocą, można dotrzeć do celu i znaleźć spokojne, stabilne miejsce do życia. Muszę przyznać, że kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad tegoroczną kampanią, nie spodziewaliśmy się z czym przyjdzie nam się mierzyć już za chwilę – mówi Piotr Bystrianin, Prezes Zarządu Fundacji Ocalenie.

Na krok składa się wiele działań

Na metaforyczny kolejny krok, który uchodźcy i uchodźczynie pokonują tak w kampanii, jak w rzeczywistości, składa się tak naprawdę wiele elementów, dlatego Fundacja Ocalenie świadczy wielowymiarową pomoc. Organizuje działania adaptacyjno-integracyjne, warsztaty antydyskryminacyjne czy lekcje języka polskiego. Zapewnia również pomoc psychologiczną i prawną. Tworzy świetlice dla dzieci, a także aranżuje miejsca pobytowe. Jednocześnie fundacja dostarcza paczki żywnościowe oraz ubraniowe. Prowadzi również Centrum Pomocy Cudzoziemcom w Warszawie i w Łomży, a wolontariusze i wolontariuszki organizacji wspierają także potrzebujących w pobliżu polsko-białoruskiej granicy. Obecnie fundacja mocno angażuje się w pomoc osobom przybywającym z Ukrainy. Wszystko po to, aby uchodźczynie, uchodźcy, imigranci, imigrantki, repatriantki i repatrianci mogli zbudować nowe, godne życie w Polsce.

W jaki sposób przekazać swój 1% podatku?

Od 2019 roku Urząd Skarbowy sam rozlicza za nas PIT-37 lub PIT-38. Każda osoba płacąca podatek może zobaczyć przygotowany dla siebie dokument i samodzielnie wprowadzić w nim zmiany, np. zgłosić przysługujące jej ulgi lub też wskazać organizację pożytku publicznego, którą chciałaby wesprzeć 1% podatku. Wśród nich do wyboru jest Fundacja Ocalenie. Wystarczy zalogować się na www.podatki.gov.pl i kliknąć opcję „Wybierz organizację” lub „Zmień organizację” w swoim dokumencie e-PIT. Następnie wybrać zaś z listy nr KRS Fundacji Ocalenie, czyli 0000030279. Nie trzeba wskazywać przy tym celu szczegółowego – wówczas osoby pracujące w fundacji same ocenią, na które działania środki są obecnie najbardziej potrzebne. Co ważne, osoby, które wsparły fundację w zeszłym roku, nie muszą wprowadzać jej danych ponownie – zostanie ona automatycznie wpisana w tegorocznym zeznaniu podatkowym.

Koncepcję kreatywną kampanii opracowało K2 Create. Za działania PR-owe odpowiada agencja 24/7Communication. Produkcją spotu zajęła się Grupa Vidoq.

Źródło: Fundacja Ocalenie

www.ocalenie.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Straż Graniczna na Twitterze, https://twitter.com/Straz_Graniczna/status/1503634696764370944 (dostęp 15.03.2022).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764