Startujemy z kampanią Chronimy rodziny, obniżamy podatki, której celem jest przybliżenie rozwiązań wdrożonych w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej. Informacje o działaniach rządu zapobiegających inflacji zostaną rozpowszechnione w mediach – w radiu, telewizji i internecie. Kampania społeczna pokaże, jak wprowadzone obniżki podatków oraz dodatek osłonowy wpłyną pozytywnie na sytuację finansową Polaków.
Założenia kampanii
Zawsze stoimy po stronie obywateli, dlatego chcemy złagodzić Polakom skutki inflacji wprowadzając Rządową Tarczę Antyinflacyjną. Głównym przekazem – wynikającym już z hasła kampanii – jest stwierdzenie, że Tarcza to ochrona polskich rodzin i wsparcie w sytuacji wzrostu cen. Cel ten osiągnięty zostanie dzięki obniżeniu podatków.
Kampania będzie informować o działaniach podjętych przez rząd:
- obniżeniu stawki VAT na gaz ziemny,
- zniesieniu akcyzy i obniżeniu stawki VAT na energię elektryczną,
- obniżeniu VAT na ciepło,
- obniżeniu cen paliw,
- wdrożeniu dodatku osłonowego.
Plan kampanii
Spoty radiowe i telewizyjne będą emitowane od 21 grudnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r. W tym samym czasie w outdorze dostępnych będzie ok. 650 tablic reklamowych wyklejonych w całej Polsce.
Kampania to również reklama w prasie ogólnopolskiej i lokalnej – w najważniejszych dziennikach do końca stycznia 2022 r. opublikowanych zostanie prawie 100 reklam informujących o działaniach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej.
Nie zapominamy również o przekazie internetowym – sponsorowane posty ze spotami i grafikami publikowane będą w portalach. Ruszy również reklama w sieci Google Display Network.
Utworzony został też specjalny portal internetowy zawierający szczegółowe informacje o Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej.
Spoty
Spot „Chronimy rodziny, obniżamy podatki” – 30 s.
Spot „Obniżamy podatki na paliwo” – 15 s.
Spot „Obniżamy podatki na prąd” – 15 s.
Spot „Obniżamy podatki na gaz i ogrzewanie” – 15 s.
Spot „Dodatek osłonowy” – 15 s.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów