logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania Polskiej Izby Ubezpieczeń

  PR 20.07.2021, przeczytano 329 razy

Boisz się pająków, burz, huraganów, a może pożaru w domu? – PIU pyta Polaków w postach na Facebooku. Izba rozpoczęła kampanię A Ty! #czegosięboisz?, w której zwraca uwagę na lęki Polaków i wskazuje, że te najważniejsze mogą być ubezpieczone. Kampania, która potrwa do 30 września, towarzyszy premierze „Mapy ryzyka Polaków”[1] – rankingu najistotniejszych trosk społeczeństwa i związanych z tym potrzeb ubezpieczeniowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-polskiej-izby-ubezpieczen,392345,artykul.html

Podstawą raportu Mapa ryzyka Polaków są badania dotyczące tego, jak postrzegamy swoje obawy. PIU przeprowadziła badanie tuż przed rozpoczęciem pandemii, w lutym 2020 roku i powtórzyła je po roku, w lutym 2021[2]. Respondenci byli pytani o 40 negatywnych zdarzeń mogących pojawić się w życiu. Przy każdym z tych zdarzeń otrzymywali dwa pytania:

  1. Jak bardzo się tego boisz?
  2. Jak bardzo uznajesz to za prawdopodobne w swoim życiu?

– Uznaliśmy, że tak istotne zagrożenie, jak pandemia nie pozostało bez wpływu na naszą kondycję psychiczną. Dzięki temu dowiedzieliśmy się nie tylko, czego Polacy boją się najbardziej, ale jak doświadczenia roku życia w pandemii wpłynęły na nasze lęki – mówi Marcin Tarczyński, menedżer ds. komunikacji i analiz w Polskiej Izbie Ubezpieczeń.

W ramach akcji PIU rozpoczęła kampanię w mediach społecznościowych. Pod hasztagiem #czegosieboisz można podzielić się tam swoimi obawami  Facebooku, Instagramie i Twitterze.

– Nasze badanie jasno wykazało, że najważniejsze obawy Polaków można ubezpieczyć. Ponieważ świadomość własnych lęków pomaga odpowiednio zarządzać ryzykiem, zachęcamy do poszukania odpowiedzi na pytanie: #czegosięboisz. Na najważniejsze obawy Polaków jest odpowiedź ubezpieczeniowa. A ubezpieczenia w najtrudniejszych chwilach zdejmują z nas troskę o finanse – podsumowuje Marcin Tarczyński z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Dodatkowo do zapoznania się z „Mapą ryzyka Polaków” i do rozmowy o własnych lękach zachęcać będą reklamy Google Display Network. Opracowanie graficzne raportu oraz wszystkie kreacje należą do HI Agencji, za kampanię w social mediach odpowiada Nieagencja. Kampanię wspierają też działania media relations prowadzone przez agencję OneMulti.

– Osobną odsłoną naszych działań będą cykle webinariów dla agentów ubezpieczeniowych, gmin oraz szkół. Agenci, pracujący bezpośrednio z klientami, dostaną od nas istotną argumentację. Badania pokazują, że osoby, które się ubezpieczały i miały już doświadczenie z likwidacją szkód, oceniają ryzyko jako bardziej prawdopodobne, ale mniej się go obawiają. Podchodzą więc do niego racjonalnie – zarządzają nim. Gminom przekażemy proste poradniki dla mieszkańców, w których opiszemy, jak zarządzać głównymi obawami. Materiały edukacyjne będą dostępne również dla szkół.  Wiele zależy też od nas samych. Mamy ogromny wpływ na zminimalizowanie bardzo wielu lęków, choćby tych związanych z wypadkami samochodowymi – mówi Agnieszka Durska, ekspert ds. komunikacji z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

„Mapa ryzyka Polaków” – dziesięć głównych obaw

Ryzyko

 

 

A: Procent respondentów obawiających się ryzyka

B: Procent respondentów uznających ryzyko za prawdopodobne w swoim życiu

Wskaźnik ryzyka (średnia arytmetyczna A i B)

Śmierć najbliższej osoby

85 proc.

56 proc.

71 proc.

Brak pieniędzy na leczenie poważnej choroby

80 proc.

55 proc.

68 proc.

Ciężka choroba najbliższej osoby

87 proc.

47 proc.

67 proc.

Nowotwór

81 proc.

39 proc.

60 proc.

Brak pieniędzy na starość

73 proc.

47 proc.

60 proc.

Utrata sprawności

80 proc.

36 proc.

58 proc.

Brak dostępu do opieki medycznej

71 proc.

45 proc.

58 proc.

Wypadek samochodowy

70 proc.

43 proc.

57 proc.

Ocieplenie klimatu

47 proc.

64 proc.

56 proc.

Silny wiatr / huragan

54 proc.

55 proc.

55 proc.

Źródło: OneMulti

www.onemulti.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Bezpośredni link do raportu: http://bityl.pl/OHu6H
[2] Badania do raportu „Mapa ryzyka Polaków” przeprowadziła firma SW Research. Badania odbywały się w lutym 2020 r. oraz w lutym 2021 r. Każde z nich na próbie 2000 respondentów. Badania przeprowadzono metodą CAWI. Głównym celem badania było zidentyfikowanie kluczowych czynników ryzyka dla Polaków pod kątem oceny obawy i prawdopodobieństwa.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764