logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania przeciwko kradzieży sygnału telewizyjnego

   06.03.2007, przeczytano 3502 razy

1 marca 2007 r. rozpoczęła się trzecia ogólnopolska kampania edukacyjna przeciwko kradzieży sygnału telewizyjnego. Kampania, pod hasłem „Wstyd od razu, kara zaraz potem” ma zwiększyć świadomość Polaków, że piractwo telewizyjne jest przestępstwem. Akcja jest organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych SYGNAŁ.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-przeciwko-kradziezy-sygnalu-telewizyjnego,5232,artykul.html

Celem rozpoczynającej się kampanii jest zwrócenie uwagi na społeczny problem, jakim jest kradzież sygnału telewizyjnego oraz zwiększenie świadomości, że grozi za nie kara, jak za każdą inną kradzież.

Działania prowadzone przez stowarzyszenie SYGNAŁ zmierzają do zmiany postaw społecznych wobec piractwa. Jak pokazują badania przeprowadzone przez GfK Polonia (badania na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie) na zlecenie SYGNAŁU w lipcu ub. roku, opinie o kradzieży sygnału telewizyjnego nie są jednoznaczne. Wynika z nich, że 68% Polaków uważa korzystanie z telewizji kablowej lub platform cyfrowych bez opłat i wiedzy dostawcy za coś złego, jednocześnie zaś aż 46% sądzi, że piractwo to po prostu dowód sprytu. Ponad połowa badanych zgadza się z opinią, że korzystanie z płatnej telewizji bez wiedzy dostawcy to zwykłe złodziejstwo, ale aż 53% twierdzi, że nie straciłoby szacunku do sąsiada, gdyby korzystał w ten sposób z telewizji. Dwie trzecie respondentów przyznaje, że wstydziłoby się korzystać z pirackich metod odbioru telewizji. Aż połowa badanych zdaje sobie sprawę, że kradzież sygnału to działanie na szkodę innych abonentów, ale co trzecia osoba uważa, że nie należy surowo karać tego procederu.

„Świadomość tego, że kradzież sygnału telewizyjnego jest przestępstwem, jest wśród Polaków coraz większa” – mówi Marek Chmielewski, prezes stowarzyszenia SYGNAŁ. „Jednak nadal wiele osób traktuje tego typu działalność jako zjawisko nikomu nie przynoszące szkody. To do nich adresujemy naszą kampanię. Chcemy ich przekonać, że jeśli nie chcą, by ich sąsiad korzystał na ich koszt z prądu czy telefonu, nie powinni też tolerować sytuacji, gdy ktoś kradnie sygnał telewizyjny.”

Kampania edukacyjna uświadamiająca, że nielegalny odbiór telewizji to taki sam powód do wstydu jak każda inna kradzież, będzie realizowana w marcu i kwietniu w oparciu o 30-sekundowy spot telewizyjny, emitowany przez nadawców zrzeszonych w stowarzyszeniu SYGNAŁ na kanałach: ale kino!, CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Sport, Comedy Central, Kuchnia.tv, HBO, HBO2, MTV, PLANETE, VH1, VIVA. Partnerami akcji są stacje: AXN, Jetix, Kino Polska, National Geographic Channel, TVBiznes, TVN Style, TVN TURBO, Zone Club, Zone Europa, Zone Reality, Zone Romantica, które bezpłatnie udostępniły stowarzyszeniu czas antenowy.

Bannery kampanii będą emitowane na stronach internetowych firm zrzeszonych w SYGNALE, oraz w portalach Media2.pl, MediaNews.com.pl, Mediarun.pl, SATKurier.pl a także – dzięki wsparciu MediaContact – w portalu Interia.pl.

30-sekundowy spot telewizyjny, przygotowany przez agencję MCC (scenariusz Jacek Redźko), wyreżyserował Paweł Kloc. Autorem zdjęć jest Jarosław Szoda. Spot wyprodukowała Fabryka Spółka Realizatorów Filmowych i Telewizyjnych Sp. z o.o.

Współpraca z organami ścigania – piraci nie są bezkarni
Dzięki ścisłej współpracy członków SYGNAŁU z organami ścigania piraci nie czują się dziś bezkarni. Efektem współpracy operacyjnej z policją tylko w 2006 roku było 156 wszczętych postępowań przeciwko piratom. Wiosną 2007 roku, w czasie trwania kampanii przeciwko kradzieży sygnału telewizyjnego, stowarzyszenie planuje zintensyfikować kontrole antypirackie, począwszy od akcji na giełdach sprzętu elektronicznego i u nielegalnych dystrybutorów, po kontrole w budynkach, w których istnieją nielegalnie podłączenia do sieci kablowych.

Od 5 lat SYGNAŁ organizuje szkolenia i seminaria dla policji oraz prokuratury. Dotychczas w blisko 60 tego typu spotkaniach wzięło udział prawie 2000 funkcjonariuszy z wydziałów do walki z przestępczością gospodarczą oraz 1000 prokuratorów z prokuratur okręgowych i apelacyjnych.

Czym jest piractwo
Piractwo telewizyjne polega na nielegalnym odbiorze programów (bez autoryzacji lub opłacania abonamentu), fałszowaniu i wprowadzaniu do obrotu nielegalnych dekoderów i filtrów, wyłudzaniu oryginalnego sprzętu, fałszowaniu kart do dekoderów. Operatorzy telewizji kablowej są narażeni na włamania do skrzynek na klatkach schodowych, podłączenia przy użyciu nielegalnych złącz, instalacje nielegalnych filtrów do odbioru płatnych kanałów. Większość tych działań wiąże się z poważną dewastacją urządzeń, skutkującą pogorszeniem jakości sygnału telewizyjnego, awariami i przerwami w odbiorze. Kradzież sygnału oznacza mniejsze wpływy z abonamentu, wydatki związane z naprawą oraz kontrolą sieci i zabezpieczeń.

Na piractwie tracą wszyscy: legalni abonenci, nadawcy programów telewizyjnych i ich licencjodawcy, dystrybutorzy programów (telewizje kablowe i satelitarne), budżet państwa. Skala kradzieży sygnału telewizyjnego na polskim rynku jest znacząca. Co roku branża nadawców i operatorów telewizji kablowych i satelitarnych ponosi z tego tytułu straty około 60 mln zł. Zamiast przeznaczać te środki na poszerzanie oferty, nowe usługi, sprzęt czy nowoczesne technologie, nadawcy i dystrybutorzy muszą ponosić koszty walki z piractwem, co obciąża finansowo legalnych odbiorców.

Podstawy prawne umożliwiające walkę z kradzieżą sygnału telewizyjnego:
- Ustawa z dnia 5 lipca 2002 r. o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym – art. 6 i 7
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – art. 116
- Kodeks karny – art. 278; 279; 286; 288; 291
- Kodeks wykroczeń – art. 12


Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych SYGNAŁ
Stowarzyszenie Dystrybutorów Programów Telewizyjnych SYGNAŁ – powołane w 2002 r. na mocy porozumienia Przeciw Piractwu – służy ochronie praw konsumentów i uczestników rynku telewizyjnego. Jego celem jest przeciwdziałanie kradzieży sygnału telewizyjnego w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych, wyłudzaniu i podrabianiu oryginalnego sprzętu, wprowadzaniu do obrotu fałszywych kart i dekoderów. SYGNAŁ współpracuje z organizacjami o podobnych celach, a także z organami ścigania. Poprzez prowadzone działania – w tym seminaria, szkolenia, kampanie informacyjne – stowarzyszenie upowszechnia informacje o szkodliwości piractwa telewizyjnego, konieczności poszanowania dóbr intelektualnych. Do stowarzyszenia założonego przez CANAL+/CYFRA+, HBO, oraz UPC należą również: Grupa ASTER, Cyfrowy Polsat, MTV Polska, Multimedia Polska, Telewizja Kablowa Poznań, Satel i Lege Artis Service.
www.sygnal.org.pl

Źródło: Sygnał

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanoc na Gazeta.pl z cyklem „Piekło, Czyściec, Niebo”
Motyw odrodzenia i pozytywnej przemiany to temat przewodni cyklu redakcyjnego „Piekło, Czyściec, Niebo” – jednej z wielkanocnych propozycji Gazeta.pl. W czasie świąt redakcja portalu przedstawi bohaterów, których życiowe historie dają nadzieję w trudnych czasach i inspirują do wprowadzania zmian we własnym życiu.
Świąteczne wydania
Na czas świąt wielkanocnych Radio TOK FM zaproponuje swoim odbiorcom specjalne wydania audycji "Mikrofon Radia TOK FM". W świąteczne niedzielę i poniedziałek od 10:00 do 12:00 i od 20:00 do 22:00 słuchacze razem z prowadzącymi będą współtworzyć program stacji.
Chatbot w serwisie Money.pl
Redakcja money.pl w odpowiedzi na zwiększony ruch i potrzeby użytkowników, wprowadziła na swojej stronie głównej chatbota. Przedsiębiorcy, samozatrudnieni i użytkownicy mogą używać przygotowanego menu z najważniejszymi informacjami, jak również sami zadawać pytania.
„Jedna Energia w nowym świecie
One Energy, portal rozwoju świadomości, rozpoczął cykl wywiadów LIVE pod hasłem „Jedna Energia w nowym świecie”. Rozmowy ze znanymi psychologami, psychoterapeutami, nauczycielami i trenerami rozwoju osobistego zogniskowane są wokół bieżącej sytuacji i nowego świata, który ujawnia się w dobie epidemii.
Wielkanoc z Rock Radiem
"Popisanki w Rock Radiu", "#KochamNieOdwiedzam" i "Ale jaja w Rock Radiu" - te i inne specjalne audycje redakcja stacji przygotowała na czas Wielkanocy. Dzięki nim słuchacze rozgłośni, którzy w tym roku na święta pozostają w domach, będą mieć rockowy wielkanocny humor oraz mogą pozdrowić swoich bliskich na antenie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764