logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kampania społeczno-edukacyjna „W kobiecym interesie”

  PR 26.04.2019, przeczytano 348 razy

Ponad 3 miliony Polek chodzi do ginekologa rzadziej niż raz w roku lub wcale. 40 proc. kobiet nie widzi takiej potrzeby. Dlatego edukacja i zachęcanie Polek do regularnych badań ginekologicznych jest celem ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”, która odpowiada na te potrzeby i uwzględnia wyniki najnowszego badania segmentacyjnego dot. opieki ginekologicznej kobiet. Kampanię w maju br. zainauguruje pilotaż bezpłatnych konsultacji i badań ginekologicznych (cytologia i USG) pod hasłem „(Z)Badaj się w kobiecym interesie”, w wybranych miastach województwa mazowieckiego. Na potrzeby kampanii, by wspierać Polki w dbaniu o swoje zdrowie, został specjalnie opracowany we współpracy z Polskim Towarzystwem Ginekologii Onkologicznej „Kalendarz badań ginekologicznych każdej Polki”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kampania-spoleczno-edukacyjna-_w-kobiecym-interesie_,382232,artykul.html

Inspiracją dla kampanii był raport Najwyższej Izby Kontroli pt. „Dostępność świadczeń ginekologiczno-położniczych finansowanych ze środków publicznych na terenach wiejskich. Lata 2016-2017”[1], który wskazał na brak równego dostępu do ambulatoryjnych świadczeń ginekologiczno-położniczych na terenach gmin wiejskich i miejsko-wiejskich, m.in. województwa mazowieckiego. Inicjatorem kampanii jest Gedeon Richter, firma specjalizująca się w ochronie zdrowia kobiet. Na potrzeby kampanii zlecone zostało także badanie[2] dotyczące opieki ginekologicznej kobiet, które pokazało dużą potrzebę edukacji.

– Celem naszej kampanii „W kobiecym interesie” jest zachęcenie wszystkich Polek do regularnych wizyt u ginekologa i edukacja nt. korzystania z prawa do równego dostępu do podstawowych świadczeń zdrowotnych, w tym ginekologiczno-położniczych, bez względu na wiek, status majątkowy czy miejsce zamieszkania. Zarówno raport NIK, jak i wyniki badań, które zleciliśmy potwierdzają bariery terytorialne, ale również świadomościowe kobiet. Jako firma wspierająca kobiety i ich zdrowie czujemy potrzebę realnego zaangażowania się w pokonanie tych barier. – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.

Podczas kampanii specjalny mobilny gabinet ginekologiczny odwiedzi 8 miejscowości w północnej i wschodniej części województwa mazowieckiego, gdzie w weekendy przeprowadzane będą bezpłatne konsultacje lekarzy ginekologów oraz badania cytologiczne i USG. Województwo mazowieckie, w którym odbędą się badania, ma wg raportu NIK drugi najwyższy odsetek gmin bez poradni ginekologiczno-położniczych (61,8 proc.).

Z przeprowadzonego w marcu 2019 r. badania dotyczącego opieki ginekologicznej kobiet wynika, że Polki idą pierwszy raz do ginekologa najczęściej z powodu ciąży. Ponad 3 mln kobiet (24 proc. ankietowanych) chodzi do tego specjalisty rzadziej niż raz w roku, mimo że 9,5 mln Polek (72 proc.) zdaje sobie sprawę, że regularne wizyty u ginekologa i badania pozwalają wykryć groźne choroby. Regularnie, co roku chodzi do ginekologa i wykonuje badania 57 proc. respondentek. Najczęściej do specjalisty chodzą młodsze kobiety (26-30 lat), a ponad 20 proc. pań powyżej 55 roku życia rzadziej niż raz na dwa lata.

– Obawy przed wizytą u ginekologa są najczęściej związane z dyskomfortem, stresem, skrępowaniem i wstydem. Część z nas, jak wskazują badania, boi się też, że może dowiedzieć się o chorobie lub otrzymać negatywny wynik badania. To niestety leży w ludzkiej naturze, że to co niepokojące, niekomfortowe dla nas omijamy – mówi Maria Rotkiel, psycholog.

Gedeon Richter, którego misją jest troska o zdrowie kobiet, dostrzegł potrzebę stworzenia narzędzia, które pomoże Polkom zadbać o regularne badania. Specjalnie opracowany we współpracy z Polskim Towarzystwem Ginekologii Onkologicznej „Kalendarz badań ginekologicznych każdej Polki” pokazuje, że kobiety powinny wykonywać regularnie wiele rodzajów badań od cytologii po USG dopochwowe, czy USG piersi, ale przede wszystkim umawiać się na regularne wizyty ginekologiczne przynajmniej raz w roku. Nowe wytyczne profilaktyki dla współczesnych kobiet przygotowane zostały w ramach inauguracji kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”.

– Na polu profilaktyki ginekologicznej jest jeszcze wiele do zrobienia. Warto przede wszystkim podnosić świadomość kobiet, że ich zdrowie zależy głównie od ich postepowania, a w tym prawidłowym podejściu do własnego zdrowia pomoże opracowane kalendarium – mówi prof. dr hab. n. med. Jan Kotarski, lekarz ginekolog i Prezes Polskiego Towarzystwa Ginekologii Onkologicznej.

Kampania „W kobiecym interesie” została objęta honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego i Najwyższej Izby Kontroli, patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Ginekologii Onkologicznej i patronatami dwóch organizacji pacjenckich: Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości i Stowarzyszenia Kobiet z Problemami Ginekologiczno-Onkologicznymi Magnolia.

Trasa bezpłatnych konsultacji ginekologicznych i badań dla kobiet w ramach kampanii „W kobiecym interesie”:

  • 18 maja Ciechanów
  • 19 maja Przasnysz
  • 25 maja Ostrołęka
  • 1 czerwca Wyszków
  • 8 czerwca Siedlce
  • 9 czerwca Mińsk Mazowiecki
  • 15 czerwca Garwolin
  • 16 czerwca Radom

Źródło: Gedeon Richter

www.gedeonrichter.pl

Dodatkowe informacje:

[1] https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/wiejska-droga-do-ginekologa.html
[2] Badanie na zlecenie Gedeon Richter wykonał instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w marcu 2019 r. na reprezentatywnej próbie N=1022 kobiet w wieku 16-65 lat

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764