logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza kolejna edycja Konkursu Grandfront

   05.02.2018, przeczytano 724 razy
ilustracjastrzałka

Już 1 lutego rozpoczyna się XVI edycja Konkursu Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2017. Jak co roku, nagrodę główną – statuetkę GrandFront – otrzyma autor najlepszej okładki tytułu prasowego opublikowanego w Polsce w 2017 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kolejna-edycja-konkursu-grandfront,35318,artykul.html

Izba Wydawców Prasy po raz szesnasty ogłasza konkurs na najlepszą stronę tytułową, która ukazała się w roku wydawniczym 2017. Nagrodą główną jest statuetka GrandFront 2017. Laureaci zostaną wybrani przez specjalnie wyselekcjonowane Jury, w skład którego wchodzą wielokrotnie nagradzani twórcy grafiki prasowej, dyrektorzy artystyczni, fotografowie czy dziennikarze. Szeregi Jury XVI edycji Konkursu zasilili Anna Dyakowska - dyrektor artystyczna Wysokich Obcasów oraz Wysokich Obcasów Extra, Oliwia Gede - dyrektor artystyczna magazynu KUKBUK oraz Paweł Rafa - redaktor naczelny Label Magazine. Do Konkursu mogą zostać zgłoszone również wydania elektroniczne oraz mutacje cyfrowe tytułów prasowych.

Zwycięzcy 8 kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodą ArtFront. Jury będzie również miało możliwość wręczenia Nagrody Specjalnej twórcom za ich szczególne osiągnięcia artystyczne lub edytorskie. Nagroda Specjalna może zostać przyznana za publikację o szczególnych walorach redakcyjnych, linię okładkową, redesign tytułu prasowego, a także ilustrację prasową stanowiącą ważną część gazety czy magazynu. W tym roku Jurorzy, doceniając renesans rysunku jako formy artystycznego wyrazu, postanowili wyróżnić jego twórców.

- Z niekłamaną radością i wielką dumą mam przyjemność ogłosić rozpoczęcie kolejnej edycji Konkursu GrandFront. Jak co roku spodziewamy się wielu zgłoszeń, które doskonale obrazują dynamiczne i ciekawe zmiany zachodzące na rodzimym rynku prasowym. Jako Izba Wydawców Prasy z uwagą śledzimy nowe trendy. Dzięki Konkursowi możemy je dokładnie przeanalizować i zaprezentować odbiorcom to, co obecnie zasługuje na największą uwagę - skomentował Wiesław Podkański, Prezes Izby Wydawców Prasy i Przewodniczący Jury Konkursu.

W Konkursie mogą uczestniczyć tytuły prasowe posiadające nr ISSN, które ukazały się w 2017 roku zgodnie z datą wydawniczą, tytuły wydawane w Polsce, które są samodzielnie dystrybuowane oraz mogą być załączone ich mutacje cyfrowe. Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie www.grandfront.pl, a zgłoszenia odbywają się za pomocą formularza dostępnego na stronie www.rejestracja.grandfront.pl. Prace należy zgłaszać od 1 lutego do 9 marca 2018 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Prace można zgłaszać w 8 kategoriach analogowych:

  • Dzienniki
  • Gazety lokalne
  • Polityka, gospodarka i społeczeństwo
  • Lifestyle
  • Rodzina i dom
  • Kultura i sztuka
  • Nauka, technologia i profesje
  • Hobby


GrandFront to jedno z najważniejszych i najbardziej prestiżowych wyróżnień branżowych dla twórców grafiki. Silna marka Konkursu, systematycznie budowana przez lata, jest wyznacznikiem wysokiego artystycznie poziomu nadsyłanych prac. Konkurs daje pole do prezentacji inspirujących rozwiązań, kreatywnych pomysłów oraz profesjonalnie przygotowanych okładek gazet czy czasopism.

Ogłoszenie wyników Konkursu, a także uroczyste wręczenie nagród, odbędzie się 14 maja 2018 podczas Gali w siedzibie Akademii Sztuk Pięknych, na Wydziale Rzeźby w Warszawie.

Źródło: Izba Wydawców Prasy

Dodatkowe informacje:

Organizatorem Konkursu jest Izba Wydawców Prasy, współorganizatorem Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, a honorowy patronat objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Ruch S.A., Quad/Graphics oraz ZAIKS, SDiW REPROPOL, a także Wydawców Prasy, wśród których są: Agora, Bonnier Business Polska, Burda Media Polska, Dziennik Gazeta Prawna, Edipresse, Gremi Media, Grupa ZPR Media, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz ONET-RASP. Patronami medialnymi są TVP, Polska Agencja Prasowa, SND oraz miesięcznik Press.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zaprojektuj opakowanie i zgłoś projekt do Strefy Studenta
Mówią, że marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia. Nie inaczej jest w przypadku ambicji zawodowych. Już po raz 8. rusza konkurs Strefa Studenta – szansa dla młodych projektantów opakowań na postawienie pierwszych kroków na ścieżce kariery w branży opakowań. W tym roku, konkurs ma nową formułę, projektanci mogą zgłaszać swoje prace w 3 kategoriach:...
IWP szuka Dobrych Wzorów 2019
W Instytucie Wzornictwa Przemysłowego ruszył monitoring rynku przygotowujący bazę producentów wraz z produktami i usługami do najnowszej edycji konkursu Dobry Wzór 2019.
RE:PL – Polski Rebranding Roku 2019: Czas na zgłoszenia
Od 10 stycznia można już zgłaszać kandydatury marek do udziału w plebiscycie RE:PL 2018. Każda polska marka, która w 2018 roku przeszła wizerunkową zmianę może powalczyć o miano najlepszego polskiego rebrandingu ubiegłego roku.
Make me! 2019: 50 tys. do wygrania w konkursie
Konkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival realizowany od jego drugiej edycji; obecnie jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Adresowany jest nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala...
Konkurs na identyfikację dla Instytutu Muzyki i Tańca
STGU zaprasza do wzięcia udziału w dwuetapowym konkursie na wykonanie identyfikacji dla Instytutu Muzyki i Tańca (wkrótce: Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone