logo
WIADOMOŚCI

Rusza kolejna edycja Konkursu Grandfront

   05.02.2018, przeczytano 674 razy
ilustracjastrzałka

Już 1 lutego rozpoczyna się XVI edycja Konkursu Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2017. Jak co roku, nagrodę główną – statuetkę GrandFront – otrzyma autor najlepszej okładki tytułu prasowego opublikowanego w Polsce w 2017 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-kolejna-edycja-konkursu-grandfront,35318,artykul.html

Izba Wydawców Prasy po raz szesnasty ogłasza konkurs na najlepszą stronę tytułową, która ukazała się w roku wydawniczym 2017. Nagrodą główną jest statuetka GrandFront 2017. Laureaci zostaną wybrani przez specjalnie wyselekcjonowane Jury, w skład którego wchodzą wielokrotnie nagradzani twórcy grafiki prasowej, dyrektorzy artystyczni, fotografowie czy dziennikarze. Szeregi Jury XVI edycji Konkursu zasilili Anna Dyakowska - dyrektor artystyczna Wysokich Obcasów oraz Wysokich Obcasów Extra, Oliwia Gede - dyrektor artystyczna magazynu KUKBUK oraz Paweł Rafa - redaktor naczelny Label Magazine. Do Konkursu mogą zostać zgłoszone również wydania elektroniczne oraz mutacje cyfrowe tytułów prasowych.

Zwycięzcy 8 kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodą ArtFront. Jury będzie również miało możliwość wręczenia Nagrody Specjalnej twórcom za ich szczególne osiągnięcia artystyczne lub edytorskie. Nagroda Specjalna może zostać przyznana za publikację o szczególnych walorach redakcyjnych, linię okładkową, redesign tytułu prasowego, a także ilustrację prasową stanowiącą ważną część gazety czy magazynu. W tym roku Jurorzy, doceniając renesans rysunku jako formy artystycznego wyrazu, postanowili wyróżnić jego twórców.

- Z niekłamaną radością i wielką dumą mam przyjemność ogłosić rozpoczęcie kolejnej edycji Konkursu GrandFront. Jak co roku spodziewamy się wielu zgłoszeń, które doskonale obrazują dynamiczne i ciekawe zmiany zachodzące na rodzimym rynku prasowym. Jako Izba Wydawców Prasy z uwagą śledzimy nowe trendy. Dzięki Konkursowi możemy je dokładnie przeanalizować i zaprezentować odbiorcom to, co obecnie zasługuje na największą uwagę - skomentował Wiesław Podkański, Prezes Izby Wydawców Prasy i Przewodniczący Jury Konkursu.

W Konkursie mogą uczestniczyć tytuły prasowe posiadające nr ISSN, które ukazały się w 2017 roku zgodnie z datą wydawniczą, tytuły wydawane w Polsce, które są samodzielnie dystrybuowane oraz mogą być załączone ich mutacje cyfrowe. Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie www.grandfront.pl, a zgłoszenia odbywają się za pomocą formularza dostępnego na stronie www.rejestracja.grandfront.pl. Prace należy zgłaszać od 1 lutego do 9 marca 2018 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Prace można zgłaszać w 8 kategoriach analogowych:

  • Dzienniki
  • Gazety lokalne
  • Polityka, gospodarka i społeczeństwo
  • Lifestyle
  • Rodzina i dom
  • Kultura i sztuka
  • Nauka, technologia i profesje
  • Hobby


GrandFront to jedno z najważniejszych i najbardziej prestiżowych wyróżnień branżowych dla twórców grafiki. Silna marka Konkursu, systematycznie budowana przez lata, jest wyznacznikiem wysokiego artystycznie poziomu nadsyłanych prac. Konkurs daje pole do prezentacji inspirujących rozwiązań, kreatywnych pomysłów oraz profesjonalnie przygotowanych okładek gazet czy czasopism.

Ogłoszenie wyników Konkursu, a także uroczyste wręczenie nagród, odbędzie się 14 maja 2018 podczas Gali w siedzibie Akademii Sztuk Pięknych, na Wydziale Rzeźby w Warszawie.

Źródło: Izba Wydawców Prasy

Dodatkowe informacje:

Organizatorem Konkursu jest Izba Wydawców Prasy, współorganizatorem Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, a honorowy patronat objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego, takie jak: Empik, Ruch S.A., Quad/Graphics oraz ZAIKS, SDiW REPROPOL, a także Wydawców Prasy, wśród których są: Agora, Bonnier Business Polska, Burda Media Polska, Dziennik Gazeta Prawna, Edipresse, Gremi Media, Grupa ZPR Media, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz ONET-RASP. Patronami medialnymi są TVP, Polska Agencja Prasowa, SND oraz miesięcznik Press.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Golden Drum 2018: Znamy zwycięzców! „Niezniszczalna tęcza” nagrodzona
Za agencję odnoszącą największe sukcesy uznano w tym roku McCann Bucharest. Zwycięstwo w kategorii agencji sieciowych przypadło McCann Worldgroup. Jury doceniło także polską kampanię Niezniszczalna tęcza, nagradzając agencję 180heartbeats + JUNG v MATT Warszawa, która wyróżniona została także „Złotym Smokiem” przyznawanym w kategorii agencji...
Konkurs na logo gminy Mosina
Burmistrz Gminy Mosina ogłasza konkurs na opracowanie projektu graficznego logo Gminy Mosina wraz z księgą znaku.
Znamy zwycięzców konkursu Dimaq Uni
Wśród laureatów VI edycji ogólnopolskiego konkursu DIMAQ UNI na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego znaleźli się studenci SGH, SGGW i UG. Nagrody w konkursie organizowanym przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkołę Główną Handlową w Warszawie zostały wręczone 18 października.
Galeria Katowicka nagrodzona na 9. Gali PRCH Retail Awards
Galeria Katowicka, zarządzana przez APSYS Polska, dwukrotnie zyskała uznanie jury prestiżowego konkursu PRCH Retail Awards 2018. Eksperci docenili koncepcję, realizację i efekty innowacyjnej kampanii „Fedrujemy niskie ceny! Czorny Piontek, Czorny Weekend, czyli Black Friday po naszymu!”, przyznając Galerii nagrodę główną w kategorii „Kampania prosprzedażowa roku”.
Ostatnie nominacje w SAR Effie Awards 2018
5 października Jury przyznało nominacje w kategorii Marketing & Business Solutions w konkursie Effie Awards. W tej kategorii zostało zgłoszonych 14 rozwiązań marketingowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone