logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza konkurs Asymetry by Artystyczna Podróż

  PR 02.08.2023, przeczytano 1034 razy
ilustracjastrzałka
Zwycięskie zdjęcie WATER Fot. Maja Roksz

1 sierpnia wystartowała 5. edycja konkursu fotograficznego Artystyczna Podróż pod hasłem ASYMMETRY. Udział może wziąć każdy użytkownik Instagrama. Do wygrania jest m.in. artystyczna podróż o wartości 20 tys. złotych. Konkurs organizowany jest przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii oraz ERGO Hestię.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-konkurs-asymetry-by-artystyczna-podroz,400956,artykul.html

Asymetria to stan, w którym elementy obrazu kwestionują zasady symetrii, wciąż tworząc jednak spójną całość. Może to być każdy element, który przykuwa wzrok i przekracza tradycyjne ramy: nietypowo rozmieszczone kształty, intrygujące linie lub przeciwnie – nieliniowy horyzont. Asymetria jest dla artystów niewyczerpanym źródłem inspiracji.

- Asymetria nie ma optycznego środka czy lustrzanego odbicia. To wdzięczny temat artystyczny, ale też niemałe wyzwanie – tworzenie w ramach tych założeń wymaga wyczucia i doświadczenia w tworzeniu asymetrycznych, a jednocześnie swobodnych, uporządkowanych i harmonijnych dzieł – mówi Maria Rosa, Prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii oraz Dyrektor Marketingu i PR w ERGO Hestii.

Zasady udziału w konkursie ASYMMETRY

Udział w konkursie może wziąć każdy użytkownik Instagrama, zarówno zawodowi artyści, jak i amatorzy fotografii. Zasady udziału są proste – należy wykonać urządzeniem mobilnym (smartfon lub tablet) zdjęcie nawiązujące do tematyki asymetrii i opublikować je na Instagramie, oznaczając hashtagami #asymmetrybyap oraz #artystycznapodroz.  

Spośród opublikowanych do 22 sierpnia 2023 r. zdjęć jury wybierze 30 finalistów, a następnie przyzna nagrodę główną i dwa wyróżnienia. Nagrodą główną jest artystyczna podróż na Islandię o wartości 20 tysięcy złotych, a wyróżnieni otrzymają najnowsze iPhony 14 PRO. Zdjęcia finalistów zostaną zaprezentowane w dniach 6-8 października 2023 r. podczas wystawy w galerii sztuki przy ul. Mysiej 3 w Warszawie.

W tegorocznej edycji zwycięskie zdjęcia wyłoni jury konkursu, w skład którego wchodzą Piotr Matysiak - członek zarządu ERGO Hestii ds. Ubezpieczeń Detalicznych i Sprzedaży, Maria Rosa - prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, Marta Śliwicka - współzałożycielka profilu Artystyczna Podróż, Magdalena Kąkolewska z Fundacji Artystyczna Podróż Hestii oraz fotograf Paweł Mazur - znany na Instagramie jako @onelife_photostory.

- Piąta edycja stanowi pewną odskocznię od naszych wcześniejszych tematów – WATER i COLORS. Tym razem poruszamy bardziej abstrakcyjne nuty, kładziemy nacisk na grę kształtów i nieoczywistość zestawień. Liczymy, że uczestnicy niejednokrotnie mile nas zaskoczą swoim pojmowaniem tej idei – podkreśla Magdalena Kąkolewska z Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.

Konkurs Artystyczna Podróż organizowany jest na profilu @artystycznapodroz od 2016 r., z dwuletnią przerwą na czas pandemii. Promuje wyjątkowe zdjęcia użytkowników Instagrama. Profil zgromadził do tej pory 24,3 tys. obserwujących, a hashtag #artystycznapodroz został wykorzystany już ponad 577 tys. razy.

Spośród serwisów społecznościowych to właśnie Instagram najbardziej przyczynia się do upowszechniania fotografii mobilnej, sprzyjając kreatywności i wyrażaniu osobowości poprzez obrazy. Każdego dnia na tej platformie publikowanych jest średnio 100 milionów nowych zdjęć. Coraz doskonalsza technologia implementowana w naszych smartfonach i tabletach sprawia, że każdy z nas może tworzyć sztukę, zawsze mając pod ręką narzędzie do uwieczniania otaczającej nas rzeczywistości.

ERGO Hestia od lat promuje i na różne sposoby wspiera utalentowanych artystów w ramach strategii ESG. Od 2021 roku Fundacja Artystyczna Podroż Hestii prowadzi także konkurs Literacka Podróż Hestii dla autorów i autorek klasycznych form literackich, wydanych w Polsce i tworzonych w języku polskim. Co wyjątkowe, dotyczy on dzieł przeznaczonych dla młodego czytelnika. Sztuka znajduje wyraz również w działaniach reklamowych ERGO Hestii. Przykładowo, strategia komunikacji online sopockiego ubezpieczyciela bazuje na zdjęciach wykonanych przez polskich artystów fotografików.

  • Regulamin konkursu dostępny jest TUTAJ.

Źródło: Grupa ERGO Hestia

www.ergohestia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dorota Żak nagrodzona za ilustracje w konkursie Piórko
Drugi etap konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” rozstrzygnięty. Dorota Żak, laureatka organizowanych przez sieć Biedronka twórczych zmagań, otrzymała 100 tys. złotych za ilustracje do książki „Moje czarne szczęście”. Ogłoszenie wyników odbyło się w trakcie Wieczoru Przyjaciół Fundacji Powszechnego...
VML z czterema mieczami KTR
VML z kolejnymi nagrodami na najważniejszym festiwalu kreatywnym w Polsce. Agencja została nagrodzona dwoma srebrnymi i dwoma brązowymi mieczami KTR za projekty zrealizowane dla czterech różnych klientów.
Gerety Awards: Brąz dla Women Against Populists
Kobiety Przeciwko Populistom (Women Against Populists) z Brązem na Gerety Awards 2024! Wspólne zgłoszenie inicjatyw zachęcających kobiety do uczestnictwa w wyborach parlamentarnych otrzymało nagrodę w kategorii: Work For Good - Integrated. 
ING wyróżnione w konkursie KTR
ING Bank Śląski otrzymał srebrny miecz w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR, za piosenkę "Nie daj się wkręcić w sieci", nagraną w Mieście ING w Roblox.
Teatr Telewizji z nagrodą KTR dla nowej identyfikacji wizualnej
W maju Telewizja Polska zaprezentowała premierowe spektakle Teatru Telewizji w nowej graficznej odsłonie, z nowym logo i multimedialną oprawą. 9 września, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Jury w kategorii Design for Culture – Brand Identity System uhonorowało Srebrem identyfikację wizualną Teatru Telewizji opartą na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764