Pełnomocnik Rządu ds. Przygotowania Organów Administracji Rządowej i Sprawowania przez Rzeczpospolitą Polską Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej ogłosił dziś konkurs na zaprojektowanie logo Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku.
Logo to coś więcej niż znak graficzny. To symbol komunikatu, jaki Polska chce przekazać o sobie i sposobach sprawowania Prezydencji w UE w drugiej połowie 2011 roku. Chcemy aby komunikat o nas był spójny ze wszystkimi formami, miejscami i wydarzeniami, jakie związane będą z Prezydencją, tak zagranicą, jak w kraju. Dlatego przy organizacji konkursu korzystamy ze wsparcia Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, który opracowuje jednocześnie wytyczne kompleksowej komunikacji Polski , które zostaną zastosowane w różnych miejscach i lokalach sprawowania Prezydencji, na różnego typu formach informacji, a także na produktach.
Po raz pierwszy Polska ma szansę zaprezentować spójnie i konsekwentnie komunikat o sobie, którego elementem jest logo. Mamy nadzieję, że nie tylko spodoba się ono Polakom graficznie, ale że utożsamiać się oni będą z tym, co przekazujemy nim o nas Europie i światu. – mówi Mikołaj Dowgielewicz, Pełnomocnik Rządu ds. Przygotowania Organów Administracji Rządowej i Sprawowania przez Rzeczpospolitą Polską Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej.
Konkurs ma charakter zamknięty i zgodnie z założeniami kompleksowej i spójnej komunikacji polskiej Prezydencji, wykracza poza czysto graficzny charakter. Do udziału w konkursie zaproszono zarówno uznanych grafików, jak i młode pokolenie projektantów komunikacji wizualnej. Jury ma charakter interdyscyplinarny. W jego skład wchodzą graficy, specjaliści od komunikacji wizualnej, ale także eksperci od budowania i wprowadzania marek na rynek, rozwoju nowego produktu, w tym niematerialnego, praktycy od budowania strategii komunikacji oraz użytkownicy logo - przedstawiciele administracji państwowej.
Formuła konkursu pozwala na wybór nie tylko najlepiej zaprojektowanego graficznie logo, ale przede wszystkim na nowoczesne rozwiązania komunikacyjne, które pozwalają na zastosowanie projektu z uwzględnieniem jego różnorodnych funkcji, wymogów użyteczności, jakie narzucają miejsca i charakter wydarzeń, lokalizacje, informacje i produkty, jakie powstaną w związku z Prezydencją. Prace projektowe poprzedzą warsztaty z uczestnikami, daleko wykraczające poza briefy konkursów graficznych. Mamy nadzieję, że taki szeroki kontekst komunikacji polskiej Prezydencji w ramach konkursu na logo, pozwoli zrealizować ideę spójnej, wyrazistej, jednocześnie przyjaznej i nowoczesnej komunikacji o Polsce, która zapewni synergię wszystkich działań w ramach Prezydencji - mówi Beata Bochińska, Prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
Konkurs potrwa do końca roku. Zgodnie z wieloletnią praktyką UE wybrane logo pozostanie tajemnicą. Jego prezentacja nastąpi na kilka tygodni przed objęciem przez Polskę Prezydencji w 2011 roku.
Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, www.iwp.com.pl