logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza konkurs na logo polskiej prezydencji 2011

   01.11.2009, przeczytano 3786 razy
ilustracjastrzałka

Pełnomocnik Rządu ds. Przygotowania Organów Administracji Rządowej i Sprawowania przez Rzeczpospolitą Polską Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej ogłosił dziś konkurs na zaprojektowanie logo Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-konkurs-na-logo-polskiej-prezydencji-2011,9731,artykul.html

Logo to coś więcej niż znak graficzny. To symbol komunikatu, jaki Polska chce przekazać o sobie i sposobach sprawowania Prezydencji w UE w drugiej połowie 2011 roku. Chcemy aby komunikat o nas był spójny ze wszystkimi formami, miejscami i wydarzeniami, jakie związane będą z Prezydencją, tak zagranicą, jak w kraju. Dlatego przy organizacji konkursu korzystamy ze wsparcia Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, który opracowuje jednocześnie wytyczne kompleksowej komunikacji Polski , które zostaną zastosowane w różnych miejscach i lokalach sprawowania Prezydencji, na różnego typu formach informacji, a także na produktach.

Po raz pierwszy Polska ma szansę zaprezentować spójnie i konsekwentnie komunikat o sobie, którego elementem jest logo. Mamy nadzieję, że nie tylko spodoba się ono Polakom graficznie, ale że utożsamiać się oni będą z tym, co przekazujemy nim o nas Europie i światu. – mówi Mikołaj Dowgielewicz, Pełnomocnik Rządu ds. Przygotowania Organów Administracji Rządowej i Sprawowania przez Rzeczpospolitą Polską Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej.

Konkurs ma charakter zamknięty i zgodnie z założeniami kompleksowej i spójnej komunikacji polskiej Prezydencji, wykracza poza czysto graficzny charakter. Do udziału w konkursie zaproszono zarówno uznanych grafików, jak i młode pokolenie projektantów komunikacji wizualnej. Jury ma charakter interdyscyplinarny. W jego skład wchodzą graficy, specjaliści od komunikacji wizualnej, ale także eksperci od budowania i wprowadzania marek na rynek, rozwoju nowego produktu, w tym niematerialnego, praktycy od budowania strategii komunikacji oraz użytkownicy logo - przedstawiciele administracji państwowej.

Formuła konkursu pozwala na wybór nie tylko najlepiej zaprojektowanego graficznie logo, ale przede wszystkim na nowoczesne rozwiązania komunikacyjne, które pozwalają na zastosowanie projektu z uwzględnieniem jego różnorodnych funkcji, wymogów użyteczności, jakie narzucają miejsca i charakter wydarzeń, lokalizacje, informacje i produkty, jakie powstaną w związku z Prezydencją. Prace projektowe poprzedzą warsztaty z uczestnikami, daleko wykraczające poza briefy konkursów graficznych. Mamy nadzieję, że taki szeroki kontekst komunikacji polskiej Prezydencji w ramach konkursu na logo, pozwoli zrealizować ideę spójnej, wyrazistej, jednocześnie przyjaznej i nowoczesnej komunikacji o Polsce, która zapewni synergię wszystkich działań w ramach Prezydencji - mówi Beata Bochińska, Prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Konkurs potrwa do końca roku. Zgodnie z wieloletnią praktyką UE wybrane logo pozostanie tajemnicą. Jego prezentacja nastąpi na kilka tygodni przed objęciem przez Polskę Prezydencji w 2011 roku.

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, www.iwp.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764