logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza polski konkurs kreatywny Adobe Creative Search 4 Ideas

   15.06.2009, przeczytano 1175 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe. Adobe Creative Search 4 Ideas, bo tak nazywa się konkurs, to wyzwanie dla wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Przedmiotem konkursu jest bowiem stworzenie kreacji kampanii społecznej Banków Żywności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-polski-konkurs-kreatywny-adobe-creative-search-4-ideas,9122,artykul.html

Na zwycięzców czeka sława i moc nagród. Prace można zgłaszać na stronie www.cs4ideas.pl do końca lipca.

Idea to pomysł, efekt twórczej, nieskrępowanej aktywności. Czasem wynik wielu godzin namysłu, czasem przebłysk twórczego geniuszu. Idea to również myśl przewodnia wyznaczająca kierunek działania, służącego wyższym celom i wartościom. Adobe Creative Search 4 Ideas to konkurs poszukujący kreatywnych środków wyrazu, pozwalających promować Idee.

„Kreatywność jest nierozerwalnie związana z Adobe – dzięki naszym programom graficy mogą popuścić wodze wyobraźni i realizować swoje najśmielsze pomysły. Poprzez konkurs Adobe Creative Search 4 Ideas chcemy dać uczestnikom okazję do pochwalenia się pomysłowością i kunsztem, jednocześnie wykorzystując swój talent w szczytnym celu” – tłumaczy główne założenie konkursu Klaudia Jaworska z Adobe Polska.

Tematem pierwszej edycji konkursu jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności – obszar, którym zajmuje się partner i „beneficjent” tegorocznego konkursu, Federacja Polskich Banków Żywności. Zadanie konkursowe to stworzenie kreacji graficznej kampanii społecznej mającej uwrażliwiać na marnowanie żywności i zachęcać do zmiany negatywnych postaw w tym zakresie.

„Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno zawodowych grafików z agencji reklamowych i interaktywnych, na co dzień zajmujących się tworzeniem przekazu reklamowego, jak i amatorów, zajmujących się grafiką hobbistycznie, którzy często potrafią zadziwić świeżym spojrzeniem. Kategorie konkursowe zostały dobrane tak, aby każdy mógł zmierzyć się z wyzwaniem.” – zachęca Klaudia Jaworska.

Konkurs przewiduje następujące kategorie:
1. Grafika statyczna - obejmująca projekty plakatu, billboardu, reklamy prasowej.
2. Grafika dynamiczna lub aplikacja - kategoria, w której można zgłaszać prace w formie baneru ruchomego lub statycznego, animacji np., z wykorzystaniem elementów 3D; grafiki na urządzenie przenośne (np. telefony).
3. Video – kategoria, w której prace mogą być zgłaszane w formie filmu video, filmu z wykorzystaniem efektów specjalnych, a nawet storyboardu.
4. Kampania – kategoria specjalna, do składania prac w której szczególnie zachęcane są agencje reklamowe i interaktywne. Aby złożyć pracę w tej kategorii należy zgłosi spójne prace przynajmniej w dwóch kategoriach (np. plakat i baner internetowy).

„Ostatnia kategoria zostałe stworzona specjalnie z myślą o zawodowych grafikach, którzy, jak wiemy, często znudzeni są swoja codzienną pracą i ograniczeniami stawianymi przez klientów. Chcemy dać im możliwość pełnej swobody twórczej i tematycznego wyjścia poza standardowe, komercyjne projekty, z jakimi na co dzień się borykają” – mówi Klaudia Jaworska.

Na autorów najlepszych prac czeka sława – umieszczenie prac w wirtualnej galerii Adobe i publikacja w kalendarzu pokonkursowym, oraz cenne nagrody – pakiety graficzne Adobe Creative Suite 4, monitory EIZO, drukarki EPSON, tablety Wacom. Dla najlepszych twórców organizatorzy mają też zaproszenia na Warsztaty Graficzne i imprezę finałową. Do wygrania będzie też udział w warsztatach organizowanych przez Akademię Fotografii. Naprawdę jest o co walczyć.

Osobne wyróżnienia przyzna też Federacja Polskich Banków Żywności oraz publiczność Adobe Creative Serach 4 Ideas – w głosowaniu online. Zapraszamy na stronę www.cs4ideas.pl i do udziału w konkursie!

Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego.

Źródło: Adobe Systems

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Effie: Nestlé Polska wśród najbardziej efektywnych firm 20-lecia
Ten rok był szczególny dla konkursu nagród Effie, ponieważ w Polsce zorganizowano go po raz 20-sty. Z tej okazji przedstawiono 20 Najbardziej Efektywnych Firm, które w ciągu ostatniego 20-lecia wyróżniły się najskuteczniejszą komunikacją marketingową. W tym gronie znalazło się Nestlé Polska. Jednocześnie w konkursie Effie 2019 firma otrzymała dwie nagrody: srebrne Effie w...
Wraz z dojrzewaniem rynku handlu detalicznego w Polsce rosną także oczekiwania konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający i nastawieni na oryginalne doświadczenia. Dynamiczny rozwój centrów handlowych i rozszerzanie ich kompetencji poza obszary stricte zakupowe wymagają kreatywności w konkurencji o uwagę klienta. Odpowiedzią firm może być...
Wielokrotnie nagradzany projekt, realizowany we współpracy z Gazeta.pl, BNP Paribas oraz Mastercard, po raz kolejny został doceniony w międzynarodowym konkursie, otrzymując graftiowy ołówek - statuetkę D&AD Impact w kategorii Campaign / Equality and Diversity.
Podczas gali Effie Poland 2019 spółki z grupy Dentsu Aegis Network zdobyły dwie srebrne i pięć brązowych statuetek. Wśród najbardziej efektywnych domów mediowych dwudziestolecia wymieniono Carat Polska i Vizeum Poland, a na miano najbardziej efektywnych agencji zasłużyły Red8 Group oraz Isobar Polska.
Kampania Onetu #100latPolsko została wyróżniona brązową statuetką w konkursie Effie Awards 2019 w kategorii Kultura, rozrywka, media, gaming. Zwycięzców nagrodzono 28 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764