logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza polski konkurs kreatywny Adobe Creative Search 4 Ideas

   15.06.2009, przeczytano 1392 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe. Adobe Creative Search 4 Ideas, bo tak nazywa się konkurs, to wyzwanie dla wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Przedmiotem konkursu jest bowiem stworzenie kreacji kampanii społecznej Banków Żywności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-polski-konkurs-kreatywny-adobe-creative-search-4-ideas,9122,artykul.html

Na zwycięzców czeka sława i moc nagród. Prace można zgłaszać na stronie www.cs4ideas.pl do końca lipca.

Idea to pomysł, efekt twórczej, nieskrępowanej aktywności. Czasem wynik wielu godzin namysłu, czasem przebłysk twórczego geniuszu. Idea to również myśl przewodnia wyznaczająca kierunek działania, służącego wyższym celom i wartościom. Adobe Creative Search 4 Ideas to konkurs poszukujący kreatywnych środków wyrazu, pozwalających promować Idee.

„Kreatywność jest nierozerwalnie związana z Adobe – dzięki naszym programom graficy mogą popuścić wodze wyobraźni i realizować swoje najśmielsze pomysły. Poprzez konkurs Adobe Creative Search 4 Ideas chcemy dać uczestnikom okazję do pochwalenia się pomysłowością i kunsztem, jednocześnie wykorzystując swój talent w szczytnym celu” – tłumaczy główne założenie konkursu Klaudia Jaworska z Adobe Polska.

Tematem pierwszej edycji konkursu jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności – obszar, którym zajmuje się partner i „beneficjent” tegorocznego konkursu, Federacja Polskich Banków Żywności. Zadanie konkursowe to stworzenie kreacji graficznej kampanii społecznej mającej uwrażliwiać na marnowanie żywności i zachęcać do zmiany negatywnych postaw w tym zakresie.

„Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno zawodowych grafików z agencji reklamowych i interaktywnych, na co dzień zajmujących się tworzeniem przekazu reklamowego, jak i amatorów, zajmujących się grafiką hobbistycznie, którzy często potrafią zadziwić świeżym spojrzeniem. Kategorie konkursowe zostały dobrane tak, aby każdy mógł zmierzyć się z wyzwaniem.” – zachęca Klaudia Jaworska.

Konkurs przewiduje następujące kategorie:
1. Grafika statyczna - obejmująca projekty plakatu, billboardu, reklamy prasowej.
2. Grafika dynamiczna lub aplikacja - kategoria, w której można zgłaszać prace w formie baneru ruchomego lub statycznego, animacji np., z wykorzystaniem elementów 3D; grafiki na urządzenie przenośne (np. telefony).
3. Video – kategoria, w której prace mogą być zgłaszane w formie filmu video, filmu z wykorzystaniem efektów specjalnych, a nawet storyboardu.
4. Kampania – kategoria specjalna, do składania prac w której szczególnie zachęcane są agencje reklamowe i interaktywne. Aby złożyć pracę w tej kategorii należy zgłosi spójne prace przynajmniej w dwóch kategoriach (np. plakat i baner internetowy).

„Ostatnia kategoria zostałe stworzona specjalnie z myślą o zawodowych grafikach, którzy, jak wiemy, często znudzeni są swoja codzienną pracą i ograniczeniami stawianymi przez klientów. Chcemy dać im możliwość pełnej swobody twórczej i tematycznego wyjścia poza standardowe, komercyjne projekty, z jakimi na co dzień się borykają” – mówi Klaudia Jaworska.

Na autorów najlepszych prac czeka sława – umieszczenie prac w wirtualnej galerii Adobe i publikacja w kalendarzu pokonkursowym, oraz cenne nagrody – pakiety graficzne Adobe Creative Suite 4, monitory EIZO, drukarki EPSON, tablety Wacom. Dla najlepszych twórców organizatorzy mają też zaproszenia na Warsztaty Graficzne i imprezę finałową. Do wygrania będzie też udział w warsztatach organizowanych przez Akademię Fotografii. Naprawdę jest o co walczyć.

Osobne wyróżnienia przyzna też Federacja Polskich Banków Żywności oraz publiczność Adobe Creative Serach 4 Ideas – w głosowaniu online. Zapraszamy na stronę www.cs4ideas.pl i do udziału w konkursie!

Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego.

Źródło: Adobe Systems

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764