logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza polski konkurs kreatywny Adobe Creative Search 4 Ideas

   15.06.2009, przeczytano 1224 razy
ilustracjastrzałka

Wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe. Adobe Creative Search 4 Ideas, bo tak nazywa się konkurs, to wyzwanie dla wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Przedmiotem konkursu jest bowiem stworzenie kreacji kampanii społecznej Banków Żywności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-polski-konkurs-kreatywny-adobe-creative-search-4-ideas,9122,artykul.html

Na zwycięzców czeka sława i moc nagród. Prace można zgłaszać na stronie www.cs4ideas.pl do końca lipca.

Idea to pomysł, efekt twórczej, nieskrępowanej aktywności. Czasem wynik wielu godzin namysłu, czasem przebłysk twórczego geniuszu. Idea to również myśl przewodnia wyznaczająca kierunek działania, służącego wyższym celom i wartościom. Adobe Creative Search 4 Ideas to konkurs poszukujący kreatywnych środków wyrazu, pozwalających promować Idee.

„Kreatywność jest nierozerwalnie związana z Adobe – dzięki naszym programom graficy mogą popuścić wodze wyobraźni i realizować swoje najśmielsze pomysły. Poprzez konkurs Adobe Creative Search 4 Ideas chcemy dać uczestnikom okazję do pochwalenia się pomysłowością i kunsztem, jednocześnie wykorzystując swój talent w szczytnym celu” – tłumaczy główne założenie konkursu Klaudia Jaworska z Adobe Polska.

Tematem pierwszej edycji konkursu jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności – obszar, którym zajmuje się partner i „beneficjent” tegorocznego konkursu, Federacja Polskich Banków Żywności. Zadanie konkursowe to stworzenie kreacji graficznej kampanii społecznej mającej uwrażliwiać na marnowanie żywności i zachęcać do zmiany negatywnych postaw w tym zakresie.

„Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno zawodowych grafików z agencji reklamowych i interaktywnych, na co dzień zajmujących się tworzeniem przekazu reklamowego, jak i amatorów, zajmujących się grafiką hobbistycznie, którzy często potrafią zadziwić świeżym spojrzeniem. Kategorie konkursowe zostały dobrane tak, aby każdy mógł zmierzyć się z wyzwaniem.” – zachęca Klaudia Jaworska.

Konkurs przewiduje następujące kategorie:
1. Grafika statyczna - obejmująca projekty plakatu, billboardu, reklamy prasowej.
2. Grafika dynamiczna lub aplikacja - kategoria, w której można zgłaszać prace w formie baneru ruchomego lub statycznego, animacji np., z wykorzystaniem elementów 3D; grafiki na urządzenie przenośne (np. telefony).
3. Video – kategoria, w której prace mogą być zgłaszane w formie filmu video, filmu z wykorzystaniem efektów specjalnych, a nawet storyboardu.
4. Kampania – kategoria specjalna, do składania prac w której szczególnie zachęcane są agencje reklamowe i interaktywne. Aby złożyć pracę w tej kategorii należy zgłosi spójne prace przynajmniej w dwóch kategoriach (np. plakat i baner internetowy).

„Ostatnia kategoria zostałe stworzona specjalnie z myślą o zawodowych grafikach, którzy, jak wiemy, często znudzeni są swoja codzienną pracą i ograniczeniami stawianymi przez klientów. Chcemy dać im możliwość pełnej swobody twórczej i tematycznego wyjścia poza standardowe, komercyjne projekty, z jakimi na co dzień się borykają” – mówi Klaudia Jaworska.

Na autorów najlepszych prac czeka sława – umieszczenie prac w wirtualnej galerii Adobe i publikacja w kalendarzu pokonkursowym, oraz cenne nagrody – pakiety graficzne Adobe Creative Suite 4, monitory EIZO, drukarki EPSON, tablety Wacom. Dla najlepszych twórców organizatorzy mają też zaproszenia na Warsztaty Graficzne i imprezę finałową. Do wygrania będzie też udział w warsztatach organizowanych przez Akademię Fotografii. Naprawdę jest o co walczyć.

Osobne wyróżnienia przyzna też Federacja Polskich Banków Żywności oraz publiczność Adobe Creative Serach 4 Ideas – w głosowaniu online. Zapraszamy na stronę www.cs4ideas.pl i do udziału w konkursie!

Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego.

Źródło: Adobe Systems

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jubileuszowa edycja Wyjątkowego Konkursu Fotograficznego
Już po raz dziesiąty, kanał telewizyjny National Geographic i Cyfrowy Polsat, operator największej polskiej platformy satelitarnej i dostawca nowoczesnych usług multimedialnych, zapraszają do udziału w Wyjątkowym Konkursie Fotograficznym. Uczestnicy zabawy mogą zgłaszać swoje prace do 20 września br. w czterech kategoriach tematycznych, a na zwycięzców czekają wspaniałe...
Konkurs: neon dla Centrum Kultury w Lublinie
Centrum Kultury w Lublinie zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest wyłonienie projektu neonu na elewację budynku Centrum. Do wygrania jest 5 tys. zł.
We Want Jazz - Międzynarodowy Konkurs Plakatu
Temat: Bronisław Kaper, Henryk Wars, Victor Young. Wkład polskich kompozytorów w historię światowego jazzu.
Konkurs na mural FSC w Lublinie
Rada Dzielnicy Hajdów-Zadębie w Lublinie oraz Centrum Kultury w Lublinie aprasza do udziału w konkursie na mural nawiązującu do spuścizny Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie.
Admind z nagrodą Red Dot 2020
Wśród 6 992 projektów podzielonych na trzy główne kategorie, zostaliśmy wyróżnieni aż dwa razy za kampanie związane z brands & communication.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764