logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rusza Studiomed TV – kanał o zdrowiu i medycynie

  PR 02.09.2019, przeczytano 567 razy

Kluczem do skutecznej profilaktyki zdrowotnej jest bez wątpienia odpowiednia wiedza. Jednym z najpopularniejszych źródeł jej czerpania jest dla Polaków telewizja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rusza-studiomed-tv-%E2%80%93-kanal-o-zdrowiu-i-medycynie,383805,artykul.html

Więcej niż rozrywka

Choć telewizja to dziś w dużej mierze sposób na dostarczanie rozrywki, badania potwierdzają, że doceniamy także jej wartość edukacyjną. Aż 46 proc. Polaków deklaruje oglądanie telewizji w celu poszerzenia swojej wiedzy[1]. Co ciekawe, większość z nas chętnie ogląda programy o tematyce medycznej[2]. W odpowiedzi na oczekiwania społeczeństwa powstał właśnie nowy kanał telewizyjny – STUDIOMED TV czyli projekt, którego celem jest popularyzacja wiedzy związanej z profilaktyką i leczeniem.

– Przewagą naszej telewizji będzie bliska współpraca ze środowiskiem medycznym. STUDIOMED TV jest platformą komunikacji pomiędzy lekarzami, pacjentami i wszystkimi instytucjami odpowiedzialnymi za zdrowie Polaków. W tym celu stworzyliśmy Radę Programową, w składzie której znajdują się wybitni i niezależni eksperci – mówi Dominik Tzimas, pomysłodawca i założyciel telewizji.

Wydawcą programu została Małgorzata Wiśniewska – dziennikarka z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie informowania Polaków o zdrowiu. W STUDIOMED TV jako wydawca odpowiada ona za strategię programową, dobór tematów i audycji. Przygotowuje również własny program, o szczegółach którego nadawca poinformuje wkrótce.

Nowa telewizja to cenna platforma wiedzy, z której widzowie dowiedzą się m.in. jak zapobiegać chorobom, jak żyć z przewlekłą chorobą, poznają najnowsze metody leczenia oraz odpowiedzi, jak radzić sobie w realiach systemu opieki oraz jakie są prawa pacjenta. Nie zabraknie również audycji o charakterze rozrywkowym.

Jak tłumaczy Małgorzata Wiśniewska: nie zapominamy o tym, że telewizja w pierwszej kolejność ma dostarczać rozrywkę, dlatego wybieramy i produkujemy programy, które w ciekawy, zrozumiały i tam, gdzie to możliwe, rozrywkowy sposób edukują i doradzają.

Lekarze, eksperci i specjaliści

W ofercie kanału pojawią się cykle programów edukacyjnych i poradniczych oraz dokumenty. Ekspercki kontent STUDIOMED TV będą współtworzyć wybitni przedstawiciele środowiska lekarskiego. Wśród wykorzystywanych formatów znajdą się reportaże, rozmowy i wywiady oraz magazyny informacyjne. STUDIOMED TV ma się odróżniać od innych telewizji wysoką jakością prezentowanych treści oraz ich dopasowaniem do różnych odbiorców. Nadawca chce dotrzeć przede wszystkim do widzów zainteresowanych zdrowiem i medycyną, dlatego stawia na programy merytoryczne i ważne z punktu widzenia edukacji zdrowotnej Polaków.

W planach STUDIOMED TV jest współpraca przy programach z ekspertami medycznymi z całej Polski. Na wsparcie merytoryczne projektu STUDIOMED TV już zdecydowała się m.in. firma Medicover Polska. Dzięki nawiązaniu współpracy stacja będzie miała także możliwość skorzystania z szerokiego zaplecza wiedzy, infrastruktury medycznej oraz doświadczenia ekspertów firmy.

–  Zdecydowaliśmy się zaangażować w ten projekt, ponieważ uważamy, że misja edukacyjna jaką realizuje STUDIOMED TV jest bardzo ważna. Nie ingerujemy w zawartość merytoryczną stacji. Zależy nam na tym, aby programy nadawane na kanale były wiarygodne i rzetelne. Do dyspozycji nadawcy pozostawiamy naszych ekspertów oraz know-how – mówi John Stubbington, COO Healthcare Services, Medicover.

STUDIOMED TV będzie dostępna u operatorów telewizji kablowych oraz platform satelitarnych. Pierwszymi, którzy udostępnią kanał swoim abonentom są platforma satelitarna nc+ oraz operator telekomunikacyjny JMDI*. Abonenci nc+ uzyskają dostęp do kanału już 27 sierpnia. Data startu w JMDI zostanie potwierdzona w najbliższych dniach, ale będzie to na pewno najpóźniej na początku września.

Głównym źródłem przychodów mają być opłaty abonamentowe od operatorów, a nie reklamy, choć te również będą obecne.

Kanał dostępny będzie:

  • Platforma nc+ - poz. 139
  • JMDI – poz. 149

Źródło: Medicover

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie na ogólnopolskiej próbie N= 2165 dorosłych telewidzów z dostępem do internetu, Wavemaker we współpracy z panelem Ariadna, kwiecień 2019
[2] KANTAR Millward Brown; CATIbus na reprezentatywnej próbie 1000 osób (w wieku 18-74) na temat zainteresowania kanałem telewizyjnym o tematyce medycznej, 11-21 grudnia 2016 r.
*JMDI - operator telekomunikacyjny który dostarcza usługi poprzez własną sieć światłowodową rozwijaną na terenie Warszawy, w okolicznych miejscowościach oraz Gdańska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764