logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszył ClickMatic – pierwszy polski AdExchange

  PR 08.09.2011, przeczytano 1280 razy

Grupa ClickAd uruchomiła ClickMatic – pierwszą polską platformę typu AdExchange wykorzystującą Audience Targeting, najbardziej złożony model docierania do grupy docelowej w internetowej reklamie odsłonowej. Platforma transakcyjna działa na zasadach zbliżonych do giełdy papierów wartościowych. Pozwala wydawcom serwisów internetowych na zwiększenie przychodów, a reklamodawcom na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej i efektywne wykorzystanie budżetów. Uruchomienie ClickMatic jest elementem strategii Grupy ClickAd, która zakłada tworzenie nowych linii biznesowych i wydzielenie obszarów kompetencyjnych występujących pod własną marką.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyl-clickmatic--pierwszy-polski-adexchange,13419,artykul.html

Audience Trageting to rewolucja w zakupie reklamy internetowej polegająca na przejściu od zakupu opartego o wybór witryn do kampanii (site based buying) do zakupu opartego na zakupie widowni / odbiorców treści w internecie (audience based buiyng).

Do tej pory reklamodawcy prowadząc kampanię w modelu odsłonowym płacili za określoną liczbę wyświetleń reklamy, a nie za dotarcie do konkretnego użytkownika. Ich reklama trafiała zarówno do osób potencjalnie zainteresowanych danym produktem i usługą, jak i zupełnie przypadkowych. Oznaczało to, że część budżetu reklamowego nie była efektywnie wykorzystana.

Dzięki nowej platformie ClickMatic reklamodawcy płacą tylko i wyłącznie za dotarcie do zainteresowanych użytkowników. Co więcej, stawkę w wybranym modelu zakupu licytują w czasie rzeczywistym (Real-Time Bidding, RTB). Daje to wymierne korzyści. Pozwala nie tylko lepiej wykorzystać budżet reklamowy, ale także zwiększyć skuteczność kampanii.

„Już teraz platformy AdExchange wykorzystujące technologię RTB i Audience Targeting rewolucjonizują światowy rynek internetowej reklamy odsłonowej. Polski rynek reklamy online również będzie rozwijał się w tym kierunku. Jesteśmy przekonani, że w ciągu najbliższych kilku lat znaczna część budżetów będzie przeznaczana na zakup reklam za pośrednictwem platform transakcyjnych, takich jak ClickMatic” – mówi Maciej Teliszewski, Prezes Zarządu Grupy ClickAd.

Według danych AdMeld & Forrester Research w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę za pośrednictwem RTB w roku 2010 wyniosły 353 miliony dolarów, a w tym roku według szacunków osiągną wartość 823 milionów dolarów. Google przewiduje się, że rynek RTB w 2015 roku będzie stanowił 50 proc. całego rynku targetowanej reklamy odsłonowej online.

Dzięki współpracy z szeroką grupą wydawców serwisów internetowych ClickMatic udostępnia reklamodawcom profile internautów ustalane na bazie zainteresowań i intencji użytkowników.

Za pomocą technologii Real-Time Bidding (RTB) reklamodawcy mogą w czasie rzeczywistym licytować odsłony na podstawie ich przewidywanej wartości. W efekcie przekaz reklamowy trafia konkretnie do zainteresowanej grupy odbiorców, co pozwala zwiększyć skuteczność kampanii. Dodatkowo ClickMatic automatycznie optymalizuje powierzchnię danego wydawcy. Algorytm w systemie tak dopasowuje licytowaną reklamę, by zysk wydawcy był jak największy. Korzystając z ClickMatic wydawcy i reklamodawcy uzyskują wyższe zwroty ze swoich inwestycji, dostarczając swoim użytkownikom i klientom sprofilowaną reklamę.

W praktyce działa to w ten sposób, że w momencie, gdy użytkownik wchodzi na stronę internetową, wydawca serwisu przesyła do platformy ClickMatic zapotrzebowanie na reklamę z określoną przez niego ceną podstawową. System sprawdza zaproponowane przez reklamodawców stawki oraz dane o specyfikacji powierzchni reklamowej, profilu użytkownika oraz kontekście strony. Następnie odbywa się aukcja w czasie rzeczywistym (RTB). Wygrywa reklamodawca, który zaproponował najwyższą stawkę. Platforma ClickMatic przesyła odpowiednią kreację reklamową do wydawcy serwisu internetowego. Użytkownik widzi kreację reklamodawcy, który wygrał aukcję. Proces ten trwa 75 milisekund, czyli tyle, co mrugnięcie powieką.

Wydawcy serwisów internetowych, którzy na platformie ClickMatic wystawiają na aukcję swoje powierzchnie reklamowe, mogą ustalić cenę wywoławczą oraz zasady, na jakich będzie sprzedawana ta powierzchnia, np. określić formaty i treść reklam. Natomiast reklamodawcy mogą wyszukiwać ofertę reklamową według kryteriów takich jak: format reklamowy, grupa docelowa, itp.

Dzięki ClickMatic wydawca ma możliwość budowania profilu swojego konsumenta. Widzi dane z całego rynku dotyczące konsumenta, jak również kurs „akcji” danego profilu, dzięki czemu może składać automatycznie lub ręcznie zlecenia sprzedaży. Reklamodawca w ramach swojego konta widzi aktualny kurs „akcji” (odsłon), natomiast w ramach targetowania kampanii może wybierać skierowanie jej do wybranego profilu / profili.

ClickMatic jako pierwszy w Polsce posiada dostęp do technologii Way2matic, która nie tylko pozwala na prowadzenie działań RTB, ale także posiada właściwości zaawansowanego adserwera i pełni funkcję data providera – zbiera i przetwarza informacje o aktywności Internautów. Na podstawie tych informacji odpowiedni kontent reklamowy kierowany jest do ściśle określonego profilu internautów.

Źródło: Grupa ClickAd

Dodatkowe informacje:

Grupa ClickAd to jedna z wiodących firm na rynku marketingu internetowego oferująca kompletny zakres usług i produktów z dziedziny marketingu i reklamy online. W ramach grupy wydzielone
są poszczególne obszary kompetencyjne występujące pod własna marką: ClickAd Sp. z o.o. zajmująca się integracją strategii i działań komunikacyjnych online i interactive, Adleader zajmująca się szeroko rozumianym Performance Marketingiem czyli działaniami rozliczanymi za efekty, a w tym sieć afiliacyjna Adleader, Direct Traffic – specjalizująca się w marketingu wyszukiwarek oraz Clickad Interactive – agencja interaktywna. Inwestorem w spółce jest 3TS Capital Partners jeden z wiodących funduszy private equity i venture capital w Europie Środkowo-Wschodniej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Unife rusza z kampanią Hop-On for our Planet
Za 5 lat ok 40% wysoko wykwalifikowanych pracowników przemysłu kolejowego przejdzie na emeryturę. Już teraz polskie, jak i europejskie koleje, zmagają się z brakami kadrowymi. Żeby temu zaradzić, Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Zaopatrzenia Kolei (UNIFE) zleciło badanie pokolenia Z (16-25 lat) oraz zorganizowało kampanię HOP ON FOR OUR PLANET (WSKAKUJ DLA...
Samsung i Sokół powracają w kampanii Galaxy Note20 Ultra 5G
Supermoc do pracy i po pracy to kampania Galaxy Note20 Ultra 5G, w której Samsung ponownie łączy siły z Sokołem. Tym razem, w myśl zasady, że „Biznes jest jak gra, żeby wygrać trzeba znać kombinacje”, Wojtek zaprezentuje triki i wskazówki, które pozwolą w pełni wykorzystać swój potencjał.
W najbliższy poniedziałek (02.11) odbędzie się spotkanie informacyjne dla zainteresowanych uczestnictwem w projekcie MŚP – „Krok po kroku jak przejść przez ścieżkę rekrutacji, w ramach sektora komunikacja marketingowa”.
Biedronka wręcza nagrodę 100 tys. zł i odsłania antysmogowy mural
Zakończenie drugiego etapu nagrody Biedronki za książkę dla dzieci Piórko 2020 sieć sklepów ogłosiła w niezwykły sposób. Laureatka kategorii „Ilustracje” tegorocznego Piórka, Magdalena Starowicz, otrzymała od Biedronki czek na 100 tys. zł, a zaprojektowana przez nią okładka książki trafiła na odsłonięty na warszawskim Powiślu mural....
ING: Kampania kantoru walut online
ING Bank Śląski rusza z kampanią kantoru walut online dla firm w mediach społecznościowych. To wygodna usługa, niezbędna w każdej nowoczesnej firmie. Klikasz i masz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764