logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszył Europejski Kongres Kultury we Wrocławiu

   08.09.2011, przeczytano 1932 razy
ilustracja
Wnętrze Hali Stulecia we Wrocławiu. Kadr ze spotu reklamującego Kongres

8 września rozpoczął się Europejski Kongres Kultury, jedno z najważniejszych wydarzeń Kulturalnego Programu Polskiej Prezydencji. Do udziału w nim zaproszono ponad 300 wybitnych artystów, naukowców, filozofów i aktywistów. Program Kongresu obejmie ponad 100 wydarzeń - debat, spotkań, wystaw, instalacji, spektakli teatralnych, performansów, pokazów filmowych i interaktywnych warsztatów. Wiele wydarzeń jest otwartych dla publiczności. Kongres potrwa do 11 września.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyl-europejski-kongres-kultury-we-wroclawiu,13421,artykul.html

Naczelnym hasłem Kongresu jest Kultura dla zmiany społecznej (Art for Social Change), oznaczające postawę świadomego uczestnika i twórcy kultury. To sposób myślenia o kulturze jako o narzędziu społecznej zmiany, inspiracji dla innowacyjności i krytycznego myślenia.

W ciągu czterech kongresowych dni Hala Stulecia zgromadzi ponad 300 artystów, naukowców, filozofów i aktywistów, wśród których znajdą się m.in.: Krystian Lupa, Brian Eno, Krzysztof Penderecki, Jonny Greenwood, Mirosław Bałka, Zbigniew Libera czy Pekka Himanen. Kluczowym elementem Kongresu będą spotkania i dyskusje wokół najważniejszych zagadnień współczesnej kultury. W trzynastu debatach udział wezmą m.in.: Gianni Vattimo, Olivero Toscani, Jan Fabre, Krzysztof Wodiczko, Jacek Żakowski, Azra Akšamija, Dejan Ilič, Stefan Kaegi, Rick Falkvinge, Richard Barbrook, Pekka Himanen, Guy Sorman, István Szabó, Krzysztof Czyżewski. Spotkanie w ramach inicjatywy „A Soul of Europe” zgromadzi przy jednym stole europolityków i przedstawicieli sektora pozarządowego. Celem tej inicjatywy jest wypracowanie praktycznych rozwiązań pozwalających na zmianę miejsca kultury w debacie i budżecie na poziomie unijnym.

Podczas Kongresu zrealizowanych zostanie ponad 100 interdyscyplinarnych projektów, w tym m.in. blisko 20 koncertów, 7 wernisaży, 12 spektakli, 15 pokazów filmowych, warsztaty interaktywne, projekty przygotowane przez przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz ponad 40 wydarzeń towarzyszących. Dojdzie do bezprecedensowych spotkań wybitnych kompozytorów i muzyków.

W ramach jednego projektu Krzysztof Penderecki spotka się z Jonnym Greenwoodem, gitarzystą zespołu Radiohead i Aphex Twinem, guru współczesnej muzyki elektronicznej. Wydarzeniem przygotowanym specjalnie na Kongres będzie także prapremiera spektaklu Krystiana Lupy i Doroty Masłowskiej „Poczekalnia.0”.

Interdyscyplinarny program Kongresu został skonstruowany tak, by teorię połączyć z praktyką kulturalną, integrować gatunki i dyscypliny artystyczne, proponując nowe, problemowe podejście do kultury. Formuła Kongresu, która przypomina bardziej festiwal społeczno-kulturalny niż akademicką debatę, zakłada aktywny udział uczestników, wiele wydarzeń jest otwartych dla szerokiej publiczności i odbywa się w przestrzeni miasta. Wśród z nich znajdzie się m.in. multimedialny pokaz Briana Eno wokół wrocławskiej fontanny multimedialnej czy pirotechniczny pokaz Groupe F w pobliżu Wyspy Słodowej.

Na miejsce rozgrywania się Kongresu wybrano tereny zlokalizowane wokół dopiero co wyremontowanej Hali Stulecia, obejmujące poza samą Halą także IASE, Wytwórnię Filmów Fabularnych czy Pawilon Czterech Kopuł. Kongresową scenografię przed Halą Stulecia przygotował mistrzowski skład autorów polskiego pawilonu EXPO w Szanghaju - Boris Kudlička, scenograf Teatru Wielkiego Opery Narodowej oraz artyści z pracowni WWAA.

Źródło: inf. organizatora

www.culturecongress.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764