logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła, 10 jubileuszowa edycja kampanii Dotykam = Wygrywam

  PR 27.09.2021, przeczytano 591 razy
ilustracjastrzałka

W gronie ambasadorów niosących biusto-pozytywne przesłanie kampanii znaleźli się m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Daniel Józek – Qczaj, Natalia Przybysz, Anna Karwan, Paulina Smaszcz, Aleksandra Kisio, Małgorzata Ohme, Justyna Szyc-Nagłowska, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Anna Gzyra, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska, Lidia Kalita, Karolina Cwalina-Stępniak czy Siostry ADiHD.Głównym celem kampanii jest promowanie zdrowia piersi poprzez edukację w obszarze samobadania i noszenia dobrze dobranego biustonosza. Kampania potrwa od 1 do 31 października a wesprzeć ją może każdy. Pierwszy sposób wsparcia to przekazanie zużytych biustonoszy do tzw. reCYClingu, który odbywać siębędzie w ponad 170 sklepach brafittingowych w całej Polsce (lista punktów znajduje się nawww.dotykamwygrywam.pl).W ramach wsparcia można też zakupić #BIUSTOmydło, czyli tegoroczną cegiełkę kampanii. Jubileuszowa edycja DOTYKAM=WYGRYWAM połączona będzie także z inauguracją #BIUSTOapki - uzbierane w ciągu ostatnich lat w ramach kampanii środki pozwoliły na stworzenie przez Fundację Wsparcie na Starcie bezpłatnej, biustopozytywnej aplikacji dla nastolatek, wspierającej je w budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi od najmłodszych lat. Już od 24 września każdy będzie mógł ją zainstalować bezpłatnie na swoim telefonie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla%2C-10-jubileuszowa-edycja-kampanii-dotykam-%3D-wygrywam,393155,artykul.html

Kampania DOTYKAM=WYGRYWAM organizowana jest nieprzerwanie od 10 lat z inicjatywy Izabeli Sakutovej, międzynarodowej ekspertki brafittingu i prezeski Fundacji „Wsparcie na Starcie”, przy wsparciu bieliźnianej marki Panache, specjalizującej się w produkcji biustonoszy w szerokiej skali rozmiarowej.

- Pracując z kobietami, dostrzegłam, że pomimo ogólnodostępnej wiedzy jak dbać o zdrowie piersi, mało z nich faktycznie wdraża ją w życie. Nic dziwnego. W szkołach nikt nas nie uczy, jak samobadać piersi lub jaki wpływ na nasze zdrowie, postawę i poczucie pewności siebie ma dobrze dopasowany biustonosz. Nasze mamy też najczęściej nie mogły nam w tym pomóc, bo same nie posiadały takiej wiedzy, dlatego jubileuszowa edycja Dotykam=Wygrywam poświęcona jest dotarciu z biustopozytywnym przesłaniem do jak największego grona kobiet, poczynając już od tych najmłodszych. W budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi genialnie pomoże nam bezpłatna, stworzona przez fundację Wsparcie na Starcie, #BIUSTOapka. Edukując od podstaw i docierając z ratującą życie wiedzą, jesteśmy w stanie zmienić statystyki mówiące o tym, że co roku wśród osób zdiagnozowanych z rakiem piersi blisko 1/3 umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Wciąż mniej niż 50%* kobiet chodzi na profilaktyczne badania do ginekologa, a w wyniku pandemii w ostatnim roku było ich nawet o 1/4 mniej niż w poprzednim. To zatrważający wynik, biorąc pod uwagę, że eksperci potwierdzają, iż regularnie wykonywane samobadanie piersi to jedna z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian nowotworowych. Stąd też, już 10 lat temu, zrodziła się idea stworzenia projektu Dotykam=Wygrywam, dzięki któremu możemy dotrzeć z tą bezcenną wiedzą do szerszego grona kobiet i zainspirować je do biustopozytywnych działań – mówi Izabela Sakutova.

SAMOBADANIE PIERSI to nawyk, który może uratować życie

Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet w Polsce nowotwór. W 2020 roku, według Krajowego Rejestru Nowotworów prowadzonego przez Centrum Onkologii, diagnozę „ma pani raka piersi” usłyszało 24644 kobiet. Aż 8805 z nich zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby.**

Co roku przesłanie kampanii niosą w świat  gwiazdy, influencerzy i artyści. Dzięki ich zaangażowaniu zwiększa się świadomość konieczności wdrożenia nawyku samobadania piersi jako skutecznej metody profilaktyki raka piersi.

W gronie ambasadorów znaleźli się m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Aleksandra Kisio, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Małgorzata Ohme, Anna Gzyra, Anna Męczyńska,  Daniel Józek - Qczaj, Paulina Koziejowska, Anna Karwan, Natalia Przybysz, Justyna Szyc-Nagłowska, Paulina Smaszcz, Lidia Kalita,  a także Miss Polonia, Natalia Gryglewska.

Wśród osób wspierających profilaktykę raka piersi i ideę biustopozytywności znaleźli się także  influencerzy, tacy jak: Siostry ADiHD (siostry_adihd), Kamila Rowińska (kamilarowinska_pl), Anna Jaworska (mumme.pl), Karolina Cwalina-Stępniak (sexyazaczynasiewglowie), Paula Peszko (paula_peszko), Olivka Bosowska (olivka_bosovska), Ewa Zakrzewska (Ewokracja), Julia Izmałkowa i Fergus O’hare (Psychomama-Julia), Martyna Kaczmarek (martynakaczmarek), Joanna Biernacka (AshAshPlum), Monika Kołodyńska-Lewandowska (monika_kolodynska_bralady), Ola Żelazo (joga.żelazo), Katarzyna Łodygowska (matka_prawnik), Angelika Miszalska-Kamińska (miszalskakaminska), Anna Dydzik (nieperfekcyjnamama_pl), Karolina Szymańska (our_little_adventures), siostry Laura Ogrodowczyk (laura_ogrodowczyk) i Marzena Magiera (marzena_magiera), Katarzyna Kulpa (stanikomania) oraz dziewczyny z inicjatywy Akcja Menstruacja.

Wszyscy oni oswajają Polki z misją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, czyli budowaniem nawyku samobadania piersi i noszeniem właściwie dobranego biustonosza.

- Samobadanie piersi to jedna z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian, która może i często także ratuje życie – mówi Elżbieta Kozik ze stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, wieloletniego partnera kampanii.

#BIUSTOapka

Pomimo wielu lat działań profilaktycznych wciąż niewiele dorosłych kobiet wykonuje samobadanie, dlatego organizatorzy DOTYKAM=WYGRYWAM postanowili uruchomić biustopozytywną aplikację (#BIUSTOapka), stworzoną przez partnera kampanii, Fundację Wsparcie na Starcie, która powstała z myślą o budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi wśród kobiet już od najmłodszych lat. Fundacja już od kilku lat prowadzi biustopozytywne działania edukacyjne w szkołach i innych placówkach w całej Polsce.

#BIUSTOapka to kompaktowe kompendium wiedzy na temat regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dopasowanego biustonosza. Zawiera m.in. interaktywny przewodnik krok po kroku, na co zwracać uwagę przy samobadaniu piersi oraz jak je prawidłowo wykonywać. Aby nie zapomnieć o samobadaniu, #BIUSTOapka wysyła comiesięczne „przypominajki”. Zawiera także praktyczne informacje na temat rozwoju i budowy piersi oraz dopasowania biustonosza. Znajduje się w niej także wyszukiwarka lokalnych sklepów brafittingowych, działających w ramach Fundacji Wsparcie na Starcie i aktywnie włączających się w coroczną kampanię Dotykam=Wygrywam.

Od 24 września #BIUSTOapka będzie dostępna do zainstalowania BEZPŁATNIE dla użytkowników systemu iOS i Android.

#BIUSTOmydło – cegiełka kampanii

Co roku kampania DOTYKAM=WYGRYWAM nie tylko edukuje, ale także wspiera działania charytatywne poprzez sprzedaż specjalnych cegiełek. W tej edycji kampanii cegiełką jest #BIUSTOmydło - mydełko kształtem przypominające pierś, które wymydli się po 30 dniach jego używania, co przypomni o wykonaniu samobadania piersi.

Inspirowane naturą, ręcznie wykonane, wegańskie #BIUSTOmydło zostało stworzone przez partnera kampanii, markę ORGANIQUE, by wspierać kobiety w tym, co niezwykle istotne – w dbaniu o zdrowie i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała.

Wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży tegorocznej cegiełki trafią na konto Fundacji Wsparcie na Starcie i przeznaczone zostaną na produkcję biustoedukacyjnych materiałów dla nastolatek dystrybuowanych w szkołach przez Fundację.

#reCYCling, czyli oddaj zużyty biustonosz i wesprzyj walkę z rakiem piersi

Przez ostatnie 9 lat kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała 115 493 sztuk biustonoszy do recyclingu, co wynosi ponad 7,2 tony. Tradycja akcji reCYClingowej jest kontynuowana także w ramach 10. edycji kampanii. W całej Polsce od 1 do 31 października można oddać używane biustonosze i wesprzeć walkę z rakiem piersi. 100% dochodu ze zbiórki używanych biustonoszy wesprze działalność statutową dwóch organizacji: Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie.

Partnerem tegorocznej edycji reCYClingu jest firma WTÓRPOL - jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero waste. WTÓRPOL od ponad 30 lat angażuje się w projekty mające na celu ochronę środowiska - ramach współpracy z DOTYKAM=WYGRYWAM podda recyklingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a wygenerowane z tego środki przekaże na walkę z rakiem piersi.

Każdy, kto chce wesprzeć kampanię może oddać do reCYClingu swoje stare, niewygodne biustonosze i otrzymać w zamian 20 zł bon rabatowy na zakup nowego, dobrze dopasowanego biustonosza Panache do wykorzystania w salonach biorących udział w kampanii.

Lokalna edukacja w sklepach brafittingowych

Coroczna kampania DOTYKAM=WYGRYWAM nie toczy się tylko w mediach. To przede wszystkim edukacja kobiet w ponad 170 profesjonalnych sklepach brafittingowych, współpracujących z bieliźnianą marką Panache, które w październiku organizują spotkania stacjonarne i online, budujące zdrowe nawyki dbania o piersi.

Przymierzalnia w sklepie brafiitingowym to miejsce, w którym nie tylko mierzy się biustonosze, ale także miejsce, gdzie dorosłe kobiety pierwszy raz zwracają uwagę na swoje piersi i rozmawiają o swoich obawach i kompleksach. Sklepy biorące udział w kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM dbają, by każda kobieta wychodziła z ich przymierzalni z dobrze dobranym biustonoszem oraz z wiedzą o samobadaniu piersi, czyli dotyku ratującym życie.  

Aby dołączyć do biustopozytywnej rewolucji, wystarczy pobrać bezpłatną #BIUSTOapkę, wejść na stronę www.dotykamwygrywam.pl i odnaleźć lokalny sklep brafittingowy, w którym oddamy do reCYClingu zużyte i nie lubiane biustonosze. W zamian każdy dostanie rabat na zakup nowego stanika od Panache.

Źródło: Agencja Primoloko

www.primoloko.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764