logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła druga edycja kampanii prewencyjnej „STOP wariatom drogowym”

  PR 22.06.2006, przeczytano 1027 razy

21 czerwca ruszyła druga edycja kampanii prewencyjnej „STOP wariatom drogowym”, której celem jest budowanie wśród kierowców świadomości, że na drodze każdy jest skłonny do nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych zachowań oraz przekonanie ich do zmiany postaw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-druga-edycja-kampanii-prewencyjnej-stop-wariatom-drogowym,4122,artykul.html

Tegoroczna kampania obejmie telewizję, radio, prasę, internet, reklamę zewnętrzną oraz eventy. Kampania jest elementem szeroko zakrojonych działań PZU na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Wysoka liczba ofiar wypadków drogowych w Polsce to już epidemia. Co roku ginie w nich ponad 5 tysięcy osób – to tak jakby z mapy kraju znikała jedna wioska. Najwięcej wypadków co roku zdarza się w miesiącach wakacyjnych, dlatego właśnie teraz, gdy rozpoczynają się letnie wyjazdy, PZU uruchamia drugą edycję kampanii „STOP wariatom drogowym”.

Celem tegorocznej edycji kampanii jest zmiana postaw i zachowań na drodze poprzez uzmysłowienie kierowcom, że:

· każdy przejawia czasem zachowania „wariata drogowego”, dla których zwykle szukamy błahych usprawiedliwień;

· często pozornie niegroźne zachowania na drodze (przejazd na żółtym świetle, niewielkie przekroczenie prędkości) są społecznie akceptowane, podczas gdy powinny być jednoznacznie piętnowane,

· pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa na drogach jest przyznanie się każdego kierowcy przed sobą do takich zachowań i próba ich eliminacji u siebie, a potem u innych.

Kampania rozpocznie się od emisji spotów telewizyjnych, które będzie można zobaczyć w głównych stacjach ogólnopolskich. Reklamy telewizyjne to cykl historii ukazujących różne sytuacje życiowe, w których nierozważne zachowanie na drodze może prowadzić do utraty tego, co dla każdego człowieka najcenniejsze. Spoty wskazują także, że konsekwencje naszego zachowania na drogach dotyczą nie tylko nas – kierowców - ale przede wszystkim innych ludzi, w tym naszych bliskich. Elementem wyróżniającym filmy jest narrator – to kierowca, który analizuje, jakby z perspektywy czasu, powody, dla których jego zachowanie podczas prowadzenia samochodu doprowadziło do wypadku. Nie widzimy jego skutków – widzowie sami domyślają się jak to się skończyło. Spoty kończą się wezwaniem: „Wariat drogowy jest w każdym z nas. Nie pozwól by kierował Tobą”!

Przekaz tegorocznej edycji kampanii został w tym roku skonstruowany tak, aby skłonić kierowców do przyznania się do tego, że wariat drogowy jest w każdym z nas. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego zależy od wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest zmiana zachowań jego uczestników.

Kampanii telewizyjnej będzie towarzyszyć reklama w radiu oraz reklama zewnętrzna przy głównych trasach i w największych miastach. W galeriach handlowych zorganizowane zostaną eventy, podczas których hostessy będą zbierały podpisy poparcia dla kampanii. Podpisy będą także zbierane na stacjach benzynowych, na których pojawią się również specjalne naklejki z logo kampanii na dystrybutorach.

Ważnym elementem tegorocznej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” będzie serwis internetowy, zawierający wiele porad dotyczących tego, jak zwalczyć w sobie zachowania wariata drogowego oraz artykuły na temat bezpiecznej jazdy. Internauci będą mogli za pośrednictwem serwisu wymieniać opinie na temat swoich zachowań na drodze i tego jak je zmieniać. Najciekawsze wypowiedzi zostaną opublikowane w reklamach prasowych. Kampanię ATL i BTL realizuje Agencja Just, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starlink, serwis internetowy kampanii tworzy MAD Multimedia.

Badania skuteczności pierwszej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” zrealizowane przez Instytuty Pentor i SMG/KRC, pokazały, że z przekazem reklamowym kampanii bezpośrednio zetknęło się ponad 64% ogółu społeczeństwa i aż 73% kierowców. Ponad 50% osób zapamiętało hasło kampanii. Badania jakościowe pokazały także, że Polacy pozytywnie ocenili zastosowaną w kampanii kreację.

Hasło kampanii zostało ocenione jako spójne z ideą kampanii. Ponad 88% badanych stwierdziło, że określenie „wariat drogowy” to właściwe określenie dla kierowcy jadącego niebezpiecznie. Ponad 88% badanych podobało się hasło „Stop wariatom drogowym” dla kampanii piętnującej kierowców stanowiących zagrożenie dla innych. Z danych Wydziału ds. Ruchu Drogowego Biura taktyki Zwalczania Przestępczości KGP wynika, że w okresie wakacyjnym roku 2005, czyli w czasie realizowana kampanii, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2004 w większości województw liczba wypadków drogowych zmalała blisko o 205 wypadków, o 133 osoby zmniejszyła się liczba rannych, a o 18 osób zmalała liczba zabitych w wypadkach drogowych.

Kampania „STOP wariatom drogowym” jest ważnym elementem działalności prewencyjnej PZU, której podstawa to działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach tych aktywności, PZU współpracuje z Policją, ITS, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi organizacjami społecznymi. Firma realizuje także takie ogólnopolskie programy jak „Bezpieczna szkoła z PZU” i współorganizuje akcje związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, np.: As bezpieczniej jazdy, Narodowy test na Prawo Jazdy, Bezpieczne powroty. Potwierdzeniem zaangażowania PZU w tym obszarze było niedawne podpisanie przez firmę Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Źródło: PZU SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764