logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła kampania 20 lat Sar Effie Poland

  PR 28.06.2019, przeczytano 1188 razy
ilustracjastrzałka

Z okazji 20-lecia SAR Effie Poland, przy wsparciu Saatchi & Saatchi, Prodigious oraz Starcom – spółek z Grupy Publicis – stworzył wyjątkową kampanię promującą ten jubileusz. Kampania jest o tyle niezwykła, że wykorzystuje typografię generatywną do stworzenia pierwszych na świecie logotypów wygenerowanych ze wspomnień, spostrzeżeń i przeżyć osób związanych z Effie Poland.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-kampania-20-lat-sar-effie-poland,383045,artykul.html

20 lat SAR Effie Poland to suma doświadczeń zarówno marketerów, twórców, nagrodzonych, jak i jurorów. Dlatego każda z tych osób (a w ciągu 20 lat było ich aż 12 tysięcy!), zasługuje na indywidualny, jubileuszowy logotyp 20-lecia. Każda z nich bowiem tworzyła to, czym Effie Poland jest dzisiaj – platformą z najszerszym know how z zakresu marketingu, biznesu i komunikacji.

Saatchi & Saatchi oraz Prodigious przygotowały dla SAR serię filmów - wywiadów z osobami, które na przestrzeni ostatnich 20 lat wniosły znaczący wkład w rozwój Effie Poland. Są wśród nich między innymi: Małgorzata Lubelska, Paweł Patkowski, Kot Przybora, Szymon Gutkowski, Anna Pańczyk, Agnieszka Kosik, Iwona Doktorowicz-Dudek, Jacek Balicki czy Piotr Piętka. Dla każdej z tych osób został stworzony indywidualny, jubileuszowy logotyp 20-lecia, a ta praca została udokumentowana na 20 produkcjach video stanowiących oś kampanii.

Kampania 20-lecia Effie nie ogranicza się do podziękowań kierowanych na ręce 20 jej bohaterów. Jej ideą jest wyróżnienie i podziękowanie wszystkim osobom związanym z Effie Poland w ciągu ostatnich 20 lat – marketerom, twórcom, jurorom.  Każdy ma możliwość wygenerowania swojego logotypu. Może to zrobić za pomocą specjalnego generatora znajdującego się na stronie www.20lat.effie.pl Wystarczy podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z Effie Poland i logo gotowe.

Wsparcie na etapie tworzenia planu komunikacji i partnerstwa mediowego do kampanii zapewnił Starcom.

Typografia generatywna to nowa metoda interpretacji tekstu (w przypadku 20-lecia Effie są to dane) z wykorzystaniem różnych czynników, wybranych przez jej projektanta oraz unikalnego algorytmu opartego na kodzie, który ma wpływ na renderowanie kroju pisma (lub krojów pisma). Dane wyjściowe to nowy rodzaj tekstu, który ciągle się zmienia i ewoluuje wraz z danymi, które reprezentuje.

CREDITS:

  • Klient / SAR: Anna Zimecka, Wioletta Kowalczyk- Żelek, Marta Kasprzak, Andrzej Olkowicz
  • Dyrektor kreatywny: Michał Desowski
  • Kreacja i reżyseria: Karolina Pietrzyk, Michal Imbierowicz
  • Strategia: Marek Rosłan
  • Client Service: Joanna Carbol, Agata Luśtyk, Ania Pietrzkowicz, 
  • Produkcja: Marta Gierej
  • Design: Kamil Bugno, Karolina Pietrzyk, Michal Imbierowicz
  • Prodigious: Łukasz Cuprzyński, Pawel Łachudra Milkowski, Tomek Szkopiński, Marina Sawicka
  • Creative codding: David Sypniewski,
  • Developer/www: Studio This
  • Special thanks: Magda Braniewska, Kasia Zet, Aleksandra Mikołajczyk, Bernard Wnorowski

Źródło: Saatchi & Saatchi IS sp. z.o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764