logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła kampania „Gotowi na zmianę” wspierająca osoby chore na łuszczycę

  PR 18.09.2020, przeczytano 249 razy
ilustracja

Jak żyć lepiej pomimo widocznej choroby skóry? Ruszyła kampania GOTOWI NA ZMIANĘ wspierająca osoby chore na łuszczycę. Cykl poradniczy prowadzą znana jako Pani Łuska Dominika Jeżewska, której udaje się pokazywać, że z łuszczycą można normalnie żyć i trener zdrowego, pozytywnego myślenia Izabela Krawczyk. Partnerem akcji jest marka dermokosmetyków DUCRAY.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-kampania-_gotowi-na-zmiane_-wspierajaca-osoby-chore-na-luszczyce,388493,artykul.html

Kampania ma na celu zmniejszenie problemów z jakimi borykają się nie tylko osoby chore na łuszczycę, ale też cierpiące na inne widoczne schorzenia skóry -  na przykład trądzik czy blizny w widocznych miejscach, które również mogą skorzystać z inspiracji i narzędzi proponowanych podczas szkoleń. W sierpniu startuje sam program, a na końcu września rusza rekrutacja do cyklu warsztatów. Uczestnicy otrzymają możliwość udziału w sesjach rozwojowych, a relacje dotyczące poruszanych zagadnień będą dostępne na kanałach partnerów.

Jak odmienić życie około 700 tysięcy ludzi chorujących na łuszczycę w Polsce i innych, którzy bardzo wstydzą się swojego wyglądu? Program GOTOWI NA ZMIANĘ ma na celu poprawić jakość życia choć części z nich: dając szanse na lepsze funkcjonowanie w rodzinie i społeczeństwie oraz zmniejszając uciążliwość problemów psychicznych, wywołanych przez nieakceptowany wygląd.

- Nasz program można za darmo śledzić w mediach społecznościowych, a nawet aplikować do grona tych, którzy trafią na zamknięte warsztaty grupowe – mówi Izabela Krawczyk z MocKobiety.pl. Trenerka pomaga zapanować nad negatywnymi myślami i stresem. – Wiem, na podstawie własnych doświadczeń z łuszczycą, jaki to ból i stres, gdy żyjesz z chorobą, której nie akceptujesz i która powoduje, że czujesz się gorsza, brzydka i rezygnujesz z wielu przyjemności przed lękiem, że ktoś "to" zobaczy i cię odtrąci. Przeszłam długą drogę, zdobyłam odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. Dzięki temu teraz mogę pomagać innym.

- Kiedyś bardzo wstydziłam się swojego wyglądu, ukrywałam czerwone plamy pod ubraniami, a zapytana o to co mi dolega unikałam odpowiedzi, zmieniałam temat, uważałam, że jeśli nie będę mówić o chorobie to będzie mniej widoczna – mówi Pani Łuska - 2 lata temu nastąpił jednak przełom. Zrozumiałam, że nie chcę żeby choroba dyktowała moje szczęście. Zapragnęłam edukować innych w temacie łuszczycy, motywować do odkrywania się i wyjścia z ukrycia oraz pokazywać, że z tą chorobą można normalnie żyć. Założyłam profil na Instagramie o nazwie Pani Łuska i tak rozpoczęła się moja wielka przygoda. Poznaję wspaniałe osoby chore na łuszczycę, mówię otwarcie o chorobie, nie wstydzę się odkryć ciała i czuję się silniejsza jak nigdy przedtem! Moja ZMIANA już nastąpiła, ale chciałabym nadal pomagać innym, aby uwierzyli że choroba nie może odbierać im szczęścia. Potwierdzeniem, że to, co robi jest wartościowe i potrzebne jest rosnąca grupa jej obserwatorów oraz ich komentarze pod publikowanymi przez nią tekstami.

Cykl rozmów i warsztaty mają na celu pokazanie jak sobie radzić z ograniczeniami wynikającymi z choroby, co można zrobić, aby poczuć się lepiej. Czemu to tak ważne?

Zgodnie z raportem Potrzeby pacjentów z łuszczycą w Polsce przygotowanego przez Unię Stowarzyszeń chorych na łuszczycę1:

  • Między 2 a 8 procent Polaków choruje na łuszczycę. Ta ogromna rozbieżność wynika z organizacji służby zdrowia w Polsce: dane NFZ nie obejmują liczby pacjentów pod opieką prywatnych gabinetów lekarskich, które skupiają ogromną rzeszę pacjentów, z powodu niewystarczającego dostępu do publicznej służby zdrowia.
  • Na łuszczycę najczęściej zapadają ludzie młodzi, którzy wcześniej prowadzili "normalne życie" - towarzyskie, rodzinne, zawodowe. Choroba odbiera im je w stopniu, jakiego kompletnie się nie spodziewali, słysząc diagnozę.
  • Frustracja, zły system leczenia i związany z tym brak wiary pacjentów w skuteczność terapii powoduje depresję, a nawet próby samobójcze.
  • Pacjenci z łuszczycą często wymagają leczenia antydepresantami.
  • Aż 9 na 10 badanych chorych uważa, że stały dostęp do pomocy psychologicznej i psychiatrycznej powinien być standardowym elementem opieki nad pacjentami z łuszczycą

Rekrutacja do programu zaplanowana jest na koniec września.

Źródło: DUCRAY Polska

Dodatkowe informacje:

1 Raport „Potrzeby pacjentów z łuszczycą” badanie pilotażowe opinii pacjentów przeprowadzone online w grupie pacjentów z łuszczycą N=180; Warszawa grudzień 2016; E.Borek, A.Sitek, M.Kołodziej

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nekk stworzył spot dla marki Bioderma
Marka Bioderma rusza z nową kampanią społeczną Ty czujesz, my dbamy" skierowaną do pacjentów z problemami skórnymi. Spot wspierający akcję przygotowała agencja pharmamarketingowa NEKK.
Powstało Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) to nazwa nowej organizacji, która została powołana przez 20 agencji PR z różnych miast Polski w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie, które już na starcie reprezentuje społeczność ponad 300 konsultantów, stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług...
Nałęczowianka wspiera kampanię „Siła pragnienia” loterią z eko-nagrodami
Marka naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka wystartowała z ogólnopolską loterią, w której do wygrania są nagrody przyjazne środowisku, m.in. w pełni elektryczny samochód Nissan Leaf. Loteria jest elementem wspierającym najnowszą kampanię „Siła pragnienia”, z którą marka ruszyła na początku października.
#Siejdobro z marką Verbena
Zrób coś dla siebie, pamiętając o innych! Właśnie na tym założeniu opiera się najnowsza kampania marki Verbena, która ruszyła 5 października i potrwa do 15 listopada. Za jej realizację odpowiada krakowska agencja reklamowa Brave Brain.
Mastercard przedłuża umowę z UEFA Champions League
Mastercard poinformował o przedłużeniu partnerstwa z UEFA Champions League na lata 2021-2024, tym samym kontynuując wieloletnią współpracę, która rozpoczęła się w 1994 roku. Umowa obejmuje również prawa sponsorskie do meczów Superpucharu Europy w 2021, 2022 i 2023 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764