logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła kampania Narkotyki? Na co mi to!

  PR 24.06.2011, przeczytano 3461 razy
ilustracjastrzałka

„Na co mi to” to hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod patronatem Ministerstwa Zdrowia, która rozpoczęła się 20 czerwca br. Jest to pierwsza w Polsce kampania kształtująca przekonanie, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków, co potwierdzają wyniki badań naukowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-kampania-narkotyki-na-co-mi-to%21,12770,artykul.html

Przeświadczenie społeczne o zażywaniu narkotyków przez większość młodych ludzi funkcjonuje od początku lat 90-tych, gdy skala używania tych substancji wśród młodzieży rosła. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) w latach 1992, 1994, 1996, 1999, 2003, które w tamtym okresie wskazywały na rosnący trend używania narkotyków przez młode osoby. Jednak po 2003 roku odnotowano spadek zażywania poszczególnych środków psychoaktywnych, a obecnie sytuacja na scenie narkotykowej w Polsce jest stabilna. Potwierdzają to m.in. badania CBOS z lat 2008 i 2010, które odnotowały zahamowanie trendu wzrostowego oraz tendencję spadkową w używaniu narkotyków.

Spadek konsumpcji narkotyków w Polsce, w tym „dopalaczy”, potwierdzają także badania przeprowadzone przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod koniec 2009 i 2010 roku. Objęły one reprezentatywną populację mieszkańców naszego kraju w wieku 15–75 lat. Porównując wyniki badań dotyczących „dopalaczy”, w 2009 i 2010 roku odnotowano spadek ich używania. Do przynajmniej jednorazowego kontaktu z tymi substancjami przyznało się 6% badanych w 2009 roku i 3% badanych w 2010 roku. Inne, najpopularniejsze substancje nielegalne w Polsce to marihuana i haszysz. W 2010 roku do używania kiedykolwiek w życiu przetworów konopi przyznało się 4% badanych (w 2009 – 5%).

Kampania „Narkotyki? Na co mi to” ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków. Poprzez działania chcemy pokazać młodzieży, że można żyć, bawić się, uczyć się czy pracować bez wspomagania środkami psychoaktywnymi. Ideą „Na co mi to” jest zachęcenie młodych ludzi do bycia „nakręconym” bez narkotyków. Chcemy wzmacniać przekonanie młodzieży, że można być osobą twórczą, aktywną i osiągąć sukcesy życiowe bez wspomagania się środkami zmieniającymi świadomość. Niebranie narkotyków pragniemy uczynić normą oraz modą. – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Najnowsza kampania antynarkotykowa jest skierowana do młodzieży – głównie przed inicjacją narkotykową, ale także do osób już eksperymentujących z narkotykami. Liczymy, że nasz przekaz zweryfikuje fałszywe przekonania dotyczące skali używania narkotyków przez młodzież, a osoby używające narkotyków skłoni do refleksji – dodaje Piotr Jabłoński.

Ogólnopolska kampania „Na co mi to” obejmie spoty telewizyjne, spoty radiowe oraz reklamę w prasie. Ze względu na dużą aktywność grupy docelowej na portalach społecznościowych, utworzony zostanie profil kampanii na Facebook’u. Strona internetowa projektu www.nacomito.com.pl będzie natomiast zawierać m.in. ciekawe konkursy skierowane do młodzieży. Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach i dyskotekach.

Kampanię realizują Fabryka Komunikacji Społecznej oraz Agencja PR Partner of Promotion. Projekt zakończy się 15 grudnia br.

Źródło: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii


PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764