logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź

  PR 07.12.2018, przeczytano 194 razy

Kampania #Zaparkuj telefon i jedź skupia się na problemie nagminnego korzystania z telefonów komórkowych za kierownicą, w tym pisania SMS-ów. Jej celem jest uświadomienie kierowcom ryzyka i wyeliminowanie niechlubnej praktyki patrzenia w ekran smartfona zamiast na drogę. Santander Bank Polska realizuje kampanię w ramach projektu edukacyjnego Jak Jeździsz, którego ambasadorem jest kierowca wyścigowy Kuba Giermaziak.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-kampania-spoleczna-zaparkuj-telefon-i-jedz,380452,artykul.html

 – W ramach projektu Jak Jeździsz nieustająco obserwujemy to, co dzieje się na polskich drogach. Niestety - to ciągle wypadki dominują w doniesieniach medialnych. Od paru lat wśród przyczyn do nich prowadzących coraz częściej wymienia się korzystanie ze smartfonów. Zresztą nietrudno zauważyć – wystarczy, będąc przechodniem, przyjrzeć się kierowcom czekającym na zmianę świateł. Postanowiliśmy zareagować i zatrzymać ten niechlubny trend. W codziennym życiu telefony właściwie przyrosły nam do rąk, ale na czas jazdy samochodem - naprawdę warto je zaparkować – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Santander Bank Polska.

W Badaniu polskich kierowców* przeprowadzonym dla Santander Bank Polska 12% kierowców przyznało, że często lub bardzo często czyta SMS-y w czasie prowadzenia pojazdu. 7% odpisuje na wiadomości, jednocześnie prowadząc samochód. 12% kierowców przyznało także, że w czasie jazdy często rozmawia przez telefon nie używając zestawu głośnomówiącego. 6% przegląda media społecznościowe. Przez telefon już nie tylko rozmawiamy i wysyłamy SMS-y, ale także czytamy wiadomości mailowe, najświeższe informacje i korzystamy z komunikatorów oraz mediów społecznościowych. Im więcej osób jest przyzwyczajonych do używania smartfona za kółkiem, tym chętniej takie zachowanie przejmują inni. To sprawia, że rozmowy czy smsowanie podczas prowadzenia samochodu coraz częściej są źródłem wypadków.  

Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź to pierwsza tak szeroka akcja w ramach projektu Jak Jeździsz. W całej Polsce, w 124 stacjach radiowych, są emitowane specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy są oparte na emocjach, ale ich celem nie jest straszenie. Mają wzbudzać przemyślenia, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe.  

Akcję Jak Jeździsz, promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze, Santander Bank Polska realizuje już od 2015 r. Projekt obejmuje przede wszystkim komunikację w mediach społecznościowych, ale także organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a Jak Jeździsz, który obserwuje ponad 120 tys. osób i przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na ciekawe, merytoryczne porady związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane są porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.   

Źródło: Santander Bank Polska

Dodatkowe informacje:

*Badanie polskich kierowców (4P research mix dla Santander Bank Polska)

Populacja: Polacy w wieku 18-70 l., aktywni kierowcy (z wykluczeniem kierowców zawodowych); próba kwotowa ogólnopolska, reprezentatywna dla populacji (N=613); badanie metodą CAWI; realizacja 27 lutego – 7 marca 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764