logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź

  PR 07.12.2018, przeczytano 431 razy

Kampania #Zaparkuj telefon i jedź skupia się na problemie nagminnego korzystania z telefonów komórkowych za kierownicą, w tym pisania SMS-ów. Jej celem jest uświadomienie kierowcom ryzyka i wyeliminowanie niechlubnej praktyki patrzenia w ekran smartfona zamiast na drogę. Santander Bank Polska realizuje kampanię w ramach projektu edukacyjnego Jak Jeździsz, którego ambasadorem jest kierowca wyścigowy Kuba Giermaziak.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-kampania-spoleczna-zaparkuj-telefon-i-jedz,380452,artykul.html

 – W ramach projektu Jak Jeździsz nieustająco obserwujemy to, co dzieje się na polskich drogach. Niestety - to ciągle wypadki dominują w doniesieniach medialnych. Od paru lat wśród przyczyn do nich prowadzących coraz częściej wymienia się korzystanie ze smartfonów. Zresztą nietrudno zauważyć – wystarczy, będąc przechodniem, przyjrzeć się kierowcom czekającym na zmianę świateł. Postanowiliśmy zareagować i zatrzymać ten niechlubny trend. W codziennym życiu telefony właściwie przyrosły nam do rąk, ale na czas jazdy samochodem - naprawdę warto je zaparkować – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Santander Bank Polska.

W Badaniu polskich kierowców* przeprowadzonym dla Santander Bank Polska 12% kierowców przyznało, że często lub bardzo często czyta SMS-y w czasie prowadzenia pojazdu. 7% odpisuje na wiadomości, jednocześnie prowadząc samochód. 12% kierowców przyznało także, że w czasie jazdy często rozmawia przez telefon nie używając zestawu głośnomówiącego. 6% przegląda media społecznościowe. Przez telefon już nie tylko rozmawiamy i wysyłamy SMS-y, ale także czytamy wiadomości mailowe, najświeższe informacje i korzystamy z komunikatorów oraz mediów społecznościowych. Im więcej osób jest przyzwyczajonych do używania smartfona za kółkiem, tym chętniej takie zachowanie przejmują inni. To sprawia, że rozmowy czy smsowanie podczas prowadzenia samochodu coraz częściej są źródłem wypadków.  

Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź to pierwsza tak szeroka akcja w ramach projektu Jak Jeździsz. W całej Polsce, w 124 stacjach radiowych, są emitowane specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy są oparte na emocjach, ale ich celem nie jest straszenie. Mają wzbudzać przemyślenia, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe.  

Akcję Jak Jeździsz, promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze, Santander Bank Polska realizuje już od 2015 r. Projekt obejmuje przede wszystkim komunikację w mediach społecznościowych, ale także organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a Jak Jeździsz, który obserwuje ponad 120 tys. osób i przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na ciekawe, merytoryczne porady związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane są porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.   

Źródło: Santander Bank Polska

Dodatkowe informacje:

*Badanie polskich kierowców (4P research mix dla Santander Bank Polska)

Populacja: Polacy w wieku 18-70 l., aktywni kierowcy (z wykluczeniem kierowców zawodowych); próba kwotowa ogólnopolska, reprezentatywna dla populacji (N=613); badanie metodą CAWI; realizacja 27 lutego – 7 marca 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764