logo
WIADOMOŚCI

Ruszyła kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź

  PR 07.12.2018, przeczytano 137 razy

Kampania #Zaparkuj telefon i jedź skupia się na problemie nagminnego korzystania z telefonów komórkowych za kierownicą, w tym pisania SMS-ów. Jej celem jest uświadomienie kierowcom ryzyka i wyeliminowanie niechlubnej praktyki patrzenia w ekran smartfona zamiast na drogę. Santander Bank Polska realizuje kampanię w ramach projektu edukacyjnego Jak Jeździsz, którego ambasadorem jest kierowca wyścigowy Kuba Giermaziak.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-kampania-spoleczna-zaparkuj-telefon-i-jedz,380452,artykul.html

 – W ramach projektu Jak Jeździsz nieustająco obserwujemy to, co dzieje się na polskich drogach. Niestety - to ciągle wypadki dominują w doniesieniach medialnych. Od paru lat wśród przyczyn do nich prowadzących coraz częściej wymienia się korzystanie ze smartfonów. Zresztą nietrudno zauważyć – wystarczy, będąc przechodniem, przyjrzeć się kierowcom czekającym na zmianę świateł. Postanowiliśmy zareagować i zatrzymać ten niechlubny trend. W codziennym życiu telefony właściwie przyrosły nam do rąk, ale na czas jazdy samochodem - naprawdę warto je zaparkować – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Santander Bank Polska.

W Badaniu polskich kierowców* przeprowadzonym dla Santander Bank Polska 12% kierowców przyznało, że często lub bardzo często czyta SMS-y w czasie prowadzenia pojazdu. 7% odpisuje na wiadomości, jednocześnie prowadząc samochód. 12% kierowców przyznało także, że w czasie jazdy często rozmawia przez telefon nie używając zestawu głośnomówiącego. 6% przegląda media społecznościowe. Przez telefon już nie tylko rozmawiamy i wysyłamy SMS-y, ale także czytamy wiadomości mailowe, najświeższe informacje i korzystamy z komunikatorów oraz mediów społecznościowych. Im więcej osób jest przyzwyczajonych do używania smartfona za kółkiem, tym chętniej takie zachowanie przejmują inni. To sprawia, że rozmowy czy smsowanie podczas prowadzenia samochodu coraz częściej są źródłem wypadków.  

Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź to pierwsza tak szeroka akcja w ramach projektu Jak Jeździsz. W całej Polsce, w 124 stacjach radiowych, są emitowane specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Przekazy są oparte na emocjach, ale ich celem nie jest straszenie. Mają wzbudzać przemyślenia, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe.  

Akcję Jak Jeździsz, promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze, Santander Bank Polska realizuje już od 2015 r. Projekt obejmuje przede wszystkim komunikację w mediach społecznościowych, ale także organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Za pośrednictwem fanpage’a Jak Jeździsz, który obserwuje ponad 120 tys. osób i przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na ciekawe, merytoryczne porady związane z użytkowaniem samochodu i bezpieczną jazdą oraz aktualne informacje drogowe. Przekazywane są porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci i techniki jazdy.   

Źródło: Santander Bank Polska

Dodatkowe informacje:

*Badanie polskich kierowców (4P research mix dla Santander Bank Polska)

Populacja: Polacy w wieku 18-70 l., aktywni kierowcy (z wykluczeniem kierowców zawodowych); próba kwotowa ogólnopolska, reprezentatywna dla populacji (N=613); badanie metodą CAWI; realizacja 27 lutego – 7 marca 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: E- Święta Polaków [INFOGRAFIKA]
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji...
Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska  i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom...
Lubelska ze świąteczną aktywacją konsumencką
Działania prowadzone są na Facebooku z wykorzystaniem bota i potrwają do 18 grudnia. Za komunikację Lubelskiej w internecie i obsługę konkursu odpowiada agencja Schulz brand friendly.
Kirill Umrikhin, ambasador marki Nikon, odkrywa zapomniany świat Wysp Komandorskich
Niesamowita fotograficzna wyprawa odkrywa przed nami nieznane krajobrazy, dziką przyrodę i nowe miejsca do surfowania.
„NADAJEMY KULTURĘ” pod takim hasłem realizowana jest pierwsza wspólna, wizerunkowa kampania Domów Kultury z Warszawy. Już 16 grudnia br. na kilkudziesięciu nośnikach outdoorowych w Warszawie oraz w środkach komunikacji miejskiej będzie można zobaczyć layout stworzony wraz z Antonim Wajdą, promujący nowy wizerunek Domów Kultury.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone