10 grudnia w firmie Cezex uruchomiona została zupełnie nowa usługa – naświetlanie płyt offsetowych. W tym celu w warszawskiej siedzibie firmy powstało studio CtP bazujące na czterech pełnoformatowych systemach Agfa :Avalon LF XXT.
11 grudnia odbyła się wspólna konferencja prasowa firm Cezex i Agfa Graphics, na której oficjalnie poinformowano o uruchomieniu naświetlarni; zaanonsowano też przyszłoroczną dostawę dziesięciu kolejnych urządzeń CtP Agfy do oddziałów firmy Cezex w całej Polsce.
Konferencja prasowa, w której wzięli udział przedstawiciele mediów branżowych i ogólnopolskich, została poprzedzona zwiedzaniem studia CtP wyposażonego w sprzęt Agfa Graphics. Jego podstawę stanowią cztery półautomatyczne termiczne naświetlarki :Avalon LF XXT, połączone on-line z wywoływarkami :Elantrix HX, oferujące w sumie wydajność rzędu 160 pełnoformatowych płyt/h. Co ciekawe, fabrycznie przygotowano je tak, aby produkowane w nich płyty pasowały do siebie, co może mieć istotne znaczenie np. przy konieczności powtórnego ich wykonania. Wkrótce w firmie zostanie też uruchomiony portal internetowy, umożliwiający zdalne zlecanie, akceptację i korektę prac, zintegrowany z systemem workflow Agfa :ApogeeX 4.0 obsługującym naświetlarki oraz systemem ERP funkcjonującym w firmie Cezex.
Ze szczegółami dotyczącymi funkcjonowania systemu oraz informacjami na temat całego projektu CtP realizowanego przez Cezex dziennikarze zostali zapoznani podczas konferencji prasowej, jaka odbyła się tuż po prezentacji nowego studia. Ze strony firmy Cezex wzięli w niej udział: prezes zarządu Cezariusz Szlachcic, dyrektor marketingu Iwona Trochimczuk oraz szef projektu CtP Mariusz Dec.
Firmę Agfa Graphics Sp. z o.o. reprezentowali: dyrektor generalny Wojciech Pawłowski, dyrektor handlowy Stefan Piotrowski i kierownik sprzedaży w regionie centralnym Artur Cajler.
Przybyłych przedstawicieli prasy powitała i konferencję prowadziła Iwona Trochimczuk, dyrektor marketingu w firmie Cezex.
Jako pierwszy wystąpił zaś prezes firmy, Cezariusz Szlachcic, który pokrótce przedstawił założenia realizowanego przez Cezex projektu związanego z oferowaniem usług naświetlania płyt CtP w Warszawie oraz innych miastach Polski. Zakłada on przede wszystkim outsourcing tego rodzaju usług poprzez udostępnienie sprzętu i oprogramowania firmom zewnętrznym: agencjom reklamowym, drukarniom bądź naświetlarniom usługowym CtF i CtP. Chcemy być partnerem dla całego rynku – podkreślał Cezariusz Szlachic. – Dlatego zakładamy, że jedynie w 10% zainstalowany przez nas sprzęt posłuży do produkcji płyt przez pracowników Cezex dla klientów firmy. Kolejne 40% będą we własnym zakresie naświetlać nasi klienci i z powodzeniem mogą być wśród nich inne studia CtP obsługujące drukarnie. Pozostałe 50% mocy produkcyjnych przeznaczamy na utrzymanie naświetlarek w pełnej gotowości, ewentualną ich konserwację, a także na wypadek zleceń typu „na żądanie”.
Prezes Szlachcic zapowiedział też rychłe uruchomienie portalu internetowego, który ma stanowić klucz do automatycznego, sprawnego i bezproblemowego funkcjonowania całego systemu usługowego. Kompletne rozwiązanie będzie się opierać na trzech elementach: systemie workflow, systemie ERP oraz specjalnie zabezpieczonym systemie internetowym pozwalającym na interaktywną komunikację między poszczególnymi stronami procesu produkcyjnego. Z jego szczegółami zapoznał dziennikarzy Mariusz Dec, szef projektu CtP w firmie Cezex. Portal ma umożliwić aktywne włączenie klientów nie tylko w proces zlecania prac, ale też ich weryfikacji, korekty i akceptacji przed naświetleniem, a nawet wykonania zdalnej impozycji – mówił Mariusz Dec. – Dzięki temu, nie wychodząc z firmy, będą oni mogli nadzorować cały proces produkcji płyt, a nawet wskazać miejsce ich dostawy czy sposób odbioru. Dla bardziej tradycyjnych klientów przygotowaliśmy specjalną „kawiarenkę internetową”, w której można będzie samodzielnie wykonać impozycję, wysłać plik do naświetlania, a po wykonaniu płyt – natychmiast je odebrać. Mamy nadzieję, że ta nowatorska koncepcja spotka się z zainteresowaniem rynku, zarówno warszawskiego jak i krajowego.
Mariusz Dec podkreślił też, że wdrażany przez Cezex system logowania do sieci będzie pod względem zabezpieczeń porównywalny z rozwiązaniami stosowanymi w bankowości internetowej.
Wojciech Pawłowski, dyrektor generalny Agfa Graphics Sp. z o.o., podziękował za wybór Agfy jako dostawcy systemów CtP do naświetlarni firmy Cezex i podkreślił, że jest to zupełnie nowy model biznesowy realizowany na polskim rynku poligraficznym: Bardzo się cieszymy, że możemy być partnerem w tak nowatorskim i niezwykle ambitnym przedsięwzięciu – powiedział Wojciech Pawłowski. – Jesteśmy pod wrażeniem ekspresowego tempa w jakim projekt ten jest uruchamiany – naświetlarnia ruszyła zaledwie dwa miesiące po podpisaniu kontraktu na dostawę urządzeń. Mamy też nadzieję, że w sukcesie firmy Cezex swój udział będą miały dostarczone przez nas wysokiej klasy naświetlarki :Avalon LF XXT, jak również obsługa posprzedażna i serwisowa oferowana przez Agfa Graphics w Polsce.
Przyłączając się do podziękowań dla kierownictwa firmy Cezex, dyrektor handlowy Agfa Graphics Sp. z o.o. Stefan Piotrowski, powiedział: Warto podkreślić, że kontrakt na cztery systemy CtP był nie tylko największą umową podpisaną przez naszą firmę w Polsce w 2007 roku, ale też największą jednorazową inwestycją w technologię CtP na rynku akcydensowym w historii polskiej poligrafii. Kompleksowością projektu, który obejmuje integrację wysokiej klasy wydajnych urządzeń z niezwykle rozbudowanym, zintegrowanym systemem informatycznym opartym na rozwiązaniach internetowych, Cezex wyznacza zupełnie nowe standardy w zakresie usługowego naświetlania CtP. Zaś biorąc pod uwagę ambitne plany firmy, dotyczące kontynuacji projektu w kolejnych miastach Polski, już wkrótce firma ta ma szansę zrównać się pod względem mocy produkcyjnych z największymi drukarniami heatsetowymi działającymi w naszym kraju.
Podczas konferencji zapowiedziano oficjalnie, że w 2008 roku w oddziałach firmy Cezex zostanie zainstalowanych dziesięć kolejnych naświetlarek CtP pracujących w technologii termicznej. Ich dostawcą, podobnie jak w przypadku studia działającego w warszawskiej centrali, będzie Agfa Graphics.
Spotkanie z prasą zakończyła prezentacja najnowszego kalendarza firmy Cezex – Kolory przyszłości, podobnie jak w latach ubiegłych realizowanego we współpracy z różnymi agencjami reklamowymi i drukarniami (każda jego strona została wydrukowana przez inny zakład poligraficzny). Przedstawicielom warszawskich drukarń biorących udział w tym projekcie pamiątkowe dyplomy wręczyła Iwona Trochimczuk.
Źródło: Agfa / Cezex