logo
WIADOMOŚCI

Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion

Mateusz Zawiślak  PR 13.09.2018, przeczytano 203 razy
ilustracjastrzałka

„Ze mną się nie napijesz?” – to pytanie, które słyszeliśmy wszyscy i chyba nie ma osoby, która je lubi. Aż 4 na 5 badanych przyznaje, że jedną z rzeczy, która najbardziej irytuje ich w zachowaniu osób po alkoholu, jest namawianie innych do picia.1 Co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe była namawiana przez innych do zmiany piwa na takie z zawartością alkoholu.2 Z tego powodu nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion skupia się na wspieraniu milenialsów w asertywnym odmawianiu w sytuacjach, w których nie mają ochoty sięgać po alkohol.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-nowa-edycja-kampanii-trzymaj-pion,37889,artykul.html

Po pierwsze – nie namawiaj!

Przekaz kampanii skierowany jest do pokolenia młodych milenialsów (18-25 lat). Ich styl picia alkoholu różni się od sposobu w jaki alkohol spożywają ich starsi koledzy. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że najmłodsi dorośli łatwiej ulegają wpływom innych, częściej zdarza im się wypić więcej niż zamierzali tylko dlatego, że inni w otoczeniu piją.3 Często także zdarzają im się ryzykowne zachowania, nawet pomimo tego, że sięgają po alkohol rzadziej niż starsze pokolenia. Odpowiedzialni imprezowicze dostają od życia więcej dzięki temu, że imprezują z głową. Dlatego materiały stworzone w ramach kampanii mają pokazać, że warto nie ulegać irytującym namowom i zawsze trzymać pion.

Głos influencerów

Obecnie, oprócz rodziców, duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi twórcy. Dlatego też, w tym roku Grupa Żywiec po raz kolejny chce wykorzystać siłę mediów społecznościowych w kampanii Trzymaj Pion.

- Zależy nam na tym, aby przekaz naszej kampanii dotarł do jak największej grupy młodych dorosłych i żeby wywołał w nich refleksję na temat ich postaw wobec alkoholu. Zaprosiliśmy więc internetowych twórców, którzy mają największy wpływ na tę grupę, aby w wiarygodny sposób pokazali młodym dorosłym, że w każdej sytuacji warto mieć swoje zdanie, nie ulegać namowom i zawsze trzymać pion. Wierzymy, że działania realizowane w ramach kampanii pozwolą nam stworzyć modę na odpowiedzialne korzystanie z alkoholu i w efekcie przyczynią się do zmiany postaw młodych dorosłych - Magdalena Brzezińska Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło blisko 40 twórców, którzy zaproponowali swoje autorskie pomysły na to w jaki sposób zachęcać społeczności młodych ludzi do trzymania pionu. Te propozycje, które najlepiej realizują cel kampanii, będą sukcesywnie pojawiać się w kanałach społecznościowych. Pierwszy materiał, autorstwa Billie Sparrow, zaledwie w kilkanaście godzin po publikacji w serwisie YouTube zdobył ponad 31 tysięcy wyświetleń i niemal 400 komentarzy. Komentując film internauci dzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z presją, której doświadczyli na imprezach, a także tym, w jaki sposób radzą sobie z namawianiem.

Do asertywnej i odpowiedzialnej postawy zachęca swoją społeczność także Magda Danaj znana jako Porysunki. Jej ilustracja pod hasłem „Ze mną się nie napijesz? Dzięki, ale trzymam pion.” wspiera główny przekaz kampanii. Wkrótce w internecie pojawią się materiały kolejnych twórców.

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

Dodatkowe informacje:

1 Maison&Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016
2 “Piwa bezalkoholowe” badanie społeczności Birofilia.org, sierpień 2018.
3 Maison & Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
reglan, 14.09.2018

Jedna strona sceny influencerskiej będzie zachęcała do picia, druga do wstrzemięźliwości.
Wygra ta, której lepiej zapłacono.

avatar użytkownika
redakcja, 14.09.2018

Nie piszą nic o tym że jakaś strona będzie zachęcała do picia. Wytłumaczysz skąd masz takie informacje?  

reglan, 14.09.2018

Z obserwacji influencerów, którzy reklamują konkretne marki alkoholi.
  

reglan, 14.09.2018

PS
W regulaminie Signs nadal nie ma adnotacji o dodatkowych ograniczeniach nakładanych na konta.
Bardzo słabo.  

avatar użytkownika
redakcja, 14.09.2018

Jesteś wnikliwym obserwatorem - nie wszyscy mogą cieszyć się tą cechą, więc prośba o podpowiedź: jakie ograniczenia masz na myśli?  

reglan, 14.09.2018

I. Ogólne warunki korzystania z Usług
(...)
3. Użytkownik może w Serwisie korzystać w szczególności z następujących Usług:
Zapoznawać się z publikowanymi w serwisie treściami za pomocą stron www i kanałów RSS
Zarejestrować Konto Użytkownika i prezentować informacje na swój temat zapisane w Profilu
Poddać Konto Weryfikacji
Zamieszczać w Serwisie własne treści i utwory, w szczególności artykuły, notki prasowe, komentarze i wypowiedzi na Forum, oferty na Giełdzie, prace w Galerii, odnośniki w Katalogu WWW
Korzystać z zawartości baz danych poprzez przeglądanie utworzonych na ich podstawie zestawień lub użycie wyszukiwarek
Pobierać i korzystać z plików udostępnianych w dziale „Zasobnik”
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.09.2018

A gdzie te ograniczenia?  

reglan, 14.09.2018

I po co palisz głupa?
Może nie każdy może pisać na forum, ale czytać mogą wszyscy.
W szczególności te durnowate anonimowe, a jakże, sugestie...  

avatar użytkownika
redakcja, 14.09.2018

No a gdzie te ograniczenia?  

reglan, 14.09.2018

Jak rozumiem, te głupie pytania to wyraz bezsilności merytorycznej?
  

avatar użytkownika
redakcja, 14.09.2018

Wyrazem bezsilności jest stosowanie w dyskusji argumentów ad personam i obraźliwych określeń.  

avatar użytkownika
wongabonga, 19.09.2018

Ej aj mam takie pytanie, czy on sam zamyka konta czy Wy go odłączacie
?  

avatar użytkownika
redakcja, 19.09.2018

Sam, z własnej nieprzymuszonej woli.  

Najnowsze w tym dziale:

W dniach 3-12 października 2018 r. przy Domach Towarowych Wars Sawa będzie można obejrzeć specjalną wystawę podsumowującą akcję „List do Opiekuna”, która została zorganizowana w ramach kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Instalacja w kształcie okręgu nawiązuje do opieki,...
Widowisko Alchemia Światła wraca na Wawel
Alchemia Światła, wielkie multimedialne widowisko powraca do miejsca, gdzie projekt się narodził - na Zamek Królewski na Wawelu. Dzięki zaawansowanej technologii i niezwykłym artystycznym środkom wyrazu, ponownie przeniesie widzów w inny wymiar. W tym roku, ten niepowtarzalny spektakl będzie inspirowany 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
Enea funduje Pile „mural patriotyczny”
W roku obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, na ścianie Zespołu Szkół przy ul. Teatralnej w Pile pojawił się historyczny mural. Widnieją na nim Ignacy Jan Paderewski, Józef Piłsudski i Roman Dmowski. Mecenasem projektu jest Enea.
„Sąsiedzka” kampania Tauron: Przyłączenie do sieci sposobem na smog
TAURON Ciepło uruchamia akcję pn. #OpowiedzCieplo o sąsiedzie. W ten sposób, największy dostawca ciepła sieciowego w aglomeracji śląsko-dąbrowskiej chce zachęcić wszystkich mieszkańców, niezależnie od miejsca zamieszkania, do rozmowy i utrzymywania ciepłych relacji z sąsiadami.
Sieć handlowa Netto we wrześniu obchodzi 23-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej okazji zaprasza klientów do udziału w jubileuszowym konkursie, w którym do wygrania jest wiele cennych nagród. Urodzinowa kampania promocyjna wystartowała 10 września we wszystkich sklepach Netto. Sieć handlowa Netto we wrześniu obchodzi 23-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone