logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion

  PR 13.09.2018, przeczytano 1604 razy
ilustracjastrzałka

„Ze mną się nie napijesz?” – to pytanie, które słyszeliśmy wszyscy i chyba nie ma osoby, która je lubi. Aż 4 na 5 badanych przyznaje, że jedną z rzeczy, która najbardziej irytuje ich w zachowaniu osób po alkoholu, jest namawianie innych do picia.1 Co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe była namawiana przez innych do zmiany piwa na takie z zawartością alkoholu.2 Z tego powodu nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion skupia się na wspieraniu milenialsów w asertywnym odmawianiu w sytuacjach, w których nie mają ochoty sięgać po alkohol.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-nowa-edycja-kampanii-trzymaj-pion,37889,artykul.html

Po pierwsze – nie namawiaj!

Przekaz kampanii skierowany jest do pokolenia młodych milenialsów (18-25 lat). Ich styl picia alkoholu różni się od sposobu w jaki alkohol spożywają ich starsi koledzy. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że najmłodsi dorośli łatwiej ulegają wpływom innych, częściej zdarza im się wypić więcej niż zamierzali tylko dlatego, że inni w otoczeniu piją.3 Często także zdarzają im się ryzykowne zachowania, nawet pomimo tego, że sięgają po alkohol rzadziej niż starsze pokolenia. Odpowiedzialni imprezowicze dostają od życia więcej dzięki temu, że imprezują z głową. Dlatego materiały stworzone w ramach kampanii mają pokazać, że warto nie ulegać irytującym namowom i zawsze trzymać pion.

Głos influencerów

Obecnie, oprócz rodziców, duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi twórcy. Dlatego też, w tym roku Grupa Żywiec po raz kolejny chce wykorzystać siłę mediów społecznościowych w kampanii Trzymaj Pion.

- Zależy nam na tym, aby przekaz naszej kampanii dotarł do jak największej grupy młodych dorosłych i żeby wywołał w nich refleksję na temat ich postaw wobec alkoholu. Zaprosiliśmy więc internetowych twórców, którzy mają największy wpływ na tę grupę, aby w wiarygodny sposób pokazali młodym dorosłym, że w każdej sytuacji warto mieć swoje zdanie, nie ulegać namowom i zawsze trzymać pion. Wierzymy, że działania realizowane w ramach kampanii pozwolą nam stworzyć modę na odpowiedzialne korzystanie z alkoholu i w efekcie przyczynią się do zmiany postaw młodych dorosłych - Magdalena Brzezińska Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło blisko 40 twórców, którzy zaproponowali swoje autorskie pomysły na to w jaki sposób zachęcać społeczności młodych ludzi do trzymania pionu. Te propozycje, które najlepiej realizują cel kampanii, będą sukcesywnie pojawiać się w kanałach społecznościowych. Pierwszy materiał, autorstwa Billie Sparrow, zaledwie w kilkanaście godzin po publikacji w serwisie YouTube zdobył ponad 31 tysięcy wyświetleń i niemal 400 komentarzy. Komentując film internauci dzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z presją, której doświadczyli na imprezach, a także tym, w jaki sposób radzą sobie z namawianiem.

Do asertywnej i odpowiedzialnej postawy zachęca swoją społeczność także Magda Danaj znana jako Porysunki. Jej ilustracja pod hasłem „Ze mną się nie napijesz? Dzięki, ale trzymam pion.” wspiera główny przekaz kampanii. Wkrótce w internecie pojawią się materiały kolejnych twórców.

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

Dodatkowe informacje:

1 Maison&Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016
2 “Piwa bezalkoholowe” badanie społeczności Birofilia.org, sierpień 2018.
3 Maison & Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764