logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion

  PR 13.09.2018, przeczytano 494 razy
ilustracjastrzałka

„Ze mną się nie napijesz?” – to pytanie, które słyszeliśmy wszyscy i chyba nie ma osoby, która je lubi. Aż 4 na 5 badanych przyznaje, że jedną z rzeczy, która najbardziej irytuje ich w zachowaniu osób po alkoholu, jest namawianie innych do picia.1 Co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe była namawiana przez innych do zmiany piwa na takie z zawartością alkoholu.2 Z tego powodu nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion skupia się na wspieraniu milenialsów w asertywnym odmawianiu w sytuacjach, w których nie mają ochoty sięgać po alkohol.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-nowa-edycja-kampanii-trzymaj-pion,37889,artykul.html

Po pierwsze – nie namawiaj!

Przekaz kampanii skierowany jest do pokolenia młodych milenialsów (18-25 lat). Ich styl picia alkoholu różni się od sposobu w jaki alkohol spożywają ich starsi koledzy. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że najmłodsi dorośli łatwiej ulegają wpływom innych, częściej zdarza im się wypić więcej niż zamierzali tylko dlatego, że inni w otoczeniu piją.3 Często także zdarzają im się ryzykowne zachowania, nawet pomimo tego, że sięgają po alkohol rzadziej niż starsze pokolenia. Odpowiedzialni imprezowicze dostają od życia więcej dzięki temu, że imprezują z głową. Dlatego materiały stworzone w ramach kampanii mają pokazać, że warto nie ulegać irytującym namowom i zawsze trzymać pion.

Głos influencerów

Obecnie, oprócz rodziców, duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi twórcy. Dlatego też, w tym roku Grupa Żywiec po raz kolejny chce wykorzystać siłę mediów społecznościowych w kampanii Trzymaj Pion.

- Zależy nam na tym, aby przekaz naszej kampanii dotarł do jak największej grupy młodych dorosłych i żeby wywołał w nich refleksję na temat ich postaw wobec alkoholu. Zaprosiliśmy więc internetowych twórców, którzy mają największy wpływ na tę grupę, aby w wiarygodny sposób pokazali młodym dorosłym, że w każdej sytuacji warto mieć swoje zdanie, nie ulegać namowom i zawsze trzymać pion. Wierzymy, że działania realizowane w ramach kampanii pozwolą nam stworzyć modę na odpowiedzialne korzystanie z alkoholu i w efekcie przyczynią się do zmiany postaw młodych dorosłych - Magdalena Brzezińska Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło blisko 40 twórców, którzy zaproponowali swoje autorskie pomysły na to w jaki sposób zachęcać społeczności młodych ludzi do trzymania pionu. Te propozycje, które najlepiej realizują cel kampanii, będą sukcesywnie pojawiać się w kanałach społecznościowych. Pierwszy materiał, autorstwa Billie Sparrow, zaledwie w kilkanaście godzin po publikacji w serwisie YouTube zdobył ponad 31 tysięcy wyświetleń i niemal 400 komentarzy. Komentując film internauci dzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z presją, której doświadczyli na imprezach, a także tym, w jaki sposób radzą sobie z namawianiem.

Do asertywnej i odpowiedzialnej postawy zachęca swoją społeczność także Magda Danaj znana jako Porysunki. Jej ilustracja pod hasłem „Ze mną się nie napijesz? Dzięki, ale trzymam pion.” wspiera główny przekaz kampanii. Wkrótce w internecie pojawią się materiały kolejnych twórców.

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

Dodatkowe informacje:

1 Maison&Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016
2 “Piwa bezalkoholowe” badanie społeczności Birofilia.org, sierpień 2018.
3 Maison & Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Jedna strona sceny influencerskiej będzie zachęcała do picia, druga do wstrzemięźliwości.
Wygra ta, której lepiej zapłacono.

avatar użytkownika
,

Nie piszą nic o tym że jakaś strona będzie zachęcała do picia. Wytłumaczysz skąd masz takie informacje?  

,

Z obserwacji influencerów, którzy reklamują konkretne marki alkoholi.
  

,

PS
W regulaminie Signs nadal nie ma adnotacji o dodatkowych ograniczeniach nakładanych na konta.
Bardzo słabo.
  

avatar użytkownika
,

Jesteś wnikliwym obserwatorem - nie wszyscy mogą cieszyć się tą cechą, więc prośba o podpowiedź: jakie ograniczenia masz na myśli?  

,

I. Ogólne warunki korzystania z Usług
(...)
3. Użytkownik może w Serwisie korzystać w szczególności z następujących Usług:
Zapoznawać się z publikowanymi w serwisie treściami za pomocą stron www i kanałów RSS
Zarejestrować Konto Użytkownika i prezentować informacje na swój temat zapisane w Profilu
Poddać Konto Weryfikacji
Zamieszczać w Serwisie własne treści i utwory, w szczególności artykuły, notki prasowe, komentarze i wypowiedzi na Forum, oferty na Giełdzie, prace w Galerii, odnośniki w Katalogu WWW
Korzystać z zawartości baz danych poprzez przeglądanie utworzonych na ich podstawie zestawień lub użycie wyszukiwarek
Pobierać i korzystać z plików udostępnianych w dziale „Zasobnik”
  

avatar użytkownika
,

A gdzie te ograniczenia?  

,

I po co palisz głupa?
Może nie każdy może pisać na forum, ale czytać mogą wszyscy.
W szczególności te durnowate anonimowe, a jakże, sugestie...
  

avatar użytkownika
,

No a gdzie te ograniczenia?  

,

Jak rozumiem, te głupie pytania to wyraz bezsilności merytorycznej?
  

avatar użytkownika
,

Wyrazem bezsilności jest stosowanie w dyskusji argumentów ad personam i obraźliwych określeń.  

avatar użytkownika
,

Ej aj mam takie pytanie, czy on sam zamyka konta czy Wy go odłączacie
?
  

avatar użytkownika
,

Sam, z własnej nieprzymuszonej woli.  

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764