logo
WIADOMOŚCI

Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion

  PR 13.09.2018, przeczytano 288 razy
ilustracjastrzałka

„Ze mną się nie napijesz?” – to pytanie, które słyszeliśmy wszyscy i chyba nie ma osoby, która je lubi. Aż 4 na 5 badanych przyznaje, że jedną z rzeczy, która najbardziej irytuje ich w zachowaniu osób po alkoholu, jest namawianie innych do picia.1 Co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe była namawiana przez innych do zmiany piwa na takie z zawartością alkoholu.2 Z tego powodu nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion skupia się na wspieraniu milenialsów w asertywnym odmawianiu w sytuacjach, w których nie mają ochoty sięgać po alkohol.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-nowa-edycja-kampanii-trzymaj-pion,37889,artykul.html

Po pierwsze – nie namawiaj!

Przekaz kampanii skierowany jest do pokolenia młodych milenialsów (18-25 lat). Ich styl picia alkoholu różni się od sposobu w jaki alkohol spożywają ich starsi koledzy. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że najmłodsi dorośli łatwiej ulegają wpływom innych, częściej zdarza im się wypić więcej niż zamierzali tylko dlatego, że inni w otoczeniu piją.3 Często także zdarzają im się ryzykowne zachowania, nawet pomimo tego, że sięgają po alkohol rzadziej niż starsze pokolenia. Odpowiedzialni imprezowicze dostają od życia więcej dzięki temu, że imprezują z głową. Dlatego materiały stworzone w ramach kampanii mają pokazać, że warto nie ulegać irytującym namowom i zawsze trzymać pion.

Głos influencerów

Obecnie, oprócz rodziców, duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi twórcy. Dlatego też, w tym roku Grupa Żywiec po raz kolejny chce wykorzystać siłę mediów społecznościowych w kampanii Trzymaj Pion.

- Zależy nam na tym, aby przekaz naszej kampanii dotarł do jak największej grupy młodych dorosłych i żeby wywołał w nich refleksję na temat ich postaw wobec alkoholu. Zaprosiliśmy więc internetowych twórców, którzy mają największy wpływ na tę grupę, aby w wiarygodny sposób pokazali młodym dorosłym, że w każdej sytuacji warto mieć swoje zdanie, nie ulegać namowom i zawsze trzymać pion. Wierzymy, że działania realizowane w ramach kampanii pozwolą nam stworzyć modę na odpowiedzialne korzystanie z alkoholu i w efekcie przyczynią się do zmiany postaw młodych dorosłych - Magdalena Brzezińska Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło blisko 40 twórców, którzy zaproponowali swoje autorskie pomysły na to w jaki sposób zachęcać społeczności młodych ludzi do trzymania pionu. Te propozycje, które najlepiej realizują cel kampanii, będą sukcesywnie pojawiać się w kanałach społecznościowych. Pierwszy materiał, autorstwa Billie Sparrow, zaledwie w kilkanaście godzin po publikacji w serwisie YouTube zdobył ponad 31 tysięcy wyświetleń i niemal 400 komentarzy. Komentując film internauci dzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z presją, której doświadczyli na imprezach, a także tym, w jaki sposób radzą sobie z namawianiem.

Do asertywnej i odpowiedzialnej postawy zachęca swoją społeczność także Magda Danaj znana jako Porysunki. Jej ilustracja pod hasłem „Ze mną się nie napijesz? Dzięki, ale trzymam pion.” wspiera główny przekaz kampanii. Wkrótce w internecie pojawią się materiały kolejnych twórców.

Źródło: Grupa Żywiec

www.grupazywiec.pl

Dodatkowe informacje:

1 Maison&Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016
2 “Piwa bezalkoholowe” badanie społeczności Birofilia.org, sierpień 2018.
3 Maison & Partners, “Zwyczaje związane z konsumpcją alkoholu w Grupie Millenialsów, CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym N=814, maj 2016

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Jedna strona sceny influencerskiej będzie zachęcała do picia, druga do wstrzemięźliwości.
Wygra ta, której lepiej zapłacono.

avatar użytkownika
,

Nie piszą nic o tym że jakaś strona będzie zachęcała do picia. Wytłumaczysz skąd masz takie informacje?  

,

Z obserwacji influencerów, którzy reklamują konkretne marki alkoholi.
  

,

PS
W regulaminie Signs nadal nie ma adnotacji o dodatkowych ograniczeniach nakładanych na konta.
Bardzo słabo.
  

avatar użytkownika
,

Jesteś wnikliwym obserwatorem - nie wszyscy mogą cieszyć się tą cechą, więc prośba o podpowiedź: jakie ograniczenia masz na myśli?  

,

I. Ogólne warunki korzystania z Usług
(...)
3. Użytkownik może w Serwisie korzystać w szczególności z następujących Usług:
Zapoznawać się z publikowanymi w serwisie treściami za pomocą stron www i kanałów RSS
Zarejestrować Konto Użytkownika i prezentować informacje na swój temat zapisane w Profilu
Poddać Konto Weryfikacji
Zamieszczać w Serwisie własne treści i utwory, w szczególności artykuły, notki prasowe, komentarze i wypowiedzi na Forum, oferty na Giełdzie, prace w Galerii, odnośniki w Katalogu WWW
Korzystać z zawartości baz danych poprzez przeglądanie utworzonych na ich podstawie zestawień lub użycie wyszukiwarek
Pobierać i korzystać z plików udostępnianych w dziale „Zasobnik”
  

avatar użytkownika
,

A gdzie te ograniczenia?  

,

I po co palisz głupa?
Może nie każdy może pisać na forum, ale czytać mogą wszyscy.
W szczególności te durnowate anonimowe, a jakże, sugestie...
  

avatar użytkownika
,

No a gdzie te ograniczenia?  

,

Jak rozumiem, te głupie pytania to wyraz bezsilności merytorycznej?
  

avatar użytkownika
,

Wyrazem bezsilności jest stosowanie w dyskusji argumentów ad personam i obraźliwych określeń.  

avatar użytkownika
,

Ej aj mam takie pytanie, czy on sam zamyka konta czy Wy go odłączacie
?
  

avatar użytkownika
,

Sam, z własnej nieprzymuszonej woli.  

Najnowsze w tym dziale:

Ricoh ze złotym wyróżnieniem w rankingu Ecovadis
Ricoh po raz czwarty z rzędu zostało wyróżnione za działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w rankingu EcoVadis i uzyskało najwyższy, złoty stopień. Firma została doceniona za konsekwentnie realizowane założenia przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Komputronik startuje ze świąteczną kampanią
Rusza świąteczna kampania Komputronik, która będzie trwała aż do Wigilii Bożego Narodzenia. Szereg działań promocyjnych otwiera trwająca 30 dni loteria, w której pula nagród wynosi ponad 100 tys. złotych. Nagrody rzeczowe będzie można zdobywać codziennie, aż do 15 grudnia. W wielkim finale zwycięzca otrzyma bon na 20 tys. złotych do wykorzystania w salonach...
W dniach 29-30 listopada w siedzibie dziennika „Rzeczpospolitej”  przy ul. Prostej 51 w Warszawie odbędzie się wydarzenie z cyklu PR & MARKETING DAYS. Partnerem merytorycznym jest agencja MSL GROUP. Celem warsztatów jest zaprezentowanie praktycznych rozwiązań w dziedzinie marketingu i public relations.
Nagrody Epica rozdane: dwa złota i srebro dla 180heartbeats + Jung v Matt
Kampania „Niezniszczalna  tęcza” (The Unbreakable Rainbow) autorstwa 180heartbeats + Jung v Matt dla marki Ben & Jerry’s, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Równości nagrodzono trzema statuetkami  podczas 32. Międzynarodowego konkursu reklamowego Epica.
Fujifilm wprowadza na rynek Jet Press 750S
Firma Fujifilm poinformowała o wprowadzeniu na rynek Jet Press 750S – nowej generacji arkuszowej maszyny inkjetowej w formacie B2, będącej – jak zapewnia producent – najszybszym rozwiązaniem na rynku w swojej klasie. Uwzględnia ona szereg udoskonalonych i wzbogaconych funkcji oraz parametrów, znanych z modelu Jet Press 720S, cenionego przez użytkowników za...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone