logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej Fasoff

  PR 09.09.2021, przeczytano 613 razy
ilustracjastrzałka

9 września przypada Światowy Dzień Świadomości FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), który ma przypominać przyszłym matkom o skutkach picia alkoholu w ciąży. Tego dnia Fundacja „Dom w Łodzi” we współpracy z Kompanią Piwowarską rozpoczynają trzecią edycję kampanii społecznej pod nazwą FASOFF, tym razem w formule mrocznych bajek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyla-trzecia-edycja-kampanii-spolecznej-fasoff,392925,artykul.html

FAS (ang. fetal alcohol syndrome) to charakterystyczny wzorzec psychicznych i fizycznych wad wrodzonych występujących u dzieci matek pijących alkohol w czasie ciąży. Zaburzenia te mogą się ujawnić nawet po latach od narodzin dziecka. Zakres i nasilenie nieprawidłowości mogą się znacznie różnić w zależności od przypadku i obejmować m.in. opóźnienia wzrostu przed i po urodzeniu, wady rozwojowe czaszki i okolicy twarzy, nieprawidłowości w mózgu, a także dodatkowe zaburzenia fizyczne. FAS może być również związany z różnym stopniem upośledzenia umysłowego, zaburzeniami uczenia się i problemami behawioralnymi.

– Płodowy zespół alkoholowy to dla dziecka dramat. To bilet do świata traum, niepowodzeń, frustracji i społecznego odtrącenia. Otaczamy opieką dzieci z FAS i wiemy, że mimo naszych największych starań, mimo wysiłków specjalistów, wsparcia terapeutów i leków – nigdy nie uda się zniwelować spustoszeń, jakie w życiu płodowym wywołał alkohol. Dlatego musimy robić wszystko co w naszej mocy, by raz na zawsze obalić wszystkie mity dotyczące picia alkoholu w ciąży. A przekaz musi dotrzeć nie tylko do przyszłych mam, ale także do ich otoczenia – mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes domu dziecka dla dzieci chorych Fundacji „Dom w Łodzi”.

Trzecia edycja kampanii

Aby uzyskać jak największy zasięg komunikatów kampanii organizatorzy, z pomocą influencerów, ponownie zaangażowali w nią społeczność internetową. Rolą ambasadorów jest zamieszczenie na swoim profilu w mediach społecznościowych zdjęcia z odwróconym kieliszkiem i oznaczeniem #FASOFF! Na potrzeby tegorocznej kampanii wyprodukowano kilka spotów, w konwencji mrocznych bajek, obalających mity na temat picia alkoholu w ciąży. Po raz kolejny partnerem kampanii FASOFF jest Kompania Piwowarska, która od lat realizuje projekty promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. W swoich działaniach firma przestrzega przede wszystkim przed spożywaniem alkoholu przez nieletnich i kobiety w ciąży oraz kierowaniem pojazdami pod wpływem alkoholu.

Z badań PARPA (Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) wynika, że aż 30% kobiet przyznaje się do picia alkoholu w ciąży. Kampania „Nie wierz w bajki, bądź FASOFF” przestrzega przed spożywaniem alkoholu w ciąży, nawet w niewielkich ilościach.

– Niestety cały czas powszechne są mity, takie jak: „trochę alkoholu nie zaszkodzi”, „w pierwszych miesiącach ciąży dziecko jest chronione", „FAS można wyleczyć". Czas najwyższy, aby włożyć je ostatecznie między bajki. Wierzymy, że i tym razem uda się nam nagłośnić ten ważny problem społeczny i uchronić wiele dzieci przed dramatem FAS – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Za pomysłem i realizacją kampanii po raz trzeci stoi MOSQI.TO. Informacje o FAS i kampanii są dostępne na stronie www.fasoff.pl.

Wcześniejsze edycje projektu FASOFF zdobyły wiele nagród i wyróżnień, w tym Digital Communication Awards 2020 w kategorii CSR Communication.

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764