logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rynek digital OOH pod lupą

  PR 06.02.2015, przeczytano 1692 razy

Prognozowany wzrost zainteresowania reklamą zewnętrzną digital signage motywowany jest potencjałem, możliwościami oraz rozwojem sieci reklamowych. Pojawiające się kontrowersje na rynku reklamy zewnętrznej oraz brak badań powodują spowolnienie tego segmentu rynku. Tendencji tej doszukuje się od kilku lat, jednak nie trudno dostrzec dokonującą się na rynku rewolucję. Ewoluuje on w kierunku reklamy kreatywnej, mającej silne podstawy w Digital Out of Home.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-digital-ooh-pod-lupa-,23860,artykul.html

Mówiąc o digital signage mamy na myśli cyfrowe formy reklamy zewnętrznej, komunikację w czasie rzeczywistym wykorzystującą  technologie, urządzenia i mobilne kanały komunikacji. Liczba tego rodzaju nośników w porównaniu do lat poprzednich znacząco wzrosła. Reklama multimedialna w Polsce ma obecnie niewielki udział na rynku. Sytuacja zmienia się jednak wraz ze wzrostem świadomości klientów. 

Kultura obrazkowa sprawiła, że zewsząd jesteśmy atakowani przekazami audiowizualnymi. Chcąc dotrzeć do odbiorcy należy wykorzystać potencjał kreatywny nośnika. Informacje zawarte w spocie muszą być angażujące, podążać za trendami i tendencjami panującymi w społeczeństwie. Reklama DOOH eksponuje markę. Popularność medium, jakimi jest DOOH wynika z jej technicznych uwarunkowań i możliwości, jakie stwarza zarówno po stronie klienta, jak i odbiorcy. Wysoka wartość informacyjna emitowanego przekazu jest wspomagana przez dobrze dobraną kreację, dostosowaną do typu wybranego nośnika. Innym spotem będzie ten, wyświetlany na monitorach w komunikacji miejskiej, innym natomiast zlokalizowany na przydrożnych ekranach, czy tez w prywatnych placówkach medycznych. 

Rynek nośników cyfrowych do niedawna nieusystematyzowany doczekał się stworzenia platformy DOOH. Jego twórcą jest Biuro Reklamy Be Media, które wypracowało również standardy planowania  oraz transakcji zakupu i sprzedaży. Kompleksowa baza dostawców i nośników zawarta w platformie stanowi istotne narzędzie do planowania, wdrażania kampanii, raportowania czyniąc BE Media jedynym profesjonalnym, niezależnym Biurem Reklamy DOOH w Polsce. Be Media odpowiada na zapotrzebowania konsumenckie. Konsolidacja i reprezentacja zdecentralizowanych właścicieli nośników to jedno z głównych zadań specjalistów Biura Reklamy. Zespół stworzył przy tym innowacyjne narzędzia bazujące na precyzyjnym targetowaniu. 

Kim są odbiorcy reklamy DOOH? To przede wszystkim ludzie zainteresowani produktem i jego grupa docelową. Choć mogłoby się wydawać, że przekaz dociera do obiorcy masowo i bezrefleksyjnie, sięga konkretnych, potencjalnych klientów. Reklama emitowana na tego rodzaju środkach przekazu skierowana jest do człowieka mobilnego, funkcjonującego w przestrzeni miejskiej, będącego reprezentantem ludzi aktywnych, pozostających w działaniu. Rozumieć to można w prosty sposób. Klientem staje się tutaj osoba dokonująca zakupów w centrach handlowych, kierowca samochodu, ale i pacjent czekający w kolejce do swojego lekarza. Jednocześnie warto zauważyć, iż jest ona jedną z mniej inwazyjnych form reklamy. 

Źródło: Be Media

be-media.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764