logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek druku w Polsce

  PR 04.09.2019, przeczytano 184 razy

„Biznes »drukarkowy« to anachronizm” mógłby zawyrokować zagorzały zwolennik nowych technologii, obserwując ogólnobiznesowe trendy i kierunki rozwoju przedsiębiorstw. Mógłby, gdyby nie wnioski z opublikowanego niedawno raportu „Druk w Polsce. Analiza rynku i jego przyszłość”. Publikacja została opracowana przez Związek Cyfrowa Polska, którego jednym z członków jest Canon. Prezentuje ona w syntetycznym ujęciu obraz rynku druku w firmach oraz stojące przed nim wyzwania i perspektywy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-druku-w-polsce,383825,artykul.html

Stabilne fluktuacje

W 2017 roku łącznie na polski rynek trafiło 956 tys. sztuk urządzeń drukujących. Był to wynik o 7 proc. gorszy niż w roku wcześniejszym. Jednak już w 2018 roku wynik tej sprzedaży zwiększył się o 8 proc. W efekcie polski rynek druku stanowi ok. 3 proc. rynku ogólnoeuropejskiego. Czy to dużo? Całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że z takim wynikiem Polska znalazła się na 8. miejscu w zestawieniu branych pod uwagę 30 europejskich państw. Jak to wygląda w ujęciu kwotowym? Szacuje się, że polski rynek druku wart był w 2018 roku 228 mln USD, podczas gdy ta kwota dla całej Europy (z Rosją i Ukrainą) to 5,6 mld USD.

- Zarówno w skali krajowej, jak i europejskiej, jest o kogo zabiegać, jeśli chodzi o klientów potencjalnie zainteresowanych modernizacją działającej obecnie czy też wdrożeniem od podstaw infrastruktury druku. Choć na polskim rynku zdarzają się pewne wahania rok do roku, to w perspektywie długoterminowej zaobserwować można stabilny rozwój, co sami – jako jeden z kluczowych dostawców rozwiązań z zakresu druku dla firm – możemy śmiało potwierdzić – mówi Michał Łepkowski, Document Solutions Sales Director and Commercial Printing Head, Canon Polska.

Co kupują Polacy?

60 proc. ogólnej sprzedaży urządzeń drukujących w Polsce stanowią urządzenia atramentowe. Powodów nietrudno się domyślić. Są one tańsze w eksploatacji od pozostałych drukarek. A to ma niebagatelne znaczenie dla polskiego biznesu, gdyż koszty druku w krajowych firmach są jednymi z najwyższych w Europie. Oscylują one bowiem wokół 8 proc. rocznych przychodów przedsiębiorstw, podczas gdy średnia na świecie to zaledwie 3 proc.  Prowadzący biznes starają się więc po prostu dogonić resztę świata pod względem kosztów druku. To zresztą ogólnoświatowy trend, który powoduje, że największe globalne wzrosty – sięgające 4,7 proc. rocznie – notuje właśnie segment urządzeń atramentowych i laserowych.

- Polscy nabywcy przede wszystkim zainteresowani są wielofunkcyjnymi urządzeniami droższymi, które nie tylko pozwolą na dokonanie wydruku, ale także na pełne zdigitalizowanie dokumentu i nadanie mu obiegu również w formie cyfrowej. Dlatego w naszej ofercie, obok klasycznych rozwiązań druku czy kopiowania od jakiegoś czasu oferujemy także szereg dodatkowych rozwiązań do przetwarzania dokumentów, które automatyzują procesy bezpiecznego przetwarzania danych w oparciu o serwery firmowe lub chmurę obliczeniową. Nasze produkty i usługi dla przedsiębiorstw udostępniamy także w modelu »as a service«, bez konieczności inwestowania w niezależne urządzenia czy infrastrukturę IT – dodaje Michał Łepkowski z Canon.

Dziura w pozornie całym

A skoro już o digitalizacji dokumentów mowa, to w raporcie Związku Cyfrowa Polska ujęto także kwestię cyberbezpieczeństwa urządzeń drukujących. Wyniki są co najmniej alarmujące. Tylko co 5 polski przedsiębiorca i pracownik ma świadomość, że urządzenia wielofunkcyjne i proste drukarki podłączone do sieci także wymagają ochrony, podobnie jak komputery czy serwery firmowe, choć ogólny poziom wiedzy na temat zabezpieczania danych firmowych jest zadowalający.

- Dziś wystarczy, że haker włamie się do jednej drukarki podłączonej do firmowej wewnętrznej sieci i ma dostęp praktycznie do wszystkich komputerów w budynku i znajdujących się w bazie danych, często poufnych i wrażliwych. Stąd ważne jest edukacja użytkowników drukarek w tym zakresie, powszechne stosowanie określonych standardów bezpieczeństwa oraz wykorzystywanie tylko certyfikowanych produktów, zapewniających pełne cyfrowe bezpieczeństwo – mówi Michała Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska.

Z optymizmem w przyszłość

Reasumując wyniki raportu, można śmiało przyznać, że prognozy na temat zmierzchu technologii druku są mocno przesadzone i mimo postępującej digitalizacji jeszcze długo biznes nie będzie w stanie obejść się całkowicie bez wydruków. Całkiem podobnie, jak w przypadku cyfrowej książki, która nie wyparła z rynku książki drukowanej czy telewizji, która wbrew przewidywaniom nie zabiła radia. Raczej właśnie wkraczamy w okres zgodnej koegzystencji obu technologii, które płynnie będą się uzupełniać.

  • Raport „Druk w Polsce. Analiza rynku i jego przyszłość” można pobrać TUTAJ

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe Miniczekolady z Wawelu
Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design podkreśla ich najwyższą jakość oraz eksponuje najważniejsze cechy produktu, czyli wyjątkowe połączenie czekolady i wyśmienitego nadzienia, nawiązując do postrzegania tej kategorii przez...
Hand Made z nowym spotem dla D-Vitum z udziałem Magdaleny Różczki
W lutym ruszyła kampania reklamowa marki D-Vitum (Oleofarm), której  ambasadorką została Magdalena Różczka — znana aktorka, od lat wspierająca działania na rzecz Interwencyjnych Ośrodków Preadopcyjnych. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i realizację spotu reklamowego.
Agencja Bluerank wzmacnia Marketing i PR
Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wzmacnia siły w obszarze Marketingu i PR. Do zespołu dołączyły Marta Markowska, która została Marketing Managerem oraz Joanna Blewąska, która rozpoczęła pracę na stanowisku PR Specialist.
Enterie: nowy zarządzający, nowi partnerzy
Nowym Chief Network Officer sieci Enterie został Michał Rakowski. Sieć niezależnych agencji PR obecna jest już w 18 krajach europejskich i USA. Ostatnio do grona partnerów dołączyły agencje z krajów Grupy Wyszehradzkiej, Luksemburga i Szwajcarii.
Justyna Święty-Ersetic - nowa ambasadorka marki Sante
Firma Sante, ekspert w dziedzinie zdrowego odżywiania, nawiązała współpracę ambasadorską z Justyną Święty-Ersetic. W jej ramach, utytułowana polska lekkoatletka promować będzie produkty z całego asortymentu Sante, z naciskiem na propagowanie właściwej diety i zdrowego stylu życia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764