logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek nazw domeny.pl 2018

  PR 20.05.2019, przeczytano 133 razy

Na koniec 2018 roku łączna liczba nazw w domenie .pl wyniosła blisko 2,6 mln co oznacza wzrost o ponad 20 tys. w stosunku do roku poprzedniego. W roku ubiegłym dziennie rejestrowano średnio prawie 2,5 tys. domen. Wynik ten został osiągnięty dzięki większej liczbie rejestracji, jak również większej odnawialności domen, która wyniosła ponad 65,5% i była najwyższa od 10 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-nazw-domeny.pl-2018,382527,artykul.html

Domena.pl jest na 6 miejscu w Europie, a jej udział w krajowym rynku domen był największy i wyniósł ponad 72%.

Na koniec ubiegłego roku liczba nazw zabezpieczonych DNSSEC w .pl wyniosła 502 083, co oznacza ponad dwunastokrotny wzrost w stosunku do liczby na koniec 2017 roku, kiedy w polskim rejestrze znajdowało się 40 679 tak zabezpieczonych domen. Dzięki temu wzrostowi .pl plasuje się na 4. miejscu w Europie tak chronionych domen.

Zwiększyła się także liczba abonentów domeny.pl – na koniec 2018 roku było ich ponad 1,07 miliona, z czego ok. 2/3 stanowili przedsiębiorcy, a 1/3 abonenci indywidualni. Zdecydowana większość, bo ponad 93,5% abonentów ma swoją siedzibę w Polsce.

W minionym roku, Rejestr domeny.pl aktywnie działał w Polsce i Europie na rzecz rozwoju Internetu i bezpieczeństwa domen internetowych. Informacje na ten temat również znalazły się w opublikowanym raporcie.

  • Pełny raport można pobrać TUTAJ[PDF]

Źródło: NASK

www.nask.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Clotify jest mobilną platformą AD-TECH, która skrywa w sobie szerokie spektrum możliwości zarówno dla mediów telewizyjnych, sponsorów lokowania produktów jak i użytkowników. To pierwsza w  Polsce i Europie aplikacja mobilna, która umożliwia przekierowanie widzów z programów telewizyjnych, przez „second...
Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Pierwszy tydzień jesiennej ramówki zakończył się sukcesem TVN. Antena główna była niekwestionowanym liderem w grupie komercyjnej, zostawiając konkurencję w tyle.  
Jesienna ramówka Fokus TV
Sukces pierwszej serii „Elektrycznych” spowodował, że FOKUS TV wraz z firmą Tauron Polska Energia SA wspólnie zrealizowali drugą edycję tego serialu. Premierowy odcinek serialu „Elektryczni 2” będzie można obejrzeć już w najbliższą sobotę 7 września o godz. 20.00. Treścią cyklu są kulisy niełatwej, a często skrajnie niebezpiecznej pracy...
Brand hero w kampanii wizerunkowej WP Pilot
„Oglądaj na okrągło. TV online za darmo” to hasło nowej kampanii WP Pilot. Jej celem jest zbudowanie świadomości marki, wzmocnienie rozpoznawalności produktu, a także podkreślenie jego unikatowych cech: dostępu do kanałów telewizyjnych bez umowy i w sposób mobilny, gdziekolwiek jesteś. Na potrzeby kampanii marka wykreowała brand hero –...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764