logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamowy w I półroczu 2019 r.

  PR 06.09.2019, przeczytano 332 razy
ilustracjastrzałka

Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamowy-w-i-polroczu-2019-r.,383851,artykul.html

Początek roku przyniósł spodziewaną korektę dynamicznego wzrostu z 2018 r. Pierwszy kwartał to stagnacja na rynku, ale drugi przyniósł już wzrost wydatków reklamowych o 2,2% czyli o 56 mln zł. Biorąc pod uwagę rekordowe wzrosty w poprzednim roku jest to dobry wynik. Całe półrocze 2019 zakończyliśmy wzrostem o 1,2% w porównaniu do I półrocza 2018.

Polska gospodarka delikatnie wyhamowuje, choć dynamika PKB na poziomie 4,5% w drugim kwartale to zdecydowanie więcej niż spodziewali się analitycy. Na plus zaskoczyły przede wszystkim nakłady na inwestycje, które wzrosły po sześciu miesiącach o 19%. Dzięki dużym wydatkom gospodarstw domowych w kwietniu przed świętami wielkanocnymi, wartość sprzedaży detalicznej także wzrosła mocno, bo o 6,2%.

ilustracjastrzałka

Spośród wszystkich mediów „nad kreską” znalazły się tylko internet i kino. Wartość budżetów alokowanych w sieci wzrosła o 121,9 mln (+7,8%), w kinie natomiast o 3,9 mln (+6,4%). Na drugim biegunie są dzienniki i magazyny, w których inwestycje reklamowe spadły odpowiednio o 9,4% i 9,0%. Wpływy nadawców TV były o 39,2 mln zł niższe niż rok wcześniej (-1,8%). Spadek wydatków to w głównej mierze efekt Mundialu w 2018, kiedy to reklamodawcy mocno zintensyfikowali swoją obecność. Wpływy nadawców radiowych były z kolei o 4,4 mln zł mniejsze (-1,3%). Stabilnie trzyma się reklama zewnętrzna, choć też wykazuje nieznaczny spadek (-0,5%).

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Za wzrost na rynku odpowiedzialne były przede wszystkim sektory: żywność, media, czas wolny, podróże, turystyka, hotele i restauracje oraz kampanie społeczne klasyfikowane jako pozostałe.  Wyraźny spadek natomiast odnotowuje telekomunikacja, napoje i alkohole i produkty farmaceutyczne. Lider wydatków – handel na niewielkim plusie (+0,9%)

ilustracjastrzałka

Na resztę roku patrzymy z optymizmem. Wydatki reklamodawców w pierwszym półroczu wzrosły, mimo braku dużego wydarzenia sportowego. Trwa dobra passa polskiej gospodarki, a od lipca ruszyła rozszerzona formuła programu „Rodzina 500+”. Prognozujemy, że rynek reklamy w Polsce zakończy 2019 rok wzrostem w przedziale od 3,0 do 3,5%.

Źródło: Starcom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Remadays: tłumy na stoisku fabryki mediów Ikonos
Podczas targów RemaDays 2020, stoisko polskiego producenta materiałów samoprzylepnych i powlekanych zostało oblężone przez licznych odwiedzających warszawskie EXPO. Świadczy to przede wszystkim o wysokiej klasie mediów „Made in Poland”.
Filmy autorstwa Krzysztofa Gonciarza w kampanii Acuvue Oasys with Transitions
Krzysztof Gonciarz współpracuje z należącą do koncernu Johnson & Johnson marką ACUVUE.
New Balance z influencerkami w najnowszej kampanii dla Sizeer
New Balance wystartował z nową kampanią dla sieci sklepów Sizeer. Do projektu zostały zaproszone influencerki Lexy Chaplin, Pani Ekscelencja oraz Neen Nah, które prezentują najnowsze buty marki  w trendzie chunky shoes – model 608. Kampanii The Original Stories of 608 towarzyszy aktywacja konsumencka, w ramach której trzy osoby wyjadą razem z bohaterkami...
Krakowska agencja marketingowa More Bananas nawiązała współpracę z przedsiębiorstwem Future Capital, zajmującym się pośrednictwem finansowym między firmami i osobami prywatnymi. Agencja odpowiada za działania strategiczne oraz działania operacyjne w zakresie content marketingu, prowadzenie social mediów, Facebook i Google Ads oraz e-mail marketing.  
Krakowska agencja marketingowa More Bananas nawiązała współpracę z przedsiębiorstwem Future Capital, zajmującym się pośrednictwem finansowym między firmami i osobami prywatnymi. Agencja odpowiada za działania strategiczne oraz działania operacyjne w zakresie content marketingu, prowadzenie social mediów, Facebook i Google Ads oraz e-mail marketing.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764