logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamowy w I półroczu 2019 r.

  PR 06.09.2019, przeczytano 232 razy
ilustracjastrzałka

Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamowy-w-i-polroczu-2019-r.,383851,artykul.html

Początek roku przyniósł spodziewaną korektę dynamicznego wzrostu z 2018 r. Pierwszy kwartał to stagnacja na rynku, ale drugi przyniósł już wzrost wydatków reklamowych o 2,2% czyli o 56 mln zł. Biorąc pod uwagę rekordowe wzrosty w poprzednim roku jest to dobry wynik. Całe półrocze 2019 zakończyliśmy wzrostem o 1,2% w porównaniu do I półrocza 2018.

Polska gospodarka delikatnie wyhamowuje, choć dynamika PKB na poziomie 4,5% w drugim kwartale to zdecydowanie więcej niż spodziewali się analitycy. Na plus zaskoczyły przede wszystkim nakłady na inwestycje, które wzrosły po sześciu miesiącach o 19%. Dzięki dużym wydatkom gospodarstw domowych w kwietniu przed świętami wielkanocnymi, wartość sprzedaży detalicznej także wzrosła mocno, bo o 6,2%.

ilustracjastrzałka

Spośród wszystkich mediów „nad kreską” znalazły się tylko internet i kino. Wartość budżetów alokowanych w sieci wzrosła o 121,9 mln (+7,8%), w kinie natomiast o 3,9 mln (+6,4%). Na drugim biegunie są dzienniki i magazyny, w których inwestycje reklamowe spadły odpowiednio o 9,4% i 9,0%. Wpływy nadawców TV były o 39,2 mln zł niższe niż rok wcześniej (-1,8%). Spadek wydatków to w głównej mierze efekt Mundialu w 2018, kiedy to reklamodawcy mocno zintensyfikowali swoją obecność. Wpływy nadawców radiowych były z kolei o 4,4 mln zł mniejsze (-1,3%). Stabilnie trzyma się reklama zewnętrzna, choć też wykazuje nieznaczny spadek (-0,5%).

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Za wzrost na rynku odpowiedzialne były przede wszystkim sektory: żywność, media, czas wolny, podróże, turystyka, hotele i restauracje oraz kampanie społeczne klasyfikowane jako pozostałe.  Wyraźny spadek natomiast odnotowuje telekomunikacja, napoje i alkohole i produkty farmaceutyczne. Lider wydatków – handel na niewielkim plusie (+0,9%)

ilustracjastrzałka

Na resztę roku patrzymy z optymizmem. Wydatki reklamodawców w pierwszym półroczu wzrosły, mimo braku dużego wydarzenia sportowego. Trwa dobra passa polskiej gospodarki, a od lipca ruszyła rozszerzona formuła programu „Rodzina 500+”. Prognozujemy, że rynek reklamy w Polsce zakończy 2019 rok wzrostem w przedziale od 3,0 do 3,5%.

Źródło: Starcom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ahava PR odpowiedzialna za promocję PR marki dr Gerard
Agencja AHAVA PR  zajmie się obsługą jesiennej kampanii marki dr Gerard. Działania obejmują: przygotowanie treści do kampanii, influencer marketing, działania PR (w tym kontakt z mediami oraz wysyłkę kreatywną). Promocja będzie obejmowała dwa nowe produkty marki dr Gerard: Pryncypałki o smaku orzechowym oraz Mafijne Brownie.  
Océ Colorado 1650 złotym medalistą targów Festiwaldruku.pl
Podczas tegorocznego FestiwaluDruku.pl jury konkursowe już po raz siódmy przyznało Złote Medale targów. Wśród wyróżnionych znalazł się ploter Océ Colorado 1650 firmy Canon – model, który swoją premierę miał kilka miesięcy temu na targach FESPA.
Mateusz Gessler w nowej kampanii Hortex
Gotowe zupy mrożone to nowość w portfolio marki Hortex. Po raz pierwszy w historii firmy do działań reklamowych zaangażowany został ambasador.
Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
W Integart Festiwal Druku trwa nadal!
Festiwal Druku 2019 dobiegł końca. Cieszymy się, że mogliśmy z Państwem spędzić wspólnie ten czas w szczególności, że przybyliście na to wydarzenie tak licznie. Cieszy nas fakt, że nasza oferta spotkała się z tak dobrym przyjęciem!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764