logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy na świecie wzrośnie w 2022 o 9,2%

  PR 26.01.2022, przeczytano 1870 razy
ilustracjastrzałka

Grupa reklamowa dentsu opublikowała Global Ad Spend Forecast. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 roku. Średni wzrost w tym roku ma być trzy razy szybszy niż w analogicznym okresie po kryzysie finansowym z 2008 (w 2011 wynosił 3,2%, teraz 9,2%). Wśród rynków, które mają rozwijać się szybciej niż światowa średnia,  są kraje Europy Środkowej i Wschodniej (tzw. CEE).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-na-swiecie-wzrosnie-w-2022-o-9%2C2procent,394547,artykul.html

Łączna kwota, którą reklamodawcy z całego świata przeznaczą na reklamę w 2022, wyniesie wg. Global Ad Spend Forecast 745 miliardów dolarów. To o 117,2 miliarda więcej niż przed wybuchem pandemii.

Digital większą częścią reklamowego tortu

W 2022 roku aż 55,5% wartości na rynku reklamy (408,4 miliarda dolarów) na całym świecie będzie pochodzić z digitalu. Grupa dentsu przewiduje, że w 2024 roku ta wartość wyniesie nawet 59,4%. Oznacza to zmierzch dominacji bardziej tradycyjnych form reklamy.

– W 2022 roku większa część światowego tortu będzie należeć do reklamy cyfrowej – mówi Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE. – Dla rynku to moment przełomowy, ponieważ nigdy wcześniej digital nie osiągnął tak dużej przewagi na rynku reklamy. W 2019 roku ta wartość wynosiła 43,2%, jednak jak widzimy, pandemia gwałtownie przyspieszyła ten wzrost. Szacujemy, że za dwa lata jego wartość wzrośnie o 79,2 miliarda dolarów i jeszcze bardziej umocni się pozycja reklamy cyfrowej na świecie.

ilustracjastrzałka

Na drugim miejscu, pod względem wartości na rynku reklamy w 2022 roku, znajdzie się reklama telewizyjna – 197,8 miliarda dolarów. Według badania od kilku lat widzimy spadek jej znaczenia względem digitalu. W 2019 roku 32,7% wartości światowego rynku reklamy pochodziło z reklamy telewizyjnej. Do 2024 roku ma to już być 24,9%.

Duży wzrost reklamy kinowej i OOH

W 2022 roku, oprócz digitalu, wystrzelą także rynki reklamy kinowej (wzrost o 23,4%) i zewnętrznej, czyli tzw. Out-of-Home (wzrost o 12,8%). Ten pierwszy znacząco ucierpiał na skutek pandemii i według Global Ad Spend Forecast nie odbuduje swojej pozycji do roku 2024 (wartość reklamy kinowej w 2019 roku wynosił 3,6 miliarda dolarów, a w 2024 ma wynosić jedynie 2,9 miliarda). Przewiduje się, że OOH już w kolejnych dwóch latach odczuje znaczny spadek dynamiki wzrostu (w 2023 roku 2,7%, a w 2024 1,9%).

Jak można było się spodziewać, według dentsu, rynek reklamy prasowej cały czas będzie tracił na znaczeniu. Niewielki wzrost odnotuje natomiast reklama radiowa – wzrost w 2022 roku na poziomie 2%.

Polska i inne kraje rosną w siłę

Do najszybciej rozwijających się rynków reklamy w 2022 będą należeć Indie (wzrost 14,6%), Stany Zjednoczone (14,0%) i kraje CEE (11,4%).

– W 2021 nie dało się nie zauważyć wyhamowania rynku reklamy w całym regionie CEE (w 2021 r. wzrost dentsu w CEE 23,1%), nie mniej jednak cały czas rozwija się on szybciej niż przed pandemią (w 2019 r. wzrost 8,4%) – dodaje Stępniewski. – W 2022 roku rynek reklamy w CEE wyniesie 18,6 miliarda dolarów, a wyłączając Rosję, 10,2 miliarda dolarów. Dentsu CEE, które od dwóch lat funkcjonuje jako jeden spójny organizm, ma swój niewątpliwy udział w zwiększeniu wartości rynku reklamy w regionie Central Eastern Europe. Dzięki naszej transformacji budujemy wartość i pomagamy markom i naszym klientom skutecznie wykorzystywać cyfrowy ekosystem oraz mariaż technologii i mediów.

Te branże zainwestują w reklamę najmocniej

W 2022 roku największy wzrost pieniędzy na reklamę będzie zauważalny w branży turystycznej (wzrost o 10,3%), która mocno ucierpiała wskutek utrudnień w podróżowaniu spowodowanych pandemią. Kolejna branża, która zainwestuje w tym roku w reklamę najsilniej to branża automotive (wzrost w 2022 roku o 7,6%). Choć w porównaniu do zeszłego roku zauważamy tu spadek dynamiki (11,5% w 2021) to jednak branża ta widocznie odbudowuje się po ciosie, którym był COVID-19 (w 2020 roku wartość reklamy w branży automotive spadła o 15,9%).

Najważniejsze reklamowe wydarzenia roku

Dentsu przewiduje, że najbardziej znaczącymi zdarzeniami w 2022 roku, które pozytywnie wpłyną na rynek reklamowy na świecie, będą w pierwszym kwartale Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Pekinie. Wzrost ma sięgnąć 8,9%. W drugim i trzecim kwartale przewiduje się wzrost o 10,3% i 10,7%. Za sprawą Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze w czwartym kwartale 2022 r. dentsu przewiduje wzrost na rynku o 9,2%.

ilustracjastrzałka

  • Pełen raport Global Ad Spend Forecast dentsu dostępny jest TUTAJ.

Źródło: dentsu

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764