logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy w mediach – czerwiec 2024

   01.08.2024, przeczytano 812 razy
ilustracjastrzałka

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za czerwiec 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-czerwiec-2024,405204,artykul.html

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w czerwcu 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

Rynek reklamy internetowej

W czerwcu 2024 odnotowaliśmy 78,85 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2850 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 84,61% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,73 sekundy (9,48 sekundy dla kreacji typu display i 6,70 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,28%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 58,51% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 44,18%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (31,7 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 40,2%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,64%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD" (7,76 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,9% oraz "Leisure Time" (4,9 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,2%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2024 została marka Media Expert, która wygenerowała 3,43 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,52% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Temu z 2,66 mld kontaktów i 75,70% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,57 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77,92%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Zalando, które odnotowało 0,56 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w czerwcu 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 5,34%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo z 3,65% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,37% udziału).

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

Rynek reklamy telewizyjnej

W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 13,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,83% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 20,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,05 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,19 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,3% oraz 93,35% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (9,34 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,4% i zasięg – 92,88%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,55 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,38% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,41 mld kontaktów reklamowych i 88,43% zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (1,35 mld kontaktów i 89,29% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Plus z 0,57 mld kontaktów reklamowych i 79,63% zasięgu w populacji 7-75. 

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 2,79% - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,74%. Trzecie miejsce należało do marki Lidl, z udziałem 2,63%.

ilustracjastrzałka

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w czerwcu była branża „Trade” (11,5 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,27 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,84 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy w radiu

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w czerwcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,20% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,21 mld kontaktów reklamowych, 86,21% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (0,73 mld kontaktów, 85,67% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 80,78% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (14,59%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,54%) oraz Allegro.pl (2,53%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Festiwalowe Lato w Esce ROCK
Na antenie Eski ROCK rozpoczęła się akcja „Festiwalowe Lato”, w ramach której stacja będzie rozdawać słuchaczom bilety i karnety na największe i najbardziej znane rockowe festiwale i koncerty. Łącznie do wygrania będą wejściówki na blisko 30 wydarzeń, podczas których wystąpią takie gwiazdy jak Acid Drinkers, Sting, Iggy Pop i Kult.
Sieć kin Helios nawiązuje strategiczną współpracę z IMAX
Helios, największa sieć kin w Polsce, rozpoczyna współpracę z IMAX. W ramach tego partnerstwa w wybranych kinach Helios powstaną sale w formacie IMAX EXPERIENCE – uznawanym za najbardziej zaawansowaną technologicznie formę projekcji kinowej na świecie.
„RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!” - kampania RMF FM
Wystartowała nowa, letnia kampania RMF FM, lidera polskiego rynku radiowego. W „RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!” tym razem zobaczyć można gwiazdy młodego pokolenia stacji: Olę Filipek, Mateusza Opyrchała i Pawła Jawora. Kampania potrwa do końca lipca.
Bankier.pl świętuje 25-lecie: kampania wizerunkowa
W czerwcu 2025 r. Bankier.pl obchodzi 25-lecia istnienia na rynku medialnym. Od ćwierćwiecza serwis dostarcza aktualne i rzetelne informacje ekonomiczne, analizy i praktyczne wskazówki z obszaru finansów dla średnio 4 mln użytkowników miesięcznie. W ramach jubileuszu Bankier.pl zrealizuje kampanię pt. „Od 25 lat miliony świadomych decyzji mają jedno źródło."
IMM świętuje 25 lat
Instytut Monitorowania Mediów (IMM) jest obecny na rynku już 25 lat. Firma, która w 2000 roku zmieniła branżę monitoringu mediów w Polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 r. w Och-Teatrze w Warszawie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764