logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy w mediach – listopad 2024

   22.12.2024, przeczytano 435 razy
ilustracjastrzałka

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal za listopad 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-listopad-2024,406986,artykul.html

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w listopadzie 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ

W listopadzie 2024 odnotowaliśmy 90,9 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3205 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,85% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,26 sekundy (9,89 sekund dla kreacji typu display i 7,36 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,82% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,48%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (39,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w listopadzie wyniósł 43,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,60 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 47,89%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,1% oraz Clothing and accessories (5,95 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,5%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w listopadzie 2024 została marka Media Expert, która wygenerowała 4,66 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 82,42% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,85 mld kontaktów i 81,18% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (3,31 mld kontaktów i zasięg na poziomie 82,45%).

Ranking TOP 10 marek zamyka ERLI, który odnotował 0,82 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w listopadzie 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 6,4%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,36% udziału, natomiast podium zamyka Apart (3,52% udziału).

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ

W listopadzie w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,66 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,51% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 21,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,45 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (14,59 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 21,2% oraz 91,94% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (10,32 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15% i zasięg – 91,44%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w listopadzie była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,88 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,81% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,86 mld kontaktów reklamowych i 86,59% zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,91 mld kontaktów i 80,20% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,71 mld kontaktów reklamowych i 81,32% zasięgu w populacji 7-75.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,07% - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 3,06%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,60%.

ilustracjastrzałka

RYNEK REKLAMY RADIOWEJ

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w listopadzie była branża „Trade” (12,99 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,24 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,40 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w listopadzie była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,37 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,86% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,63 mld kontaktów reklamowych, 86,13% zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,86 mld kontaktów, 83,56% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,36 mld kontaktów i 82% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w listopadzie marka Media Expert (13,48%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,88%) oraz oponeo.pl (2,48%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbaciany Ogród w kampanii „Herbapol. We współpracy z naturą”
W nowej kampanii telewizyjnej i digitalowej Herbapol-Lublin promuje herbatki owocowe z linii Herbaciany Ogród. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej „Herbapol. We współpracy z naturą”, która podkreśla bliskość marki z naturą, a także jej autentyczność i więź ze współczesnym konsumentem.
Jeremy Sochan ambasadorem marki Rabanne
Luksusowa marka Rabanne zainicjowała kampanię promującą nową odsłonę swojego kultowego zapachu – Invictus Parfum, którego twarzą został Jeremy Sochan, jedyny polski koszykarz NBA. Wybór Sochana na ambasadora Invictus Parfum doskonale wpisuje się w wizerunek marki, łącząc sportową pasję z luksusową elegancją. Za realizację działań influencerskich...
Chromatique agencją wiodącą marki Alcalia
Agencja reklamowa Chromatique została wybrana przez markę Alcalia do całościowej obsługi działań reklamowych i marketingowych.
LoveBrands Group ponownie dla AstraZeneca
Agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group po raz kolejny nawiązała współpracę z innowacyjną firmą biofarmaceutyczną AstraZeneca. W ramach umowy agencja realizuje kompleksowe działania komunikacyjne w obszarach diabetologii i kardiologii.
Grupa ONE House rozszerza współpracę z ABB
Grupa ONE House kontynuuje rozwój współpracy z globalnym liderem technologicznym, firmą ABB, rozszerzając swoje działania na nowe rynki międzynarodowe. W wyniku sukcesu wcześniejszych kampanii lead generation realizowanych w wyszukiwarce Google, współpraca została rozszerzona na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australię oraz Indie. Tym samym działania Grupy ONE House obejmują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764