logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy w mediach – luty 2024

   01.04.2024, przeczytano 446 razy
ilustracjastrzałka

W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal za luty 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-luty-2024,403678,artykul.html

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lutym 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

Rynek reklamy internetowej

W lutym 2024 odnotowaliśmy 80,06 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2809 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,57 sekundy (10,16 sekundy dla kreacji typu display i 7,39 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w lutym (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,85%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,56% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,24%, a dla reklam tekstowych zaledwie 29,43%

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (31,1 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w lutym wyniósł 38,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,09 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji -  50,07%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD" (7,44 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,3% oraz "Leisure Time" (4,9 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,2%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online 

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lutym 2024 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,81 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,62% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Ceneo.pl z 2,63 mld kontaktów i 76,03% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro (2,05 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,23%).

Ranking TOP 10 marek zamyka marka Apart, która odnotowała 0,60 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych w lutym 2024 znalazła się marka Ceneo.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 5,42%. Na drugim miejscu uplasowała się marka MediaExpert z 4,66% udziału, natomiast podium zamyka Allegro (3,46% udziału).

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

Rynek reklamy telewizyjnej

W lutym w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 21,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,56% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lutym wyniósł dla tej branży 33,16%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,35 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (11,6 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,14% oraz 90,62% zasięgu), podium zamyka natomiast branża "Trade" (8,3 mld kontaktów reklamowych, SoV – 12,85% i zasięg – 90,46%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lutym była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,31% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Orange (1,04 mld kontaktów reklamowych i 83,81% zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (0,96 mld kontaktów i 85,18% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Lotto z 0,5 mld kontaktów reklamowych i 73% zasięgu w populacji 7-75.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 2,36% - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 1,80%. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 1,76%.

ilustracjastrzałka

Rynek reklamy radiowej

W radiu największą liczbę kontaktów reklamowych w lutym wygenerowała branża „Trade” (7,8 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,39 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,52 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lutym była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 1,84 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,61% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,94 mld kontaktów reklamowych, 79,72% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,82 mld kontaktów, 79.92% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Apetizer Senior (0,24 mld kontaktów i 73,16% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lutym marka Media Expert (9,83%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (5,02%) oraz Lidla (3,75%).

ilustracjastrzałka

 

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764