logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rynek reklamy w mediach – maj 2024

   29.06.2024, przeczytano 493 razy
ilustracjastrzałka

We wszystkich typach mediów: internecie, telewizji i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade” - wynika z danych gemiusAdReal za maj 2024.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rynek-reklamy-w-mediach-%E2%80%93-maj-2024,404831,artykul.html

Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w maju 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.

Rynek reklamy internetowej

W maju 2024 odnotowaliśmy 83,92 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2986 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 85,67% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,86 sekundy (9,61 sekundy dla kreacji typu display i 6,62 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,59%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,70% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 44,37%, a dla reklam tekstowych zaledwie 37,64%

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (35,23 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 42%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,28 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,23%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,04 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,4% oraz Leisure Time (4,93 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2024 została marka Allegro.pl, która wygenerowała 3,26 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,97% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Media Expert z 3,08 mld kontaktów i 79,61% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Temu (2,87 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76,95%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Aliexpress.com, która odnotowała 0,53 mld kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w maju 2024 znalazła się marka Allegro.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,57%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert z 4,37% udziału, natomiast podium zamyka Ceneo (4,32% udziału).

ilustracjastrzałka

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

Rynek reklamy telewizyjnej

W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona ponad 12,92 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,60% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 20,1%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,81 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (11,48 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,9% oraz 90,63% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (9,54 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,9% i zasięg – 91,02%).

ilustracjastrzałka

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,88 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,36% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,06 mld kontaktów reklamowych i 84,12% zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,88 mld kontaktów i 78,30% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Orange z 0,58 mld kontaktów reklamowych i 78,08% zasięgu w populacji 7-75.

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,08% - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,02%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,73%.

ilustracjastrzałka

Rynek reklamy radiowej

W radiu największą liczbę kontaktów reklamowych odnotawała w maju branża „Trade” (9,79 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,26 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,55 mld kontaktów reklamowych).

ilustracjastrzałka

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w maju była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,68 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,75% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,09 mld kontaktów reklamowych, 85,95% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,69 mld kontaktów, 83,62% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Biedronka (0,32 mld kontaktów i 79,31% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert (13,85%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,80%) oraz Lidl (3,30%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mieszkańcy kraju nad Wisłą nadal są nieodzownymi fanami piłki nożnej. Obrazują to wyniki badania Mastercard1, w którym aż 61% respondentów wskazało, że są najszczęśliwsi wtedy, gdy mogą oglądać swoją drużynę narodową na żywo. Wskazują to również wyniki oglądalności rozgrywek podczas EURO 2024. Mecze transmitowane przez TVP1 gromadziły przed telewizorami...
Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764